رييس پليس پيشگيري تهران خبر داد
ثبت 500 هزار پرونده شكايت در 9 ماهه نخست امسال در پايتخت
اعتماد| در 9 ماهه نخست سال جاري بيش از 500 هزار پرونده شكايت در پليس آگاهي تهران تشكيل شده است. سرهنگ محسن خانچرلي، رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ با اعلام اين خبر به سازش 70 درصدي اين پروندهها پس از ارجاع به دواير مددكاري و اجتماعي نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: «25 هزار نفر در جريان رسيدگي به اين پروندهها دستگير شدهاند كه اتهام بيشتر آنها سرقت است، با اين حال 70 درصد اين پروندهها نيز به سازش ختم شده است. » به گفته اين مقام انتظامي نزاع، سرقت، تصادفات رانندگي، اختلافات ملكي و خانوادگي در صدر جرايم تهران قرار دارند. سرهنگ خانچرلي اجرايي شدن طرح مكنا - مديريت كيفيت نيروي انتظامي – در كلانتريهاي پايتخت را در تسريع و تسهيل فرآيند رسيدگي به شكايات «پر اهميت» توصيف كرد و گفت: «از ميان 84 كلانتري پايتخت، 64 مورد موفق به اجرايي كردن 85 درصدي اين طرح شدهاند و تلاش ما براي عملي كردن آن در تمامي كلانتريها ادامه دارد.» بررسي طرح مكنا، از سال 86 با سه رويكرد بهسازي محيط كلانتريها، تعالي رفتار پرسنل نيروي انتظامي با متهمان و شاكيان و بهبود فرآيندهاي رسيدگي به پروندهها در راستاي افزايش رضايتمندي مردم در دستور كار پليس پيشگيري تهران بزرگ قرار گرفت و در سال 89 به مرحله اجرا درآمد. و تاكنون ادامه دارد. رييس پليس پيشگيري پايتخت با اشاره به تردد روزانه 600 گشتي در خيابانهاي پايتخت گفت: علاوه بر اين تعداد نيروي گشتي، روساي كلانتريها، گشتهاي اطلاعاتي و... نيز حضور دارند؛ موضوعي كه باعث شده تا ميانگين زماني حضور ماموران پليس در محل حادثه به 6 دقيقه كاهش يابد. اين در حالي است كه ميانگين استاندارد حضور درصحنه 15 دقيقه اعلام شده است. به گفته سرهنگ خانچرلي، نقطه اوج تماسهاي مردمي با فوريتهاي پليسي 110 تهران در بازه زماني 16 تا 22 به ثبت رسيده است. اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به طرح 197 پليس پيشگيري گفت: براساس اين طرح با تدبير فرماندهي تهران بزرگ 50 گشت بازرسي را در اين خصوص ايجاد كرديم و براساس آن اگر چنانچه مردم براي موضوعي با 197 تماس بگيرند، گشتهاي ما خودشان در محل حاضر شده و به موضوع رسيدگي ميكنند.