• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

يكي از متهمان هنگام فرار به سمت پليس تيراندازي كرد

آدم ربايي و سرقت در تاريكي شب

اعتماد| سه مجرم خطرناك با تهديد چاقو، زني جوان را ربودند و پس از ضرب و شتم شديد، طلا، گوشي و خودرويش را به سرقت بردند. پليس پايتخت براي بازداشت يكي از متهمان مجبور شد او را مورد اصابت گلوله قرار دهد. متهم هنگام فرار به سمت ماموران تيراندازي كرده و قصد داشت راننده پرايدي را به گروگان بگيرد. دو متهم ديگر نيز در عمليات‌هاي جداگانه دستگير شده‌اند.
نيمه شب هفتم بهمن امسال وقوع يك فقره آدم‌ربايي و سرقت از خودرو به كلانتري 118 ستارخان اعلام شد. با حضور ماموران در محل، زني جوان به آنها مراجعه و از سه مرد به جرم آدم‌ربايي و سرقت خودرو شكايت كرد. او گفت: «ديروز براي بازگشت از خانه يكي از دوستانم، به كوچه‌اي در خيابان ابراهيمي شمالي رفتم تا سوار تويوتاي مشكي‌ام شوم اما ناگهان مردي از پشت سر، سوار ماشينم شد و جلوي دهانم را گرفت. بلافاصله مرد ديگري هم از سمت راننده سوار شد و چاقويي زير گلويم گذاشت. جيغ و فرياد زدم تا بتوانم در ماشين را باز نگه دارم اما ناگهان همدست سوم‌شان كه قدي بلند داشت، از يك ماشين ماكسيماي سفيد بيرون آمد و همراه دو آدم‌رباي ديگر، با تهديد چاقو و ضرب و شتم شديد، مرا به صندلي عقب انداختند و پارچه‌اي سياه روي سرم كشيدند. آنها دست‌هايم را بستند، مرا داخل ماشين انداختند و حركت كردند. پس از آن گوشي همراه، طلا و پول‌هاي نقدم به ارزش 72 ميليون تومان را دزديدند و سرانجام در كوچه‌اي فرعي در خيابان ستارخان مرا از ماشين بيرون انداختند و متواري شدند.»
با ثبت شكايت زن جوان، پرونده‌اي با موضوع «سرقت به عنف همراه آدم ربايي» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات، مشخصات خودروي تويوتاي شاكي به گشت‌هاي نيروي انتظامي داده شد تا سرانجام ظهر بيستم بهمن، تيمي از ماموران هنگام گشت‌زني در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد، خودروي سرقتي را در كنار خيابان شناسايي و توقيف كردند. با اعلام خبر كشف خودرو به پايگاه يازدهم، تيمي از كارآگاهان به محل اعزام شدند. آنها در همان بازرسي ابتدايي از محل پارك خودرو متوجه وجود چند بانك خصوصي و واحد تجاري شدند كه مجهز به دوربين‌هاي مداربسته بودند. به سرعت تصاوير دوربين‌ها در چند روز گذشته بازبيني و مشخصات خودروي ماكسيماي سفيد‌رنگ سارقان به دست آمد.
اين سرنخ، كارآگاهان را به كشف هويت يكي از سارقان به نام سعيد 23 ساله رساند و سرانجام ششم اسفند به دستگيري او منجر شد. متهم كه هنگام دستگيري با ماموران درگير شده بود پس از انتقال به پايگاه يازدهم به آدم‌ربايي و سرقت از شاكي اعتراف كرد و گفت: «روز سرقت، من و حميد - يكي از متهمان - در ميدان صنعت در حال پرسه‌زني بوديم كه شاكي را ديديم. تصميم گرفتيم از او سرقت كنيم براي همين تعقيبش كرديم. او در بلوار فردوس توقف كرد و به خانه‌اي مسكوني رفت. دو ساعت منتظر مانديم تا برگردد، وقتي از خانه بيرون آمد، درست هنگام سوار شدن به ماشين، به سمتش حمله كرديم و با تهديد چاقو در ماشين انداختيم. وقتي طلا و پول‌هايش را دزديديم، او را از ماشين به بيرون پرتاب كرديم  و متواري شديم.»
با اعتراف سعيد، مخفيگاه حميد و مهران نيز در خيابان منوچهري شناسايي و عمليات دستگيري شان به جريان افتاد.
با شروع عمليات، هر دو متهم وارد درگيري شديد فيزيكي با ماموران شدند. حميد در همان ابتدا زمينگير شد اما مهران فراركرد تا تعقيب و گريز او با پليس آغاز شود.
متهم كه هنگام فرار، با كشيدن كلت كمري، به سمت ماموران تيراندازي كرد و قصد داشت با گروگان گرفتن راننده يك پرايد عبوري، از محل متواري شود، با تيراندازي ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد. در بازرسي از خشاب اسلحه كمري او نيز چند فشنگ جنگي به دست آمد.
همزمان با انتقال مهران به بيمارستان، حميد 25ساله نيز مورد بازجويي قرار گرفت. او علاوه بر اعتراف به سرقت از شاكي، به سرقت خودروي سوناتاي زني ديگر، اين‌بار در خيابان ستاري تهران نيز اعتراف كرد و گفت: «دو ماه پيش همراه مهران و سعيد، در خيابان ستاري با ايجاد تصادفي ساختگي، موفق به سرقت خودروي سوناتاي زني جوان شديم.»
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده گفت: تحقيقات از دو متهم پرونده در مراحل ابتدايي است و متهم سوم نيز به محض پايان مراحل درماني براي بازجويي به پايگاه يازدهم منتقل خواهد شد. سرهنگ حاجي‌زاده با اشاره به صدور قرار قانوني بازداشت براي متهمان از همه شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد سرقت و تهديد سرنشينان يك دستگاه خودروي ماكسيماي سفيد رنگ قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها