• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3502 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۵ فروردين

ديروز در محضر رهبر انقلاب چه گذشت؟

سيد كاظم اكرمي

صبح ديروز  سه‌شنبه  24 فروردين‌ماه تلفني خبر دادند كه نماز ظهر را به امامت رهبر معظم انقلاب در دفتر ايشان اقامه كنيم. به سرعت نامه‌اي نوشتم كه خدمت ايشان تقديم كنم و چنين شد. در فرمايشات ايشان به نظرم، نكته مهمي است كه توضيحي در مورد آنها مناسب مي‌آيد.
1- فرمودند در اين جلسه از همه گروه‌ها و سلايق سياسي افرادي وجود دارند كه بايد نتيجه انديشه و كار همه در مسير و جريان انقلاب وارد شود. برخوردهاي حذفي و تندخويي‌هاي فردي و گروهي سودي به حال انقلاب ندارد. بنده عرض مي‌كنم نمايندگان منتخب مجلس يازدهم به ويژه اصلاح‌طلبان بايد اين نكته را به جد مورد توجه قرار دهند. قرآن كريم مومنان را كساني مي‌داند كه در برابر دشمن، قوي و با شدت آماده هستند، اما در بين خود با رحمت و عطوفت برخورد مي‌كنند. ملت هم انتظارش از مجلس آينده همين است.
2- رهبري همه ما را به كمك و ياري دولت محترم كه تاييد كردند، دولت كار مي‌كند، فرا خواندند و اضافه كردند خوب است دولت از همه استادان و منتقدان اقتصادي دعوت كند و با توجه به راهنمايي‌هاي آنها درصدد حل مشكلات اقتصادي باشد. بنده نويسنده سال‌هاست گفته و نوشته‌ام از دانشمندان، به ويژه دانشمندان علوم اجتماعي و اقتصادي براي حل مشكلات بايد سود جست. استادان محترم دانشگاه‌ها را در حل گرفتاري‌ها مشاركت دهيد تا از ابعاد گوناگون  فكرها استفاده بهينه‌اي به عمل آيد.


3- در زمينه اقتصاد مقاومتي و تكيه بر توان داخلي تاكيد كردند و گرچه بنده به عنوان تخصصي اطلاعي از اقتصاد ندارم، اما ياد دارم كه در سال‌ها قبل كه بحث استقراض از بانك جهاني مطرح بود يكي از سياستمداران عزيز ايران با بيان اين نكته كه بهتر است به جاي اتكا به ديگران دست به كمر خود زده و از ملت بخواهيم ما را ياري كنند، بدون استفاده از واژه اقتصاد مقاومتي، توجه به درون را راه‌حل نجات از مشكلات اقتصادي مي‌دانست كه افسوس به گفته ايشان توجهي نشده. مرحوم دكتر مصدق هم در دوره جواني ما يك بار قرضه‌ ملي را براي حل مشكل اقتصادي مطرح كرد و به خوبي با كمك مردم و انديشه مردان مسلمان و ميهن‌دوستي چون مرحوم سيدمصطفي عالي‌نسب تا حدود قابل ملاحظه‌اي گرفتاري‌ها را كم كرد يا از بين برد (البته چون آن روزها، دقيقا روزنامه نمي‌خواندم خوب مطلب را به ياد ندارم)بنده اميدوارم اين جلسه با حضور همه سلايق سياسي در سال چند بار در حضور رهبري تشكيل شود تا همگان بدانند رهبري به همه يكسان نظر دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون