• ۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5878 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

ايران و اسراييل ، امريكا و روسيه

ايران دست‌كم در جنگ اوكراين، پشتيباني سياسي قابل اعتنايي از مسكو كرده و اين حمايت در مقايسه با ساير متحدان اين كشور بيشتر بوده. اما در عوض روسيه تقريبا هيچ هزينه‌اي نپرداخته است. صرف‌نظر از اينكه در قبال حملات وحشيانه اسراييل به سوريه، اين كشور را تنها و بي‌دفاع گذاشت و سيستم پدافندي مستقر خود را فعال نكرد، در برابر حملات متعدد رژيم صهيونيستي به ايران نيز  عملا  سكوت  كرد.
در عالم دپيلماسي، اين منافع دوطرف است كه حرف مي‌زند. نمي‌شود ايران براي روسيه مايه بگذارد و دولت پوتين كه مدعي داشتن روابط استراتژيك با ايران است، فقط تماشاچي يورش‌هاي پهپادي و تروريستي تل‌آويو در ايران  و تهران  باشد.
شايد لازم باشد مسوولان ديپلماسي كشورمان در ديدارهايي كه با مقامات مسكو دارند، اين نكته را به آنها گوشزد كنند كه «چه خوش بي‌مهرباني هر دو سر بي...»‌ ايران به دروغ متهم به حمايت تسليحاتي از روسيه شده و هزينه‌هاي فراواني را در سطح جهان و حتي افكار عمومي ملت‌ها پرداخته و فقط زيان‌هاي چنين رابطه‌اي  را پرداخته و در مقابل، آنچه به  دست آورده  با ارزش  نبوده  است.
هم‌ اكنون كه امريكايي‌ها درگير انتخابات رياست‌جمهوري‌اند و روسيه نيز در جريان جنگ اوكراين، در حال دست و پا زدن است، فرصتي نسبتا طلايي براي امتياز‌گيري است و البته در اين ميان، آمادگي نيروهاي مسلح براي پاسخ به هر شيطنتي، به جاي خود محفوظ است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون