• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5889 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ آبان

منصور رشيدي از باخت آبي‌ها برابر النصر مي‌گويد

زمين‌هاي فوتبال ما شبيه كشورهاي عقب‌افتاده است

پرسپوليس و استقلال شانس صعود دارند

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال استقلال در سومين بازي در ليگ نخبگان آسيا به مصاف النصر عربستان رفت و با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. استقلالي‌ها در نيمه اول عملكرد خوبي داشتند، اما در نيمه‌ دوم حريف عربستاني با پرس سنگين ابتكار عمل را در دست گرفت و توانست به گل برتري برسد. سيدحسين حسيني بهترين بازيكن استقلال در اين بازي بود و با عملكرد خوبش بارها مانع از گلزني مهاجمان حريف شد. نكته ديگر از حواشي اين بازي حضور ماسيمانه، سرمربي آفريقايي جديد استقلال در استاديوم بود كه از نزديك شاهد شكست اين تيم بود. در ادامه مصاحبه اختصاصي خبرنگار «اعتماد» با منصور رشيدي، يكي از پيشكسوتان استقلال درخصوص اين بازي و سرمربي تازه‌وارد را مي‌خوانيد.

 

استقلال مقابل النصر چطور بود؟

استقلال نسبت به بازي‌هاي قبل خيلي بهتر بود مخصوصا نيمه اول كه مي‌توانست به گل هم برسد، اما نيمه دوم با تعويض‌هايي كه سهراب انجام داد تيم عقب نشست. شايد به خاطر اين بود كه با كار تدافعي يك مساوي بگيرد اما بعد از تعويض‌ها تيم ما خيلي افت كرد و فقط يكي، دو موقعيت داشت كه مي‌توانست استفاده كند. مديران، فوروارد ششدانگ‌ جذب نكردند تا مشكل‌شان را حل كند، ضمن اينكه به نظر من بين هر دو تيم بهترين بازيكن زمين‌ حسيني بود كه واقعا عالي كار كرد و توانست چند تا توپ را مهار كند.

قبول داريد كه استقلال زورش به حريف نرسيد؟

خب توان استقلال همين است. الان دو سال و شايد هم بيشتر است كه در نقاط دفاعي ضعف داريم يا هافبك دفاعي كه هم ‌كار دفاعي و هم حمله را انجام دهد، نداريم. در خط حمله هم نتوانستند با جدايي قايدي و محبي و دياباته جايگزين خوبي جذب كنند.‌

اگر استقلال در تهران ميزبان حريف بود، مي‌توانست در نتيجه بازي تاثير داشته باشد؟

صددرصد، اما چه بهتر كه به ايران نيامدند، چون زمين‌هاي فوتبال ما طوري است كه شبيه كشورهاي عقب افتاده هستيم! امارات و قطر يا عربستان را ببينيد كه زمين‌هاي فوتبال‌شان چقدر شيك است و تيم‌هاي‌شان هر كدام ده تا زمين تمرين با سالن ورزشي با تمام امكانات دارند، اما ما چطور بايد ميزبان اينها باشيم؟ ما چند سال است كه نقطه ضعف‌مان امكانات ضعيف است و هنوز بعد از چهل و خرده‌اي سال نتوانستيم يك امكانات ورزشي خوبي داشته باشيم تا حداقل آبرومند باشد براي ملت. بيش از ۵۰ سال قبل يكي از بزرگ‌ترين استاديوم‌هاي دنيا يعني استاديوم آزادي را داشتيم، اما الان در حال مخروبه شدن است و نتوانستيم كاري كنيم تا اين خرابي‌ها تلنبار نشود.

به نظر شما استقلال هنوز شانس دارد تا وضعيتش را در جدول بهتر كند؟

به نظر من هم استقلال و هم پرسپوليس شانس دارند و بازي‌هاي ديگري هم هست. حالا بايد ببينيم وضعيت ميزباني آنها به چه شكلي است و بازهم در ايران بازي مي‌كنند يا در جاهاي ديگر. البته در ورزشگاه اماراتي هم ديديد كه اكثر تماشاگران ايراني بودند و تمام بليت‌ها را ايراني‌ها خريداري كرده بودند. واقعا هيچ فرقي نكرد كه بازي در ايران است يا امارات! در آنجا ايراني‌هاي زيادي هستند كه تشويق هم كردند و با جان و دل براي بچه‌هايي كه در آنجا بودند مايه گذاشتند.

پرسپوليسي‌ها اعتقاد دارند در آسيا نسبت به استقلال به لحاظ فني يا سبك بازي بهتر كار كردند.‌ نظر شما چيست؟

استقلال در بازي با النصر در يك‌ نيمه عالي كار كرد كه فكرش را هم نمي‌كرديم و فكر مي‌كردم‌ هيچ اميدي مقابل النصر ندارد، اما پرسپوليس هم خيلي خوب بازي كرد. اينكه من طرفدار آبي هستم راجع به قرمز بد بگويم، نه. خداوكيلي پرسپوليس هم مقابل حريفش خوب بازي كرد و مي‌توانستند حداقل با مساوي از زمين بيرون بيايند. پرسپوليس چندين موقعيت داشت و خيلي خوب كار كرد.

درباره سرمربي جديد استقلال چه نظري داريد؟

والله نمي‌شناسمش. رزومه‌اش را نمي‌دانم كه در كجا كار مي‌كرد. نشنيدم مربي آفريقايي جايي كار كند حالا اينها خيلي تعريف مي‌كنند و بايد ديد در آفريقاي جنوبي چه كار كرده. آيا قهرماني‌هايي داشته و در باشگاه‌هايش موفق بوده؟ مثل هنداونه در بسته است و‌ از الان نمي‌شود قضاوت كنيم.

براي اينكه اين مربي بتواند موفق باشد باشگاه استقلال بايد چه شرايطي را براي او مهيا كند؟

اين كار مديران باشگاه است. البته او چند هفته زمان مي‌خواهد تا بخواهد با آب و هوا و فرهنگ و بازيكنان و داوري و خيلي چيزهاي ديگر در اينجا آشنا شود. او در اولين اظهارنظرش گفته فوروارد ششدانگ‌ مي‌خواهد حالا وقتي بيشتر تيم را بشناسد صددرصد دنبال دفاع وسط و هافبك دفاعي مثل كريمي و ابراهيمي مي‌رود. امسال را نبايد زياد اميدوار بود، با اين حال فوتبال است و نمي‌شود پيش‌بيني كرد هر چند راحت مي‌توانند بين سه، چهار تيم اول باشند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون