• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4075 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

دادستان كل كشور:

عده‌اي روحاني‌نما در قم مي‌خواهند ولايت‌فقيه را از نظام حذف كنند

دادستان كل كشور در اختتاميه پانزدهمين همايش سراسري روساي كل دادگستري و دادستان‌هاي سراسر كشور با مفيد وصف كردن مطالب ارايه شده در اين همايش با اشاره به بيانات رهبري مبني بر اينكه قوه قضاييه بايد صد در صد انقلابي باشد، توجه به اين موضوع را يك تكليف شرعي دانست.

وي افزود: امروز امنيت هدف دشمن و سيبلي براي تيرهاي كشنده‌اي كه به طرف ما شليك مي‌كنند، است و كاملا مشخص است كه دشمن مسائل اعتقادي، فرهنگي، اقتصادي و اعتماد عمومي جامعه را هدف گرفته و متناسب با حمله دشمن بايد خودمان را مجهز كنيم.

دادستان كل كشور با طرح اين سوال كه مگر امكان دارد اين حجم عظيم از قاچاق و ارز بدون تباني از مبادي رسمي وارد كشور شود از بررسي اين موضوع در دادستاني كل خبر داد.

تلاش دشمنان براي سلب اعتماد مردم

حجت‌الاسلام منتظري در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان براي سلب اعتماد مردم از نظام گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند كه توده مردم را به واسطه اقداماتي در رسانه‌هاي جديد نظير پيام‌رسان‌ها نسبت به نظام بي‌اعتماد كنند؛ مقام معظم رهبري پيرامون ضرورت سازماندهي فضاي مجازي تاكيدات فراواني دارند؛ ما شاهد هستيم كه دشمنان از طريق اين فضا دروغ و نيرنگ و مسائل ضداخلاقي و مسائل ضدامنيتي را پيش مي‌برند.

دادستان كل كشور با بيان اينكه از دولت مصرانه مي‌خواهيم كه در اجراي منويات مقام معظم رهبري نسبت به ساماندهي پيام‌رسان‌ها اهتمام داشته باشند، گفت: از يك سو بايد به تقويت پيام‌رسان‌هاي داخلي پرداخت و از سويي ديگر بايد به جامعه اين اطمينان داده شود كه به هيچ‌وجه هيچ مقام و دستگاهي حق ورود به عرصه زندگي خصوصي اشخاص را ندارد.

نفوذ دشمن در حوزه‌هاي علميه

دادستان كل كشور در ادامه با اشاره به مشاهده آثار نفوذ دشمن گفت: دشمن حتي در بين حوزه‌هاي علميه هم براي نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسووليت در دادگاه ويژه مي‌بينم كه گزارشات غير قابل ترديدي در اين رابطه ارايه مي‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌اي روحاني‌نما در قالب تشكل‌هايي، تشكيل جلسه مي‌دهند و موضوع جلسه اين آقايان اين است كه چگونه موضوع ولايت‌فقيه را از قانون اساسي و نظام حذف كنيم.

او گفت: دشمن ستون خيمه انقلاب يعني ولي‌فقيه را هدف گرفته است و نهادهايي نظير قوه قضاييه و سپاه و نيروي انتظامي را كه در راستاي اهداف و سياست‌هاي تعيين شده رهبري حركت مي‌كنند، هدف گرفته است و تلاش دارد اين اركان را به انحاي مختلف با دروغ‌سازي و صحنه‌سازي مورد هجمه قرار دهد.

عده‌اي به دنبال نقطه ضعف قوه قضاييه، سپاه و نيروي انتظامي

حجت‌الاسلام منتظري اظهار كرد: متاسفانه عده‌اي در داخل كشور به دنبال اين هستند كه از نهادهايي همچون قوه قضاييه، سپاه و نيروي انتظامي يك نقطه ضعف بگيرند و آن را به هر طريقي كه مي‌توانند و با قدرت رسانه‌اي كه دارند، بزرگ و برجسته كنند.

دادستان كل كشور افزود: آيا مي‌شود در مملكت امام زمان(عج) و در كشور امام رضا(ع) يك فرد نانجيب آن حرف‌هاي نامربوط و زشت را به حريم ولايت بزند و كسي كار به كارش نداشته باشد.

دادستان كل كشور در ارتباط با مسائل دادسراها ادامه داد: روساي كل دادگستري امكانات لازم را در اختيار دادستان‌ها قرار دهند. وي نظارت مستمر بر دادسراها و ضابطين را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ضابطين به موجب قانون زماني مي‌توانند ورود به تحقيقات كنند كه آموزش ديده باشند و كارت ضابطيت براي آنها صادر شده باشد كه از سال گذشته اين موضوع در حال انجام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون