• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

قربانيان به بيمارستان سوختگي ساري منتقل شدند

اسيد دو دختر سمناني را سوزاند

 

اعتماد| دو دختر جوان در شهر سمنان وقتي از آرايشگاهي در مركز شهر بيرون آمدند مورد حمله اسيدپاشي قرار گرفتند. مكان اين اسيدپاشي در ضلع جنوبي ميدان سعدي و روبه‌روي زندان مركزي بوده است. كسبه‌اي كه مغازه‌اش چند قدم با آرايشگاه فاصله دارد به «اعتماد» مي‌گويد: ديروز نزديكي‌هاي ساعت 4 بعدازظهر پسرجواني همراه با موتوسيكلت جلوي در آرايشگاه ايستاده بود. ما هم به خيال اينكه كسي به‌دنبال يكي از بستگانش آمده توجهي نكرديم. اما همين كه دو دختر جوان از آرايشگاه بيرون آمدند پسر موتورسوار بطري‌اي تيره‌رنگ از جيبش بيرون آورد و روي صورت و شانه دخترها پاشيد و فرار كرد. دو دختر به زمين افتادند و فرياد سوختم سوختم به هوا بلند شد. با توجه به اينكه آرايشگاه در كوچه‌اي خلوت و روبه روي ميدان سعدي (ميدان شلوغ شهر) است كسي متوجه فرار او نشد. ما هم بعد از فرياد دو دختر از مغازه بيرون آمديم و ماجرا را فهميديم. يكي از دخترها صورتش آسيب ديده بود و ديگري روي شانه‌اش اسيد ريخته بود. اسيد تكه‌اي از روسري و مانتوهاي‌شان را هم سوزانده بود.» هنوز انگيزه اصلي اين اسيدپاشي مشخص نيست ولي برخي سايت‌ها دليل آن را دزدي اعلام كرده‌اند.
يكي ديگر از شاهدان كه از مشتريان آرايشگاه بوده، مي‌گويد: «من فكر نمي‌كنم كه اين يك سرقت باشد. چون هيچ كسي ساعت 4 بعدازظهر، ميدان اصلي شهر سمنان را كه هم خلوت است و هم پر از پليس براي اين كار انتخاب نمي‌كند.» يكي ديگر از شاهدان عيني مي‌گويد: «ماشين‌هاي پليس در ميدان به صور دايمي مستقر هستند اما جوان اسيدپاش باسرعت زياد صحنه را ترك كرد. بعد از واقعه آمبولانس از راه رسيد و دو دختر را به بيمارستان برد.» اما گزارش‌هاي اوليه‌اي كه درباره علت اين حادثه در خبرگزاري‌ها از جمله باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، مي‌گويد: «انگيزه‌ اسيدپاشي سرقت بوده است. به اين ترتيب كه سارق در مواجهه با مقاومت دو خانم براي سرقت كيف‌شان، با پاشيدن اسيد روي آنها متواري شده. همچنين اين گزارش‌ها مي‌گويد كه درصد سوختگي اين دو خانم 20 و 40درصد بوده است.»
البته معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان سمنان درباره اين حادثه به «اعتماد» گفت: «اين اسيدپاشي روي صورت قربانيان نبوده. همچنين درصدي كه براي آن عنوان شده نيز به اين مقدار نبوده است. با توجه به اينكه بيمارستان‌هاي شهر سمنان امكانات مناسبي براي مداواي قربانيان نداشتند آنها را به بيمارستان سوختگي ساري منتقل كردند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها