• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4075 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار شركت‌كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن:

ايران با عمل به قرآن مقابل امريكا ايستاده و پيشرفت كرده است

شركت‌كنندگان در سي‌و‌پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم صبح پنجشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند. در اين مراسم اساتيد و نفرات برگزيده مسابقات، به قرائت قرآن پرداختند و فضاي حسينيه امام خميني(ره) را با تلاوت كلام الهي عطرآگين كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم، تنها راه پيشرفت و سعادت امت اسلامي را عمل به قرآن دانستند و گفتند: عمل به قرآن، درواقع تمسك به حبل‌الله است و موجب مي‌شود مسلمانان در زندگي فردي و اجتماعي و سياسي، دچار سقوط و انحراف و ذلت نشوند.

ايشان با تاكيد بر اينكه بي‌توجهي و عمل‌نكردن به قرآن موجب ضربه‌پذيري خواهد شد، افزودند: متاسفانه امروز، كشورهاي اسلامي به‌دليل عمل نكردن به قرآن گرفتار ضربه عقب‌ماندگي و تسلط كفار شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين گفتند: كشورهاي اسلامي در اثر تمسك نجستن به قرآن دچار «بيماري ذلت» شده‌اند و اينكه رييس‌جمهور امريكا با كمال وقاحت مي‌گويد «اگر ما نباشيم، برخي كشورهاي عربي يك هفته هم دوام نمي‌آورند»، نتيجه همين بيماري است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آيات قرآن، خاطرنشان كردند: قرآن به ما مي‌گويد كه مومن بايد در مقابل كفار و زورگويان عالم همچون سد مستحكمي بايستد وگرنه مبتلا به ذلت و فساد و خونريزي و عقب ماندگي خواهد شد.

ايشان افزودند: قرآن همچنين به ما مي‌گويد، مومنين بايد با يكديگر «وحدت» و «پيوند ولايتي» داشته و با جبهه كفار هيچ‌گونه پيوند و ارتباطي نداشته باشند اما متاسفانه امروز شاهديم كه برخي كشورهاي اسلامي با رژيم صهيونيستي در ارتباطند و نتيجه اين عمل نكردن به دستور قرآن، جنگ و جنايت‌هاي كنوني در منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: شرايط مردم يمن را ببينيد كه گرفتار چه مصيبتي شده‌اند و عروسي آنها تبديل به عزا مي‌شود يا وضعيت مردم افغانستان و پاكستان و سوريه. همه اين مسائل به خاطر اين است كه ولايت ميان مومنين فراموش شده است و به تاكيدات قرآن عمل نمي‌شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه عمل به قرآن موجب عزت خواهد شد، افزودند: جمهوري اسلامي ايران، چهل سال است كه در مقابل زورگويي‌هاي استكبار ايستاده و به كوري چشم دشمناني كه مي‌خواستند اين نظام را نابود كنند، پيشرفت و توانايي و قدرت او روزافزون شده است.

ايشان، حفظ و تلاوت قرآن را مقدمه فهم و عمل كردن به آن دانستند و با توصيه جوانان به اتخاذ چنين نگاهي به قرآن، خاطرنشان كردند: اگر تلاوت و حفظ قرآن، مقدمه عمل به آن باشد، قطعا فرداي دنياي اسلام از امروز آن بهتر خواهد بود و ديگر، امريكا نخواهد توانست براي كشورها و امت اسلامي، خط و نشان بكشد و آنها را تهديد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون