• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3905 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

جزييات ساماندهي سه تعاوني غيرمجاز

يك مقام مسوول در بانك مركزي گفت: فرآيند مديريت دارايي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار در حال تصفيه «افضل توس» توسط بانك آينده با همكاري بانك مركزي و پس از اخذ نظر مرجع قضايي در حال انجام است.
به گزارش بانك مركزي، عباس كمره‌ئي، مديركل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانك مركزي با اشاره به تجمع روز گذشته در مقابل شعبه مركزي بانك آينده گفت: تجمع ديروز در مقابل شعبه مركزي بانك آينده توسط عده‌اي از سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار منحله «افضل توس» بوده است و اخبار برخي رسانه‌هاي مجازي كه اين افراد را سپرده‌گذاران بانك آينده معرفي كرده‌اند، صحت ندارد.
وي با توصيه سپرده‌گذاران به حفظ آرامش و اطمينان نسبت به محفوظ بودن سپرده‌هاي آنها تاكيد كرد: متاسفانه برخي شايعه‌سازان براي ايجاد اختلال در كاركرد نظام بانكي و آسيب زدن به حيثيت آن، شايعاتي چون بروز مشكلات براي بانك‌ها منتشر مي‌كنند و سپرده‌گذاران را براي خروج سرمايه‌هاي خود از بانك‌ها براي رسيدن به اهداف خويش ترغيب مي‌كنند كه با قاطعيت ضمن رد اين‌گونه شايعات، از سپرده‌گذاران محترم درخواست مي‌كنيم با حفظ آرامش، بانك آينده را كه براي ايفاي مسووليت اجتماعي خود وظيفه تعيين تكليف سپرده‌هاي موسسه منحله افضل توس را به عهده گرفته است، ياري كنند.
كمره‌ئي افزود: بانك آينده همچون ساير بانك‌هاي رسمي كشور با صلابت به فعاليت خود ادامه خواهد داد و سپرده‌هاي مردمي در اين بانك محفوظ است. بر اين اساس سپرده‌گذاران محترم به شايعات منتشر شده در رسانه‌هاي مجازي كه عموما خارج از كشور مديريت مي‌شوند، توجه نكنند.
اين مقام مسوول بانك مركزي در خصوص آخرين وضعيت مديريت دارايي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار افضل توس گفت: مديريت دارايي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار افضل توس با حدود ۱۰۰۰ نفر كارمند و ۲۱۷ شعبه به بانك آينده واگذار شده است. ضمن آنكه انعقاد قرارداد واگذاري تمام امور و وكالت انتقال دارايي‌هاي تعاوني مذكور به بانك آينده، بازرسي از عمليات و عملكرد شعب تعاوني، بررسي كيفيت تسهيلات اعطايي و سپرده‌ها، بررسي و كارشناسي و ارزيابي املاك تعاوني، حسابرسي از حساب‌ها و عمليات تعاوني از جمله اقداماتي است كه توسط بانك آينده در حال انجام است.
كمره‌ئي همچنين آخرين وضعيت مديريت دارايي‌ها و بدهي‌ها و ساماندهي تعاوني اعتبار وحدت (آرمان) با حدود ۱۰۰۰ نفر كارمند و ۱۴۵ شعبه توسط موسسه اعتباري ملل را تشريح كرد و گفت: موسسه اعتباري «ملل» در همين راستا اقدامات موثري از جمله بازرسي اجمالي از حدود ۶۰ شعبه تعاوني، كنترل و شناسايي اسناد به نام تعاوني وحدت، كارشناسي املاك، راه‌اندازي اتوماسيون اداري، افتتاح حساب براي واريز حقوق پرسنل تعاوني، اختصاص و اعلام شماره حساب براي تعاوني وحدت براي واريز هرگونه وجه مربوط به تعاوني به آن حساب نزد موسسه را به عمل آورده است.
مديركل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانك مركزي در خصوص مديريت دارايي و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار البرز ايرانيان گفت: مديريت دارايي و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار «البرز ايرانيان» با حدود ۲۰۰ نفر كارمند و ۳۰ شعبه مطابق برنامه‌ريزي انجام شده، به بانك «تجارت» واگذار شده است ليكن پرونده اين تعاوني با دقت و سرعت در مرجع قضايي در حال رسيدگي است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون