• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4082 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

گشتي در سي و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران

محكوميت هشتاد ناشر و عرضه كتاب شاعر پيشكسوت

نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران درحالي به كار خود ادامه مي‌دهد كه وضعيت بسياري از غرفه‌ها هنوز مشخص نيست و بسياري از ناشران خارجي، هنوز هم موفق به دريافت كتاب‌هاي خود جهت فروش نشده‌اند. مشكلات عديده نمايشگاه دركنار اتفاقات فرهنگي خوبي كه رخ مي‌دهد، اين ‌روزها نمايشگاه را به پرخبرترين حوزه فرهنگي تبديل كرده ‌است.

نبود فضاي مناسب و استاندارد براي معلولان

سي و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران روزانه ميزبان تعداد قابل توجهي از مردم است اما به نظر مي‌رسد مصلي با وجود همه تغييرات ساختاري و آمادگي‌هاي جديدي كه مسوولان در آن مهيا كرده‌اند، همچنان فضاي مناسب و استاندارد براي آمد و شد معلولان نيست. تا آنجا كه ظرف همين چند روز تعداد زيادي از كاربران كه با يكي از نزديكان توان‌ياب خود به نمايشگاه مراجعه كرده‌اند، نسبت به سختي‌هاي مسير و اينكه امكانات رفت‌وآمد معلولان به نمايشگاه مناسب نبوده، انتقاد داشته‌اند. گرچه يكي از مسوولان نمايشگاه قول‌هايي براي رفع اين مشكل داده اما به نظر مي‌رسد امسال هم مانند سال‌هاي گذشته، رفع اين مشكل فقط در حد همين قول‌و‌قرارها باقي بماند.

عرضه مجموعه‌اي از شاعر پيشكسوت

مسعود احمدي، شاعر شناخته‌شده و قديمي كشور است كه تاكنون بيش از دوازده مجموعه شعر منتشر كرده است. عمده تلاش احمدي در زمينه شعر و در سال‌هاي اخير، بر ايجاد كلاس‌هاي مختلف و پرورش شاگرد متمركز بوده است. اين مدرس پيشين ادبيات و فلسفه، امسال با مجموعه «ديگر نبودم مرده بودم» مهمان نمايشگاه كتاب است؛ مجموعه‌اي كه 60 قطعه شعر تازه از اين شاعر را شامل مي‌شود. شعرهاي اين دفتر از اوايل سال 1393 تا اواسط سال 1395 نوشته شده‌اند كه اغلب درونمايه‌اي فلسفي و اجتماعي دارند؛ اگرچه وجه عاشقانه بسياري از اين شعرها برجسته است.

مشكلي نيست

يكي از مسوولان برگزاري نمايشگاه كتاب گفته كه باتوجه به مشكلات مالي كه به وجود آمده بود، امسال هيچ تغيير كيفي و كمي در كتب وارده نداشتيم و اين باعث رضايت است. استقبال هم از نظر كمي، خوب بوده است و من براساس گفت‌وگوهايي كه با ناشران و غرفه‌داران داشتم، خبري از اظهارنگراني فروش نسبت به سال گذشته بيان نشد.

رونمايي از يك كتاب با حضور سفير بنگلادش

سفير بنگلادش در تهران در ديدار با رييس كميته تشريفات سي‌ و‌ يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در سالن تشريفات نمايشگاه كتاب تهران، بر لزوم گسترش روابط فرهنگي ميان دو كشور تاكيد كرد. سفير بنگلادش گفت: مشتركات ايران و بنگلادش به لحاظ فرهنگي بسيار گسترده است و ما تمايل به همكاري بيشتر در اين زمينه داريم. مجيب‌الرحمن بوئيان اضافه كرد: امروز كتاب «شور قند پارسي» كه در رابطه با زبان و ادبيات فارسي در بنگلادش است در نمايشگاه رونمايي مي‌شود كه ما از اين بابت قدردان هستيم.

هشتاد ناشر محكوم شدند!

هيات رسيدگي به تخلفات ناشران پس از بررسي گزارش‌هاي متعدد كارشناسان هيات‌هاي نظارت محتوايي بر فعاليت ناشران در نمايشگاه كتاب، مبادرت به صدور نزديك به ۸۰ راي محكوميت براي متخلفين اين نمايشگاه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون