• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

تشكل‌ها

كاهش توليد خودرو | توليد انواع خودرو در بهمن ماه امسال 3/11درصد كاهش يافت. براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد انواع خودرو در كشور در بهمن ماه امسال با كاهش 3/11درصدي از 108 هزار و 293 دستگاه در بهمن 1393 به 96 هزار و 11 دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع سواري با كاهش 5/4درصدي از 90 هزار و 612 دستگاه در بهمن 1393 به 86 هزار و 508 دستگاه كاهش يافت. بهمن ماه امسال توليد انواع وانت با كاهش 8/40 درصدي از 14 هزار و 575 دستگاه در بهمن 1393 به 8622 دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس با كاهش 6/47درصدي از 42 دستگاه در بهمن 1393 به 22 دستگاه كاهش يافت.

چاره‌اي جز توليد و عرضه مناسب نداريم| وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براي اتصال به اقتصاد جهاني چاره‌اي به جز توليد خوب و عرضه مناسب در سطح بين‌المللي نداريم. محمدرضا نعمت‌زاده اظهار كرد: اقتصاد داراي سه شغل توليد، توزيع و مصرف است كه همه آنها بايد در خدمت ساير بخش‌ها باشند تا بتوانيم در بعد اقتصادي به رشدي مناسب دست‌يابيم. وي با اشاره به انتخاب واحد‌هاي توليدي كه حقوق مصرف‌كنندگان را رعايت كردند، گفت: تمامي واحد‌هاي توليدي بايد از اين واحد‌ها كه توانستند امتيازي براي خدمت‌رساني دريافت كنند، تاسي كنند.

كمبود ماهي نداريم| مديرعامل اتحاديه تكثير، پرورش و صادرات آبزيان گفت: مشكلي از نظر عرضه ماهي شب عيد نداريم و تلاش مي‌كنيم شرايط بازار ثابت بماند. ارسلان قاسمي با بيان اينكه تلاش ما بر اين است كه شرايط بازار ماهي شب عيد را ثابت نگه‌داريم تا مشكلي براي مصرف‌كنندگان ايجاد نشود، اظهارداشت: توليدكنندگان هيچ‌گونه افزايش قيمتي روي توليدات خود اعمال نكرده‌اند. ما نگران اين مساله نيستيم كه نتوانيم به اندازه كافي ماهي در بازار عرضه كنيم و تلاش مي‌كنيم مشكلي در اين راستا ايجاد نشود .

افتتاح خط توليد كامل كاميون‌هاي اروپايي جديد | مديرعامل شركت سايپاديزل از حضور مارتين لانتستد، مديرعامل گروه ولوو براي نخستين بار در ايران خبر داد. زعفرتنهاپور افزود: حضور «لانتستد» در ايران به دعوت شركت سايپاديزل انجام پذيرفته. «كلاوس نيلسن» مديرعامل ولوو تراكس و «برونو بلين» مديرعامل رنوتراكس در اين سفر لانتستد را همراهي خواهند كرد. وي با اشاره به اينكه برنامه فشرده‌اي براي استفاده بهينه از حضور يك‌روزه «لانتستد» در ايران درنظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: وي روز سه‌شنبه جاري با هواپيماي شخصي به ايران مي‌آيد و سخنراني در سومين همايش بين‌المللي صنعت خودرو، جلسه با مقام عالي وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازديد از خطوط توليدي سايپاديزل را در برنامه خود خواهد داشت.

لزوم تناسب عرضه‌ صندلي هواپيما در ايام نوروز| دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با تاكيد بر اينكه بايد عرضه و تقاضا در ناوگان هوايي متناسب شود، در مورد احتمال راهبري نرخ‌ها از سوي ايران‌اير، گفت: هزينه بالاسري ايرلاين‌هاي كوچك نسبت به ايران‌اير كمتر است. مقصود اسعدي ساماني به هدف‌گذاري دولت براي نوسازي ناوگان هوايي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: وضعيت بحراني صنعت حمل‌ونقل هوايي كشور درك شده است. وي در تشريح دليل كمبود صندلي براي ايام پرتقاضايي نظير نوروز، بيان كرد: در حال حاضر به دليل كمبود هواپيما، عرضه و تقاضا در ناوگان هوايي كشور متعادل نيست و يكي از دلايل اصلي افزايش نرخ بليت هواپيما در ايام اوج سفر و تعطيلات، نبود تعادل بين تعداد صندلي عرضه شده و ميزان تقاضا است. براي جلوگيري از ايجاد نرخ‌هاي نجومي و افزايش قيمت‌ها، بايد تعادل در عرضه و تقاضا ايجاد شود و مديريت سفر توسط متقاضيان سفر صورت گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها