• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3563 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

گزارش «اعتماد» از فسخ قرارداد رضاييان تا ماجراي مشكوك طارمي

حمله باشگاه پرسپوليس به سازمان ليگ

مهدي طارمي و رامين رضاييان اين روزها تبديل به خبرسازترين بازيكن فوتبال ايران شده‌اند. ابهامات زيادي درباره قرارداد اين دو  ستاره ملي‌‌پوش با سرخپوشان وجود دارد و شرايط به گونه‌اي پيش رفته كه هواداران با دو شايعه بسيار مهم‌ روبه‌رو شده‌اند. شايعه اول درباره جدايي آنهاست و شايعه دوم پيرامون ماندن‌شان. حرف و حديث درشرايط كنوني به قدري زياد است كه مشخص نيست هواداران پرسپوليس و رسانه‌ها بايد شايعه اول را باور كنند يا شايعه دوم را.
   
رامين رضاييان تابستان گذشته از تيم ته جدولي راه‌آهن به پرسپوليس منتقل شد. او يك فصل كاملا موفق را در اين تيم سپري كرد و تبديل به يكي از ستاره‌هاي آماده فوتبال ايران شد. او حالا اما از اين باشگاه جدا شده و هيچ برنامه‌اي براي بازگشت به تيم برانكو ندارد. غيبت او در تمرينات پيش فصل و عدم تمايل براي صحبت با مديران باشگاه و اعضاي كادرفني دلايل خوبي براي اثبات اين حرف بود. برانكو و پرسپوليسي‌‌ها در روزهاي اول اعلام كردند كه رضاييان با باشگاه قرارداد دارد و بايد در تمرينات حاضر شود اما بعد از گذشت چند روز اين خبر در رسانه‌ها منتشر شد كه به دليل عدم تسويه حساب باشگاه با اين بازيكن، ‌رامين مي‌تواند يك طرفه قرارداد خود را با پرسپوليس فسخ كند. مديران البته خيلي زود به اين موضوع واكنش نشان داده و اعلام كردند اين ملي‌پوش سال گذشته 81 درصد از مبلغ قراردادش را دريافت كرده است. بيست درصد جريمه شده و ماليات او را هم باشگاه پرداخت كرده و جمع دريافتي‌اش بيش از صددرصد بوده است. همه اين تناقض‌ها با سفر غير‌منتظره رضاييان به تركيه اما به اوج خود رسيد. چرا كه خبر حضورش در يك تيم تركيه‌اي حالا ماجرايي است كه باعث شده هيچ كسي نداند كه بالاخره قرار است بين رضاييان و پرسپوليس چه اتفاقي رخ بدهد.
   
 يك سال قبل، پرسپوليسي‌ها مدعي امضاي قرارداد
دو ساله با اين بازيكن بودند. بعد از فعل و انفعالاتي كه به آن اشاره شد، ديروز مديربرنامه‌هاي رامين رضاييان با حضور در سازمان ليگ فوتبال ايران قرارداد اين بازيكن با پرسپوليس را به صورت يك طرفه و بدون انجام هرگونه مذاكرات با مديريت باشگاه فسخ كرد. رفتار عجيب رضاييان در چند هفته گذشته با كادر فني و مديران باشگاه پرسپوليس و در نهايت فسخ قرارداد يك طرفه، با واكنش تند طرفداران پرسپوليس هم همراه شده است. با اين وجود واكنش روابط عمومي باشگاه‌ پرسپوليس‌ هم به فسخ قرارداد يك طرفه رضاييان جالب بود. باشگاه پرسپوليس در اين باره با انتقاد از عملكرد سازمان ليگ اعلام كرد: « قراردادي كه ما فصل گذشته با اين بازيكن بستيم قراردادي نبوده كه او بتواند آن را يك طرفه فسخ كند و نمي‌دانيم كه مسوولان سازمان ليگ با چه مستنداتي قرارداد اين بازيكن را فسخ كرده‌اند. قطعا از رامين رضاييان به دليل كاري كه انجام داده شكايت خواهيم كرد و از سازمان ليگ هم بابت اينكه قرارداد اين بازيكن را يك طرفه فسخ كرده شكايت مي‌كنيم چرا كه بايد ببينيم آنها بر چه اساسي به اين نتيجه رسيدند كه اين قرارداد يك طرفه فسخ شود. در قرارداد اين بازيكن‌بندي بوده كه اگر تا دو هفته بعد از پايان ليگ با او تسويه حساب نشد مي‌تواند قراردادش را فسخ كند اما اين فسخ قرارداد منوط به موارد ديگري بوده است. ما صددرصد پول اين بازيكن را به او پرداخت كرده‌ايم و بايد مسوولان سازمان ليگ اعلام كنندكه از چه طريقي به آنها ثابت شده كه او صددرصد پولش را نگرفته و قراردادش را فسخ كرده‌اند. شخصي به اسم شهبازي در سازمان ليگ نشسته و قاتل پرسپوليس شده است. او منتظر است كه كسي به سازمان ليگ برود تا عليه پرسپوليس كاري انجام دهد. در موضوع كنعاني‌زادگان هم اين‌گونه شد. البته ما به كميته‌ انضباطي شكايت كرده‌ايم و منتظر راي آنها هستيم. در مورد رامين رضاييان هم به كميته‌ انضباطي شكايت كرديم تا هر چه‌ زودتر مشخص شود.»
   
ديروز صادق محرمي هم به عنوان مدافع راست به پرسپوليس پيوست. او بعد از حسين ماهيني دومين دفاع راست سرخپوشان در فصل پيش رو خواهد بود و با جذب او اين شايعه مطرح شد كه ديگر برانكو تمايلي به نگه داشتن رامين رضاييان نداشته باشد. با اين وجود هنوز منتظر هستند تا در روزهاي آينده به صورت رسمي مشخص شود كه اين جدايي رسما انجام خواهد شد يا خير. اين بازيكن ملي‌پوش البته تا به امروز هيچ صحبت رسمي درباره اتفاقات رخ داده انجام نداده است. تا چند روز قبل درگير مسائل مربوط به جراحي و بيماري پدرش بود. اما سفرش به تركيه و خبر توافق 500 هزار دلاري‌اش با ريزه‌اسپور و ماجراي مربوط به فسخ يك‌طرفه قراردادش همه را سردرگم كرده است.
   
در حالي كه روز جمعه قرار است پرسپوليس براي برپايي يك اردوي ۱۴ روزه راهي اوكراين شود اما وضعيت مهدي طارمي مهاجم ملي‌پوش اين تيم كه فصل گذشته آقاي گل ليگ برتر شد هم هنوز مشخص نيست. شنبه گذشته طارمي به همراه وكيلش به باشگاه رفت و به توافقات اوليه براي تمديد قرارداد رسيد. اما همان موقع خبري در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه طارمي براي تمديد قرارداد شرط گذاشته كه مديران باشگاه 50 درصد مبلغ قرارداد به همراه طلب سال گذشته‌اش را به او پرداخت كنند. در اين ميان قرار بود كه حسين هدايتي پرداختي پيش فصل را به اين بازيكن داشته باشد. طارمي هم بلافاصله به تركيه رفت و همين سفر شايعه مذاكرات او با يك باشگاه از سوپرليگ اين كشور را بر سر زبان‌ها انداخت. در شرايطي كه مسوولان پرسپوليس تلاش كردند تا زمينه سفر اين بازيكن به اوكراين همراه با پرسپوليسي‌ها را فراهم كنند اما شايعه توافق آقاي گل فصل قبل با باشگاه ريزه اسپور تركيه حالا نگراني‌ها درباره شرايط پرسپوليس را به اوج خود رسانده است. چرا كه صفحه فيس‌بوك باشگاه تركيه‌اي هم خبر توافق با طارمي را اعلام كرده است.
   
مهدي طارمي در شرايطي به اين باشگاه خارجي نزديك شده كه هنوز زمان زيادي از قول تمديد قراردادش به مديران پرسپوليس نمي‌گذرد. او بدون مدير برنامه‌هميشگي‌اش به كشور تركيه سفر كرده و بعيد به نظر مي‌رسد برنامه‌اي براي امضاي قرارداد با ريزه‌اسپور داشته باشد اما ظاهرا اين مهاجم بوشهري مشكلي با حجم شايبه‌ها در مورد جدايي‌اش از پرسپوليس ندارد و از جو شكل‌گرفته در مورد پيوستن‌اش به ليگ تركيه استقبال مي‌كند. نه براي فوتبال ايران كه ستار‌ه‌هايي در ليگ‌هاي هلند و روسيه دارد و نه براي كشور تركيه كه با امثال وسلي اسنايدر، رابين فن‌پرسي و ناني قرارداد بسته، خبر امضاي مهدي طارمي با يك باشگاه كوچك نبايد در شرايط عادي به اين اندازه مهم باشد و تكثير شود. ماجرا زماني عجيب‌تر مي‌شود كه وب‌سايت‌هاي معتبر داخلي، خبر يك صفحه غيررسمي و هواداري در فيس‌بوك با دو هزار تعقيب‌كننده را با ترجمه غلط در فهرست اخبار مهم روز قرار مي‌دهند تا ثابت كنند طارمي در آستانه عقد قرارداد با باشگاه تركيه‌اي است. صفحه‌اي كه عكس طارمي در آن ديده مي‌شود، صفحه رسمي باشگاه به شمار نمي‌رود و از پيشرفت در مذاكرات با طارمي خبر داده است. اين خبر اما در ايران به عنوان توافق نهايي طارمي منتشر شده تا اين طور به نظر برسد كه گروهي در ايران، بيشتر از خود ترك‌ها براي قطعي ‌دانستن اين انتقال عجله دارند. طارمي هنوز به صورت رسمي به ليگ تركيه اضافه نشده و احتمالا همه اين تلاش‌ها تنها براي نقد شدن چك پرسپوليس به او هستند. آقاي مهاجم خيلي زود به ايران برمي‌گردد اما شايد با رفتارهايي شبيه اين، هواداران باشگاه و برانكو ديگر علاقه چنداني به اين بازيكن نشان ندهند.
   
با تشريح شرايط قرارداد مهدي طارمي و رامين رضاييان بايد اين واقعيت را هم در نظر گرفت كه هيچ دعوتنامه رسمي براي دو بازيكن قرمزها صادر نشده و حتي در سايت رسمي باشگاه و سايت ترانسفر سوپرليگ آن كشور مطلبي عنوان نشده و تنها در گروه‌هاي هواداري تيم چاي كورريزه اسپور اين پيشنهاد مطرح شده و اين موضوع هم از جانب يك رابط ايراني است كه در استانبول دفتر دارد و كار جابه‌جايي بازيكن‌هاي پايه را انجام مي‌دهد. همان فردي كه رسانه‌ها نوشته‌اند نقش اصلي را براي قطعي شدن اين انتقال‌ها دارد انجام مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون