• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4075 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

ايموجي «مرگ بر امريكا» به سروش رسيد

حاشيه‌هاي پيام رسان داخلي سروش تمامي ندارد. اين پيام رسان وطني كه در ظاهر قرار است رقيب و نه جانشين تلگرام باشد از همان روز‌هاي آغازين فعاليت خود حاشيه‌هايي را به همراه داشته است كه گهگاه تبديل به سوژه‌اي براي شوخي در ميان كاربران فضاي مجازي شده است. پيام‌رسان سروش، در جديد‌ترين به‌روزرساني خود مجموعه‌اي از ايموجي و استيكر اضافه كرده است كه در اين ميان استيكر‌هاي مرگ بر امريكا و مرگ بر فراماسونري در كانون توجه قرار گرفته و شوخي‌هاي كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي را درپي داشته است. دركنار اين حاشيه‌ها، باگ‌هاي نرم افزاري اين پيام رسان داخلي سبب شده است تا استقبال خوبي از اين نرم افزار به عمل نيايد. هرچند گفته مي‌شود اين پيام رسان اكنون بيش از 5 ميليون عضو دارد اما تعداد دانلود‌هاي اين نرم‌افزار در گوگل پلي يا درگاه‌هاي دريافت نرم‌افزاري از اين دست نشان مي‌دهد تعداد دفعاتي كه اين پيام رسان داخلي دانلود شده است، رقمي به مراتب كمتر از 5 ميليون كاربر است.

هوايي صادقي عليه حجتي

«گفته مي‌شود يكي از سه وزيري كه اخيرا از سد استيضاح مجلس گذشت در بين گزينه‌هاي احتمالي شهرداري تهران است؛ به اعضاي محترم شوراي شهر توصيه مي‌شود در بررسي‌هاي خود به دلايل امضاكنندگان استيضاح، به ويژه درمورد تعارض منافع و پديده درب گردان درمورد او و نزديكانش توجه كنند.» به توييت‌هايي از اين دست كه محمود صادقي در حساب كاربري خود منتشر كرده، «هوايي» مي‌گويند. هوايي يك اصطلاح توييتري و به معناي آن است كه افراد در توييت خود به صورت مشخص و مستقيم نامي از مخاطب خود به ميان نمي‌آورند. اين دقيقا همان كاري است كه محمود صادقي در اين توييت انجام داده است. اين نماينده بدون آنكه نامي از محمود حجتي، وزير كشاورزي دولت دوازدهم كه به جمع 7 كانديداي نهايي شهرداري تهران نيز رسيده، بياورد به اعضاي شوراي شهر پنجم توصيه كرده است دلايل استيضاح اخير وزير كشاورزي را مطالعه كنند.

به ظريف افتخار مي‌كنيم

پنجشنبه شب، شبكه اجتماعي توييتر شاهد تقابل دو گروه از كاربران بود. يك گروه در حمايت از محمد جواد ظريف و گروهي ديگر در تقابل با وزير خارجه دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم. ماجرا از آنجايي آغاز شد كه محمدجواد ظريف در يك مصاحبه اظهاراتي داشت كه به مذاق برخي كاربران خوش نيامد. اين كاربران تصميم گرفتند با اقدامي هماهنگ با استفاده از هشتگ zarifisliar نسبت به سخنان محمدجواد ظريف واكنش نشان دهند. ساعاتي از آغاز اين هشتگ نگذشته بود كه اين تك با پاتك حاميان وزير امور خارجه رو به رو شد. حاميان ظريف با استفاده از هشتگ proudofzarif (به ظريف افتخار مي‌كنيم) مجموعه توييت‌هاي خود را آغاز كردند. جدالي كه زور هواداران ظريف به مخالفانش چربيد و هشتگ به ظريف افتخار مي‌كنيم توانست با اقبال بيشتري از سوي كاربران مواجه شود. اقبالي كه نشان مي‌دهد وزير امور خارجه دولت حسن روحاني همچنان يكي از محبوب‌ترين وزراي كابينه است.

با صاحب يا بي‌صاحب، مساله اين است

«حدادعادل مي‌گويد: «فضاي مجازي يك فضاي بي‌صاحب است و هر كه هر چه مي‌خواهد مي‌گويد». به نظر من هم در فضاي مجازي و هم در صداوسيما دروغ فراوان يافت مي‌شود اما در فضاي بي‌صاحب اولي حقايق به‌مراتب بيشتري در اختيار مردم قرار مي‌گيرد تا در رسانه باصاحب دومي. » سيد مصطفي تاجزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب توييت بالا را در پاسخ به غلامعلي حدادعادل منتشر كرده است. عملكرد صدا و سيما در سال‌هاي اخير همواره مورد انتقاد جريان سياسي اصلاح‌طلب قرار گرفته و چهره‌هاي سرشناس اين جريان از هر فرصتي براي بيان انتقادات خود نسبت به سياست‌هاي اين رسانه استفاده مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون