• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5876 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

گزارش اختصاصي «اعتماد»

آشنايي با ورزشكار 14 ساله ايراني كه قهرمان المپيك را برد

خانواده ورزشي، طرفدار پرسپوليس و عاشق رونالدو!

گروه ورزش

روز گذشته خبري ورزش ايران و حتي  جهان را تكان داد. در آن ساعات اين نام بيشتر از هر نامي به گوش مي‌رسيد: بنيامين فرجي! خبر اين بود: بنيامين فرجي ورزشكار 14 ساله ايراني رشته تنيس روي ميز توانست در مسابقات قهرماني آسيا نفر اول رنكينگ جهاني و قهرمان المپيك پاريس را شكست دهد! اين باوركردني نبود!

 به گزارش «اعتماد»، بنيامين فرجي با ۱۴ سال سن، نخستين‌بار است كه حضور در مسابقات بزرگسالان آسيا را تجربه مي‌كند. او در اولين بازي خود دست به اين شگفتي‌سازي زد و موفق شد «وانگ چوكين» چيني نفر اول رنكينگ جهاني را با ارايه يك نمايش خارق‌العاده شكست دهد. وانگ دارنده دو مدال طلاي المپيك ۲۰۲۴ پاريس است و چندين قهرماني جهان دارد. به همين دليل دنياي پينگ‌پنگ از عملكرد بي‌نظير اين استعداد كشورمان شگفت‌زده شد!
در گزارش اختصاصي «اعتماد» نگاهي دقيق‌تر مي‌اندازيم به زندگي اين ورزشكار تا وي را به شما معرفي كنيم. ورزشكاري كه حتما در آينده چيزهاي بسيار زيادي از او خواهيد شنيد. 
بنيامين متولد تهران است و ۱۴ سال سن دارد. پدر او در رده‌هاي مختلف تيم ملي پينگ‌پنگ بازي كرده و در حال حاضر باشگاه دارد. بنيامين از حدود ۴ سالگي پينگ‌پنگ را در كنار پدر شروع كرد و از همان رده خردسالان قهرماني كشور را در كارنامه دارد و در نوجوانان رنك يك دنيا را دارد! وي در رده نوجوانان دارنده مدال نقره در آسيا است و با همين افتخارات به تيم ملي بزرگسلان رسيده است. بنيامين با اينكه سن زيادي ندارد اما تلاش و پشتكار قابل توجهي دارد و در اردوهاي تيم ملي روزانه ۶ تا ۷ ساعت و در زماني كه اردوي تيم ملي نباشد حداقل ۴ تا ۵ ساعت تمرين مي‌كند.
او كلاس نهم است و در مجموعه مدرسه آينده‌سازان درس مي‌خواند و در مدرسه به او كمك زيادي مي‌كنند. اين نوجوان تهراني در گذشته فوتبال را خيلي دوست داشت و طرفدار سرسخت پرسپوليس بوده و هنوز هم هست. او كريستيانو رونالدو را بسيار دوست دارد اما چند سالي است كه عاشق تنيس روي ميز شده و جالب اينكه شب‌ها با توپ و راكت تنيس مي‌خوابد!
بنيامين فرجي يك خواهر هم دارد كه ۲۳ ساله است و اكنون در مربيگري مشغول است.
فدراسيون تنيس روي ميز و هيات تنيس تهران و مهندس احساني‌مهر و دكتر خليل‌نيا از نظر مالي او را حمايت كردند تا در سن كم مشكل مالي نداشته باشد.
پدر  وي چون از قهرمانان اين رشته است نظارت ويژه‌اي روي او دارد و سعي مي‌كند غرور و منيت را از او دور نگه دارد. بعد از آن پيروزي بزرگ نيز بنيامين اول از همه با پدر تماس گرفت و از پدرش پرسيد كه بازي‌اش را تماشا كرده يا نه!
با اين حال بنيامين فرجي اول راه است و بايد خيلي از او مراقبت شود و در كنار آن با استفاده از مربيان با دانش او را به سوي پيشرفت بيشتر هدايت كرد.
در رشته تنيس روي ميز برادران عالميان سال‌هاي سال براي كشورمان افتخارآفريني كردند و به نظر مي‌رسد با سرمايه‌گذاري درست بازهم مي‌شود بازيكنان آينده‌دار زيادي را به دنياي اين رشته معرفي كرد‌. تا المپيك بعدي خدا را چه ديديد شايد در پينگ‌پنگ هم سنت‌شكني شد و در اين رشته هم كاروان ورزشي كشورمان صاحب مدال شد! بنيامين نشان داده كه توانايي انجام اين كار را دارد، حالا بايد صبر كرد‌ و ديد در آينده چه خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون