• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4070 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

فدراسيون فوتبال به مصاحبه رهبري‌فرد واكنش نشان داد

كميته اخلاق به دنبال خاطيان

صحبت‌هاي جنجالي بهروز رهبري‌فرد بالاخره مورد توجه مسوولان فدراسيون فوتبال قرار گرفت. كاپيتان اسبق پرسپوليس چندي پيش با حضور در يك برنامه اينترنتي، مصاحبه بلندبالايي انجام داد و در قسمتي از آن دست به افشاگري درباره پشت پرده فوتبال زد. او با اشاره به فصل 86-85 فوتبال ايران كه در آن استيل آذين حضور پررنگي داشت، گفت: «دوراني كه در استيل‌آذين حضور داشتم به هر نحوي مي‌خواستيم به ليگ برتر صعود كنيم كه لحظات آخر خدا يقه ما را گرفت. در استيل‌آذين همه نوع كارهاي غيراخلاقي انجام مي‌شد؛ خريد داور، خريد بازيكنان حريف و سحر و جادو!»

او البته مثال‌هاي مصداقي هم براي موارد مذكور بيان كرد: «مثلا به گلر شموشك پول دادند، به هر سمتي توپ را مي‌زديم، او به طرف ديگري شيرجه مي‌زد. يا مدافع تراكتور كه بي‌دليل دقيقه 10 بازي جوري بازيكن ما را زد كه اخراج شد. به تداركات ما مي‌گفتند در چهار گوشه زمين دعا چال كند.»

تا اينجاي مصاحبه فقط مديران باشگاه استيل‌آذين (متعلق به حسين هدايتي) زير سوال رفته بودند و بازيكنان تيم حريف اما رهبري‌فرد در ادامه افشاگري‌اش حتي پاي عوامل برگزاري مسابقات را هم به ميان كشيد: «در حياط هتل استقلال به داور 100 ميليون پول دادند تا ما بازي را نبازيم ولي در آخر باختيم. به داور گفتيم قرار نبود بازي را ببازيم، گفت در محوطه جريمه نخوردين زمين تا پنالتي بگيرم. بعد از اينكه فيلم بازي را ديديم، متوجه شديم حق با داور است!»

پيش‌بيني مي‌شد اين صحبت‌ها توسط مسوولان فدراسيون فوتبال و به ويژه كميته داوران پيگيري يا دست‌كم تكذيب شود. مخصوصا كه خداداد عزيزي هم بعد از مصاحبه رهبري‌فرد، شبهات ديگري درباره فوتبال ايران اضافه كرد و طي مصاحبه‌اي گفت: «شخصي اعلام كرد 20 ميليون بدهيد تا بازي را براي شما در بياورم. من هم حتي جواب او را با توهين ندادم و فقط به وي گفتم كه به سراغ كار و زندگي‌اش برود. بعدها از چند نفر سوال كردم كه ماجرا چيست كه دوستان گفتند پول مي‌گيرند و داور مي‌خرند و بازي‌ها را در مي‌آورند.» روز جمعه سيدرضا غياثي، سخنگوي كميته داوران به خبرگزاري فارس گفت: «به هر حال اين مطالب عنوان شده هيچ ارتباطي به داوران كنوني فوتبال ندارد زيرا مساله مربوط به چند سال گذشته است با اين حال ممكن است اين افرادي كه گفته شده از اين دو تيم پول خواسته‌اند اكنون به عنوان ناظر داوري فعال هستند و در اين صورت بايد با آنها برخورد شود. اگر اين عزيزان نتوانند ادعاهاي‌شان را در مورد داوري ثابت كنند در آن صورت به دليل اينكه جامعه داوري را زير سوال برده‌اند از آنها به كميته اخلاق فدراسيون فوتبال شكايت مي‌شود. زيرا بحث صيانت از داوري فوتبال است و در اين مقطع حساس كه ليگ‌هاي برتر و ليگ يك در روزهاي پاياني خود قرار دارد و بيان اين مسائل داوران را زير سوال مي‌برد.»

ديروز اما از فدراسيون فوتبال خبر رسيد اين شبهات قرار است رسما پيگيري شود. سايت فدراسيون گزارش داده است كميته اخلاق فدراسيون فوتبال پرونده‌اي در مورد صحبت‌هاي اخير بهروز رهبري‌فرد تشكيل داده است. اين سايت نوشته: در پي مصاحبه بهروز رهبري فرد درباره وقوع برخي حواشي در ديدارهاي تيم استيل آذين در ليگ يك در سال 86، كميته اخلاق ضمن تشكيل پرونده و دعوت از نامبرده روند پيگيري قاطع اين پرونده را در دستور كار قرار داده است و بر اين اساس، از كليه افرادي كه در اين باره داراي اطلاعاتي هستند درخواست مي‌شود هر چه زودتر مراتب را با كميته اخلاق فدراسيون فوتبال در ميان بگذارند. گفتني است، مطابق مقررات فيفا و آيين‌نامه كميته اخلاق عدم توجه اهالي فوتبال به دعوت‌نامه‌هاي كميته اخلاق و عدم حضور در جلسات، خود به عنوان نقض مقررات محسوب و مستوجب تنبيه و اعمال محكوميت خواهد بود. اهالي فوتبال كه مطالب و اطلاعاتي را در رسانه‌ها بيان مي‌كنند، اما در مراجع رسمي فوتبال حاضر نمي‌شوند، هيچ كمكي به سالم‌سازي فوتبال ومبارزه با فساد نمي‌كنند و موضوع از اين نظر هم در كميته اخلاق قابل پيگيري است.

حالا بايد ديد سرنوشت اين پرونده چه مي‌شود؟ آيا مثل پرونده‌هاي ديگر خيلي زود از دستور كار خارج مي‌شود و مصاحبه‌كننده مجبور به تكذيب حرف‌هايش مي‌شود يا بالاخره با خاطيان برخورد خواهد شد؟

 

 

در حياط هتل استقلال به داور 100 ميليون پول دادند تا ما بازي را نبازيم ولي در آخر باختيم. به داور گفتيم قرار نبود بازي را ببازيم، گفت در محوطه جريمه نخوردين زمين تا پنالتي بگيرم. بعد از اينكه فيلم بازي را ديديم، متوجه شديم حق با داور است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون