• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5882 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر

سخنگوي دولت در نشست خبري مطرح كرد

از اهداي يك واحد مسكوني تا اختصاص ۱ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به هر خانواده

سخنگوي دولت از جزييات اقدامات دولت براي خانواده‌هاي جان‌باختگان معدن طبس خبر داد و گفت: بعد از اجراي روند انحصار وراثت مبلغ ۱ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به تمامي خانواده‌هاي جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت و از سوي وزارت راه و شهرسازي يك واحد مسكوني به خانواده معزز ايشان در منطقه محل سكونت اهدا مي‌شود. فاطمه مهاجراني اعلام كرد: همچنين با پيگيري‌هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بعد از اجراي روند انحصار وراثت مبلغ ۱ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به تمامي خانواده‌هاي جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت ضمن اينكه با ترتيبات اتخاذ شده از سوي وزارت كار از پايان همين ماه مستمري ماهانه خانواده‌هاي جانباختگان داير خواهد شد. در بحث بخشودگي ديون و تسهيلات بانكي درگذشتگان نيز رايزني‌هايي با بانك‌هاي مربوطه صورت گرفته تا شايد اندكي از آلام اين عزيزان بكاهد. مهاجراني افزود: بنده يك‌بار ديگر از طرف دولت، فاجعه معدن طبس را به خانواده‌ها و بازماندگان اين واقعه تسليت مي‌گويم و مراتب تاسف و تأثر عميق خود را بابت اين ضايعه دردناك ابراز مي‌كنم.

تقدير از سفرهاي شجاعانه عراقچي و قاليباف به بيروت

وي با اشاره به سفرهاي منطقه‌اي عراقچي گفت: از سفر شجاعانه آقايان عراقچي وزير امورخارجه و آقاي قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي به بيروت در هفته گذشته تجليل و قدرداني مي‌كنم كه با وجود تهديدات رژيم غاصب صهيونيستي اين سفرها انجام شد. سخنگوي دولت با اشاره به پيروزي تيم‌ فوتبال خاتون بم عنوان كرد: در روزهاي گذشته تيم فوتبال «خاتون بم» هم موفق شد در جمع ۸ تيم برتر فوتبال زنان آسيا قرار بگيرد. اين موفقيت را به بازيكنان و مربيان اين تيم و به جامعه ايران اسلامي به ويژه زنان و دختران اين مرز و بوم و همه دست‌اندركاران ورزش كشور تبريك مي‌گويم.

گزارش جلسات فشرده دولت درباره كليات لايحه بودجه ۱۴۰۴

وي يادآور شد: طي هفته گذشته اصلي‌ترين كار دولت بحث و بررسي درباره كليات لايحه بودجه ۱۴۰۴ بوده است. دولت با جلسات فشرده صبح و بعد از ظهر، بررسي كليات لايحه بودجه و احكام مربوط به بخش‌هاي مختلف را در دستور كار خود قرار داده است. اميدواريم دولت طبق برنامه‌ريزي بتواند در موعدمقرر ماه لايحه بودجه ۱۴۰۴ را تقديم مجلس كند. به هر حال رويكردهاي اقتصادي دولت در لايحه بودجه متجلي خواهد بود و اميدواريم لايحه بودجه با همكاري مجلس با كمترين تغييرات به تصويب مجلس برسد و دولت با يك برنامه منضبط بتواند سال آينده كشور را اداره كند، وضعيت كشور، وضعيت دشواري است اما با اين همه همكاران ما تلاش مي‌كنند يك بودجه منسجم و كارگشا به مجلس ارايه شود. سخنگوي دولت درباره نظر دولت در خصوص واردات خودرو، عنوان كرد: نبايد فراموش كرد مردم حق دارند خودرو توليد غيرداخل سوار شوند، لذا پاسخ دادن به اين سوال زمان‌بر است اما كارها در دست انجام است. البته حرف‌هايي هم در خصوص واردات خودروي كاركرده است كه آيا شأن مردم است چنين خودرو‌هايي وارد شوند يا خير، البته قانوني در اين مورد وجود دارد، دولت هم كارها را انجام داده است. وي درخصوص نظر دولت درباره فيلترينگ گفت: درباره فليترينگ موضع دولت همان موضعي است كه آقاي رييس‌جمهور در ايام انتخابات عرض كردند، فليترينگ آسيب‌هاي بسياري زده است و اين با گفته‌هاي رهبري كه تاكيد بر حكمراني در فضاي مجازي دارند، در تضاد است. موضوع در چارچوب مصالح و منافع ملي نظام در حال پيگيري است. مهاجراني گفت: ما معتقديم موضوع فيلترينگ علاوه بر ايجاد حفره‌هاي امنيتي موجب دسترسي به محتواي نامناسب مي‌شود و به اهداف خود نرسيده است. سخنگوي دولت در خصوص كمبود معلم و اينكه برخي مشمول كدهاي ۱۹ و ۵ شده‌اند، گفت: پرونده افرادي كه شامل كد ۱۹ و ۵ هستند و بسيار زياد است در حال بررسي است اميدواريم ۵۰ درصد اين عزيزان بتوانند به محل خدمت خودشان بازگردند.

سرانجام گشت‌هاي ارشاد و بحث حجاب

مهاجراني درباره اينكه آيا قانون عفاف و حجاب از سوي رييس‌جمهور ابلاغ خواهد شد، گفت: موضوعات فرهنگي را با زور نمي‌شود جا انداخت بلكه با باور مي‌توان جا انداخت، اين دولت، دولت وفاق است و سعي دارد با همدلي كارها را پيش ببرد. قانون در چارچوبي بايد باشد كه منافع مردم در آن ديده شده باشد. در حال انجام كارهاي كارشناسانه دقيقي هستيم تا موضوعات توان اجرا داشته باشد. چرا كه قوانين بايد پشتوانه اجرايي داشته باشد. معتقديم كار فرهنگي را با «بايد» و رويكرد «سلبي» نمي‌توان دنبال كرد. وي درباره اينكه آيا نيروي انتظامي كه تحت نظر وزارت كشور است مي‌خواهد تغييري در رويه خود بدهد، بيان كرد: موضوعات در حال پيگيري است. سخنگوي دولت درباره فروش زمين‌هاي چابهار به افغان‌ها و فعاليت اقتصادي طالبان، تصريح كرد: زمين‌ها مالكيت‌شان در اختيار جمهوري اسلامي ايران است و براي منفعت اقتصادي فروخته نمي‌شود. در قالب مصالح و منافع ملي، منافع مشترك و بهره‌برداري‌ها ممكن است اتفاق بيفتد اما مالكيت زمين‌ها براي جمهوري اسلامي ايران است. وي در خصوص طرح آتش‌بس در غزه گفت: آنچه كه بشريت در حال تماشاي آن است واقعا يك تراژدي تمام عيار انساني و يك نسل‌كشي است. لذا جمهوري اسلامي با تمام سياست خودش كه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسد هم تلاش خود را خواهد كرد تا به آلام مردم فلسطين التيام بخشد. جمهوري اسلامي ايران از هرگونه پيشنهاد صلحي كه وضعيت را بهتر كند، استقبال مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون