• ۱۴۰۳ جمعه ۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3502 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۵ فروردين

سقوط هلي‌كوپتر روسي دو كشته بر جاي گذاشت

وزارت دفاع روسيه روز گذشته اعلام كرد، يكي از هلي‌كوپترهاي پيشرفته روسي در سوريه سقوط كرد كه دو نفر خدمه آن كشته شدند. اين هلي‌كوپتر‌ها از نوع Mi-28N است كه با نام شكارچي شب شناخته مي‌شود. سرويس مطبوعاتي وزارت دفاع روسيه نيز گفت كه اجساد اين دو خدمه در يك عمليات امداد و نجات كشف شده اما هنوز علت دقيق اين حادثه مشخص نيست. رسانه‌هاي روسي اعلام كردند كه احتمالا شرايط نامساعد آب و هوايي در اين سقوط ناگهاني نقش داشته است. اما برخي شليك گلوله به خدمه را عامل اصلي اين موضوع مي‌دانند.
در حالي كه ولاديمير پوتين ماه گذشته ميلادي خروج نيروهاي خود از سوريه را اعلام كرد، اما به نظر مي‌رسد نيروهاي روسي از نزديك در عمليات جنگي باقي‌مانده‌اند. اگرچه حضور نيروهاي زميني در عمليات‌ها ممنوع است اما آنگونه كه وزارت دفاع گزارش داده هلي‌كوپترهاي شكارچي شب در حمله‌هاي اخير به شهرستان پالميرا عليه داعش نقش فراواني داشتند و مشاوران نظامي روسي بر اين عمليات نظارت داشتند.
تحليلگران نظامي مي‌گويند در حالي كه روسيه هواپيماهاي جنگي خود را به نصف كاهش داده است اما هلي‌كوپترهاي نظامي بيشتري به سوريه اعزام كرده تا كمك‌هاي بيشتري به جنگ‌هاي زميني نيروهاي مسلح سوري انجام دهد. وزارت دفاع نيز تا حدودي اين موضوع را تاييد كرده و اعلام كرده كه از موشك‌هاي هدايت شونده در طول نبرد پالميرا استفاده كرده است. گفتني است تاكنون هشت نظامي روسيه در طول مداخله شش ماهه كشور در جنگ سوريه جان خود را از دست داده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون