• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

صدور كيفرخواست براي متهم

استاد دانشگاه، دوستش را كشت

تسنيم| پرونده استاد دانشگاهي كه پس از قتل دوستش، اموال او را به سرقت برد با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
26دي پارسال، يك چوپان، جسد مردي ميانسال را در بيابان‌هاي اطراف پرديس پيدا كرد و با پليس تماس گرفت. او به سعيد احمد بيگي، بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران كه براي بررسي جسد حاضر شده بود، گفت: «اطراف گاوداري‌ام در حال پياده‌روي بودم كه ناگهان متوجه دستي شدم كه از خاك بيرون زده بود. وقتي نزديك شدم، جسد مردي را ديدم كه از خاك بيرون زده بود. » همزمان با ثبت اظهارات مرد چوپان، در بررسي‌هاي ابتدايي تيم پزشكي قانوني مشخص شد كه مقتول در مكان ديگري به قتل رسيده و آثار جوهر نيز روي انگشت سبابه‌اش وجود دارد. پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني نيز فاش شد كه مقتول ٢٤ ساعت پيش از كشف جسد به دليل مسموميت ناشي از خوردن تعداد زيادي قرص خواب‌آور كشته شده است.
كارآگاهان در تحقيقات تكميلي هويت مرد مقتول و خانواده‌اش را شناسايي كردند و در گام بعدي با بررسي حساب‌هاي بانكي مقتول دريافتند كه تمامي حساب‌ها پس از مرگ او خالي شده و در مجموع حدود 100 ميليون‌ تومان پول نقد از حسابش برداشت شده است. سند يك باب آپارتمان مقتول نيز به طرز مشكوكي به نام فرد ديگري خورده بود.
با كشف اين سرنخ‌ها، كارآگاهان به يكي از دوستان مقتول به نام كاوه مظنون شدند و او را به اتهام قتل دستگير كردند. او نيز در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت: «من و ناصر، مقتول، از دوستان قديمي بوديم. او وضع مالي خوبي داشت و من استاد دانشگاه هستم اما درآمدي كه از اين راه به دست مي‌آورم باعث شده تا زندگي معمولي داشته باشم. براي تغيير در زندگي‌ام تصميم گرفتم اموال ناصر را بدزدم. » متهم درباره جزييات قتل گفت: «ناصر در خانه‌اش تنها زندگي مي‌كرد. شب قتل مقدار زيادي قرص خواب آور تهيه كردم و به خانه‌اش رفتم. در فرصتي مناسب قرص‌ها را در شيركاكائويش ريختم. او با خوردن آن مسموم شد و جانش را از دست داد. وقتي مطمئن شدم فوت كرده، جسدش را به بيابان‌هاي اطراف پرديس بردم و همانجا دفن كردم. » كاوه درباره سرقت اموال مقتول نيز گفت: «پس از قتل ناصر اثر انگشتش را برداشتم و چون مي‌دانستم در حسابش 100 ميليون تومان پول دارد، ابتدا دسته چكش را دزديدم و امضايش را جعل كردم و با هويت جعلي اين پول را از حسابش برداشتم. پس از برداشت پول هم برگه قولنامه‌اي را تنظيم كردم و زير آن را با انگشت خود مقتول مهر زدم.» سعيد احمد بيگي، بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران پس از اتهام بازپرسي، قرار جلب متهم به دادرسي را صادر و پرونده را براي صدور حكم به دادگاه كيفري استان تهران ارسال كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها