انتقال پيام مردم توسط احزاب
غلامرضا مصباحيمقدم
در روزهاي اخير اعتراضاتي در كشور به وجود آمد و نتايج ناخوشايندي به همراه داشت. براي عدم تكرار چنين اتفاقاتي در كشور بايد مديران دولتي و ساير قوا ارتباط تنگاتنگي با مردم برقرار كرده و گوش شنوايي نسبت به مطالبات و اعتراضات مردم داشته باشند. درهاي اتاق مديران بايد به روي متقاضيان ملاقات و ديدار براي طرح مشكلات مردم باز باشد. اين مساله شايسته نظام جمهوري اسلامي به عنوان نظامي مردمي نيست كه تلفن مستقيم مسوولان ادارات محرمانه تلقي شود. حتي مقامات بالاتر از جمله رييسجمهور و وزرا بايد ديدارهايي با مردم داشته و به شهرها سفر كنند. مردم در اين ديدارهاي چهره به چهره با مسوولان با پلاكاردهاي خود، اعتراضات، شكايات و مطالبات خود را به مسوولان منتقل ميكنند. همچنين احزاب و تشكلهاي مدني و نمايندگان مجلس مسووليت دارند كه زمينه را براي انتقال پيام مردم به مسوولان كشور فراهم كنند و مسوولان علاوه بر برنامههاي بلندمدت براي رفع مشكلات، نيمنگاهي نيز به برنامههاي زودبازده و كوتاهمدت داشته باشند. براي ايجاد حس رضايتمندي در بين مردم مسوولان حوزههاي قانونگذاري، اجرايي و قضايي بايد ارتباط بيشتري با مردم داشته باشند. نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي