• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4070 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

استقلال كادر فني‌اش را تقويت مي‌كند؟

آينده شفر و آبي‌ها

روزبه مهدي‌خوش

 

 

در حالي كه به هفته‌هاي پاياني ليگ برتر فوتبال ايران نزديك شده‌ايم اين روزها بحث ماندن و جدايي وينفرد شفر از استقلال به بحث اصلي هواداران آبي‌پوش پايتخت تبديل شده است. مربي آلماني كه با آمدنش تغييرات چشمگير زيادي از نظر فني در استقلال ايجاد كرد حالا به پشتوانه حمايت هواداران مبلغ سنگيني براي تمديد قرارداد پيشنهاد داده است. البته اين فقط بخشي از خواسته شفر آلماني است چرا كه حضور پسرش به عنوان دستيار هم شرط بعدي او محسوب مي‌شود.

طي روزهاي اخير در صفحات مجازي تصاويري از گذراندن كلاس‌هاي مربيگري حرفه‌اي توسط فرهاد مجيدي منتشر شد. او كه كاپيتان محبوب سال‌هاي نه چندان دور استقلال است، بسيار اميد دارد روزي دوباره به استقلال برگردد اما اين‌بار با نشستن روي نيمكت اين تيم افتخارآفريني كند اما حالا كه بحث تمديد قرارداد شفر شكل گرفته برخي به دنبال اين هستند تا فرهاد مجيدي را به عنوان دستيار به نيمكت استقلال بياورند تا به نوعي كارش را با آبي‌هاي پايتخت آغاز كند.

البته زماني كه نام مجيدي به عنوان دستيار شفر مطرح شد خبرهايي مبني بر عدم موافقت اين مربي براي پذيرش دستياري مجيدي اعلام شد اما باشگاه استقلال خيلي زود دست به تكذيب خبر زد و نشان داد اين باشگاه علي‌الظاهر تصميمي براي انتخاب فرهاد مجيدي به عنوان دستيار در كنار شفر ندارد.

روز گذشته حسين زماني عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال هم مصاحبه‌اي انجام داد و عنوان كرد: ما خواهشي كه از رسانه‌ها داشتيم اين بود كه موضوع شفر را از دستور كار خارج كنند. قضيه شفر از نظر ما تمام‌شده است و هيچ مشكلي براي ماندن او وجود ندارد. با اين مربي قرارداد داريم و او سرمربي ما است. قرارداد شفر با استقلال يك ‌سال و نيمه است كه يك سال از آن باقي مانده، فقط توافق مالي مانده كه اين مربي هم اصلا اهل ماديات نيست و مشكلي براي ماندن او وجود ندارد. از اين پس هم ديگر در مورد تمديد قرارداد شفر صحبتي انجام نمي‌دهيم.

وي در مورد حضور فرهاد مجيدي به عنوان دستيار در كنار شفر هم گفت: ما معمولا اين موارد را به عهده سرمربي مي‌گذاريم تا او هرجور كه دلش مي‌خواهد نظر بدهد. اگر شفر فرهاد مجيدي را بخواهد باشگاه مشكلي با اين مساله ندارد و قرار است تصميم‌گيري در اين زمينه به عهده خود شفر باشد.

اين اظهارات عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال گواه اين است كه سرمربي آلماني تصميم‌گيرنده نهايي در مورد مجيدي است و تا به امروز اختلاف نظري در اين باره وجود نداشته است اما آن چيزي كه از شواهد و قرائن برمي‌آيد، شفر آلماني چندان تمايلي به حضور فرهاد مجيدي به عنوان دستياري خود ندارد. او پيش از اين از پسرش به عنوان دستيار و آناليزور در كنار خود استفاده مي‌كرد و حالا هم قصد دارد بدون اينكه تغييري در كادر فني تيمش ايجاد كند فصل جديد را آغاز كند. البته برخلاف ادعاي زماني، همچنان اختلافات مالي ميان باشگاه استقلال و شفر چشمگير به نظر مي‌رسد و باعث شده اين مربي قرارداد همكاري خود را تمديد نكند.

در همين رابطه هم باشگاه استقلال طي اطلاعيه‌اي در واكنش به مطلب يكي از روزنامه‌هاي ورزشي آورده است:

يكي از روزنامه‌هاي ورزشي مطلب نادرستي را درباره مذاكرات ميان وينفرد شفر و باشگاه استقلال درباره امضاي قرارداد براي فصل آينده منتشر كرده است.

باشگاه استقلال اعلام مي‌دارد موضوع مطرح شده از سوي اين روزنامه كذب محض است و هيچگاه صحبتي در خصوص تغيير كادرفني در مذاكرات انجام نشده است. همان طور كه مديرعامل باشگاه استقلال پيشتر اعلام كرده بود، موفقيت‌هاي باشگاه استقلال و نتايج اين تيم به دليل تلاش، پشتكار و كار سخت مجموعه باشگاه، كادرفني و بازيكنان است. اتحاد كامل ميان مجموعه تيم و باشگاه وجود دارد و مطرح كردن اين شايعات بي‌اساس نمي‌تواند خللي در روند رو به رشد استقلال ايجاد كند و باشگاه استقلال از هوادارانش مي‌خواهد به هيچ‌وجه به اين شايعات نادرست و بي‌اساس توجهي نكنند.

هيچ گونه صحبتي هم ميان سرمربي و مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص ايجاد تغيير در كادر فني مطرح نشده و اين موضوع تكذيب مي‌شود.

از هواداران عزيز استقلال درخواست مي‌كنيم به هيچ‌وجه به اين شايعات و اخبار نادرست كه در راستاي برهم زدن آرامش استقلال مطرح مي‌شود، توجهي نكنند.

با تمام اين شرايط بايد ديد طي چند روز آينده چه اتفاقاتي براي باشگاه آبي‌پوش پايتخت رخ مي‌دهد. استقلالي‌ها كه در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در دو بازي رفت و برگشت بايد برابر ذوب آهن امير قلعه‌نويي قرار بگيرند، اميد دارند تا با برتري برابر حريف اصفهاني به جمع 8 تيم برتر آسيا صعود كنند كه اگر اين اتفاق رخ بدهد ماندن شفر و ثبات كادر فني اين تيم تاثير زيادي در عملكرد آبي‌پوشان در ليگ قهرمانان آسيا و البته نيم فصل هجدهم فوتبال ايران خواهد داشت.

 

به نظر مي‌رسد وينفرد شفر، سرمربي استقلال علاقه‌اي به تغيير كادر فني خود ندارد و در فصل آينده‌ هم مي‌خواهد با همان كادر قبلي به كارش در ايران ادامه دهد اين در حالي است كه در روزهاي گذشته برخي از رسانه‌ها خبر از اضافه شدن فرهاد مجيدي به نيمكت استقلال داده بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون