• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4070 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

خبرنگاران همچنان در پيچ و خم دريافت طرح ترافيك

گروه اجتماعي| هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نشستي خبري ترتيب داد تا به قول خودش پاسخگوي سوالات خبرنگاران در مورد طرح ترافيك جديد تهران باشد. در اين جلسه وي همچنان برتاثيرگذاري اين طرح در كاهش ترافيك و آلودگي هوا در مركز تهران اصرار كرد و حتي پا را از اين نيز فراتر گذاشته و رسما اعلام كرد كه اگر اين طرح شكست بخورد، وي پاسخگوي آن خواهد بود و مسووليتش را خواهد پذيرفت. وي در اين جلسه بارديگر تاكيد كرد كه سهميه‌ها، رانت هستند و وي به اجبار مجبور به اجراي دستور بالادستي‌ها براي اختصاص طرح ترافيك به آنهاست! همچنين وي در اين نشست، خبري را هم اعلام كرد. اينكه مهلت ثبت نام طرح ترافيك تا 15 شهريور تمديد شده است. اما روز شنبه پيامكي براي خبرنگاران ارسال شد كه در آن هشدار داده شده بود، خبرنگاران بايد تا آخر روز يكشنبه براي تكميل پرونده خود اقدام كنند وگرنه عواقب آن برعهده خودشان است. اين درحالي است كه هنوز خبرنگاران ابهامات زيادي در مورد ثبت‌نام دارند. از جمله چگونگي ارسال بيمه خبرنگاري، معرفي‌نامه‌ها و حساب شهروندي و... سوالاتي كه هنوز خود مسوولان مرتبط در معاونت حمل و نقل و ترافيك نيز چندان اطلاعي از آن ندارند و در پاسخ به سوالات خبرنگاران فقط پاسخ مي‌دهند: اين اصول ثبت نام، همان روشي است كه شوراي شهر ابلاغ كرده و ما بي‌تقصيريم ! مشاور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در خصوص پيامكي كه به خبرنگاران متقاضي دريافت آرم طرح ترافيك سال ۹۷ ارسال شده، توضيح داد.

در همين خصوص علي پيرحسينلو در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه اطلاعات خبرنگاران بر اساس آنچه سازمان حمل و نقل و ترافيك اعلام كرده، شامل معرفي‌نامه از محل كار، بيمه خبرنگاري يا ۱۰ اثر خبري است، گفت: اين مدارك بايد در سامانه ثبت‌نام ارسال شود. برخي از خبرنگاران كه به اشتباه فكر مي‌كردند امسال نيز تنها با كارت خبرنگاري، امكان دريافت طرح ترافيك وجود دارد و مدارك خود را در سامانه تكميل نكرده‌اند، اين پيامك براي آنها ارسال شده كه در صورتي كه نقص پرونده دارند و مدارك‌شان كامل نيست، از طريق اين ايميل دوباره مدارك خود را ارسال كنند.

وي ادامه داد: ارسال اين مدارك، نفي مداركي كه در سامانه ارسال شده نيست، بلكه براي افرادي است كه نتوانستند مدارك خود را بطور كامل در سامانه بارگذاري كنند يا دچار مشكل شده‌اند. هر چند در حال حاضر نيز در سامانه امكان حذف مدارك قبلي و بارگذاري مدارك جديد به صورت كامل وجود دارد و ارسال مدارك به اين ايميل براي آن است كه كسي به دليل نقص مدرك، از طرح ترافيك محروم نشود.

پيرحسينلو تاكيد كرد: امسال به جز كارت خبرنگاري بر اساس آيين‌نامه، معرفي‌نامه از محل كار، بيمه خبرنگاري يا ۱۰ اثر كه نشان‌دهنده فعاليت مستمر خبرنگاران است، بايد به سازمان ترافيك ارسال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون