• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4082 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

شمارش معكوس براي اكران فيلم فرهادي و اجراي ريچارد كلايدرمن در ايران

آخرين فيلم اصغر فرهادي كه هنوز اكران نشده اما همچنان در صدر خبرهاست و در آخرين خبر خاوير باردم بازيگر از كارگرداني فرهادي سخن گفته است. مهم‌ترين خبر حوزه موسيقي اجراي ريچارد كلايدرمن در ايران است كه براي نسل دهه 80 بسيار خاطره برانگيز بوده و بايد ديد كه موسيقي او مي‌تواند با نسل جديد ارتباط برقرار كند يا خير؟

 

كلايدرمن ‌اي ايران را مي‌نوازد

لقب ريچارد كلايدرمن در كتاب گينس با عنوان «موفق‌ترين نوازنده پيانو در سراسر دنيا» ثبت شده است حال او براي اولين‌بار در روزهاي اول و دوم تيرماه در ايران به اجراي برنامه مي‌پردازد. اگرچه اوج فعاليت اين هنرمند فرانسوي به دهه 80 برمي‌گردد اما او همچنان محبوب است و در اولين اجراي رسمي خود در ايران غافلگيري ويژه‌اي را نيز براي مخاطبان ايراني خود دارد و قرار است قطعه «اي ايران» را با پيانو براي دوستداران ايراني‌اش بنوازد. اغلب مخاطبان ايراني كلايدرمن را با آثاري چون «كاج نقره‌اي»، «ماه آتش»، «قلب طلايي»، «نامه‌اي به مادرم»، «خاطرات» و «كريسمس» مي‌شناسند. «كلايدرمن» تاكنون بيش از يك هزار و ۲۰۰ ملودي ضبط كرده‌ و با فروش بيش از ۸۰ ميليون نسخه داراي ۲۷۰ صفحه طلايي و ۷۰ صفحه پلاتينيوم است. وي سبك رمانتيك نويني را با تلفيق موسيقي كلاسيك و پاپ ساخته و استاندارد جديد از اجراي پيانو را كه براي اغلب علاقه‌مندان پيانو و حتي مبتديان قابل اجراست پديد آورده است. كلايدرمن در كتاب ركوردهاي جهاني گينس، از وي به عنوان «موفق‌ترين نوازنده پيانو در سراسر دنيا» نام برده است. به گزارش مهر، كنسرت ريچاردكلايدرمن به همت موسسه «رويال هنر» و تهيه‌كنندگي مجيد عبدي برگزار خواهد شد و فروش اين كنسرت نيز از روز سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت آغاز مي‌شود.

 

فرهادي به روايت باردم

امروز هفتاد و يكمين دوره جشنواره كن افتتاح مي‌شود و فيلم آخر اصغر فرهادي براي اولين‌بار در اين جشنواره به نمايش در مي‌آيد.

خاوير باردم در مصاحبه‌اي با خبرگزاري فرانسه درباره فيلم «همه مي‌دانند» و همكاري با اصغر فرهادي گفت: «وقتي اين كارگردان ايراني به او گفته كه قصد دارد فيلمي به زبان اسپانيايي بسازد كه داستانش در اسپانيا مي‌گذرد، او تعجب كرده و گفته كه تصميم شجاعانه‌اي گرفته است.» وي ادامه داد: «بعد از ديدن فيلم گذشته متوجه شدم كه او مي‌تواند اين كار را انجام دهد. اين فيلم بيشتر از هر فيلم اسپانيايي كه در اسپانيا ساخته شده، اسپانيايي است.»

ايلنا در گزارشي نوشته است كه باردم با مقايسه فيلم «همه مي‌دانند» ساخته اصغر فرهادي و فيلم «ويكي كريستينا بارسلونا» وودي آلن كه در اسپانيا ساخته شده، مي‌گويد: «فيلم وودي آلن درباره كليشه‌هاست، درباره چيزهايي كه گردشگران خارجي به دنبالش هستند و به خاطر آن به بارسلونا سفر مي‌كنند اما اصغر فرهادي چيز ديگري است. اصغر فرهادي خيلي واقع‌گراست. من در فيلم فرهادي رايحه اسپانيا را حس مي‌كنم و اين كشور را، اين شهر را و آدم‌هاي توي فيلم را باور مي‌كنم.»

او درباره مشورت دادن به فرهادي درباره زبان اسپانيايي توضيح مي‌دهد: «ما به او درباره زبان اسپانيايي و پيچيدگي‌هايش مشورت داديم اما اصغر فرهادي پيش از شروع فيلم خيلي در اين باره مي‌دانست و 99 درصد فيلم، اثر خود اوست با همه عناصر فيلم‌هايش. شخصيت‌هاي فيلم‌هاي فرهادي اغلب آدم‌هاي خيلي خوب، ساده و مهرباني هستند كه در شرايط خيلي سخت قرار مي‌گيرند اما اين‌بار، اين جنبه دلهره‌آور فيلم است كه شما را علاقه‌مند مي‌كند كه بفهميد چه اتفاقي دارد مي‌افتد و بعد روي صندلي ميخكوب مي‌شويد.» در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: كارولينا براي ديدار با خانواده‌اش از آرژانتين به زادگاهش اسپانيا بازمي‌گردد. در اين سفر كه پيش‌بيني مي‌شد به تجديد ديدار اعضاي خانواده خلاصه شود، رويدادهاي غيرمنتظره‌اي به وقوع مي‌پيوندد كه بر روند زندگي كارولينا تاثير مي‌گذارد.

هفتادويكمين جشنواره فيلم كن از امروز ۸ مه (۱۸ ارديبهشت) افتتاح مي‌شود و تا ۱۹ مه‌ (۲۹ ارديبهشت) ادامه خواهد داشت.

 

انتقال حسين شهاب به بيمارستاني ديگر

حسين شهاب مدتي است به دليل نارسايي كبدي و كليوي در بيمارستان بستري است و در ‌آخرين خبر از روند درمان اين بازيگر قديمي انتقال اين هنرمند به بيمارستاني ديگر مطرح شده است. مژگان شهاب فرزند حسين شهاب، بازيگر سينما و تلويزيون به مهر درباره وضعيت جسماني اين هنرمند گفت: «پدرم حدود ۴ روز پيش به بيمارستان ديگري به نام محب كوثر منتقل شد چراكه پزشكان بيمارستان قبلي كه وي در آن بستري بود، گفتند براي نارسايي كبدي حسين شهاب نمي‌شود كاري كرد و بايد مرخص شود اما ترجيح داديم در بيمارستان ديگري بستري شود. از سوي ديگر اين بيمارستان با خانه سينما قرارداد بيمه دارد و به اين ترتيب ما وي را به بيمارستان محب كوثر منتقل كرديم.»او ضمن ابراز از روند مثبت درمان پدر خود گفت: «در اين ۴ روزي كه پدرم به اين بيمارستان منتقل شده ديگر نيازي به دياليز نداشته و تنفسش نيز با دستگاه‌انجام نشده، بلكه خودش همه اين كارها را انجام داده و قادر به صحبت كردن نيز هست. حسين شهاب در حال حاضر در بخش‌ آي‌سي‌يو بستري است.»شهاب عنوان كرد: «در حال حاضر پزشكان مشغول درمان كليه‌هاي او هستند تا ديگر نيازي به دياليز نباشد از سوي ديگر براي ما مهم است كه فعل و انفعالاتي انجام شود تا كبد او را با دارو حفظ كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون