• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4093 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

گفت‌وگوي «اعتماد» با حميد استيلي درباره ليست تيم ملي براي جام جهاني

بايد به سليقه كي‌روش احترام گذاشت

فرهاد اصلانپور

فوتبال ايران درحالي خودش را براي جام‌جهاني آماده مي‌كند كه روز گذشته ليست تيم ملي اعلام شد و خيلي‌ها نسبت به اين ليست انتقاد كردند. سيدجلال حسيني و وريا غفوري دو تن از بازيكنان باتجربه و تاثيرگذار ايران به‌همراه سيدحسين حسيني و كاوه رضايي از ليست نهايي كنار گذاشته شدند كه موجب تعجب همگان شده است. كاروان تيم ملي امروز صبح براي برگزاري ديدار تداركاتي راهي تركيه شد تا هفتم خرداد با تركيه ديدار كند و سپس راهي يونان مي‌شود تا ديداري هم با تيم ملي اين كشور داشته باشند. سرمربي تيم ملي در نهايت بايد نام 23 نفر را به فيفا اعلام كند و ظاهرا كي روش تصميم دارد اگر تا شروع مسابقات بازيكني ناآماده بود يا با مشكلي روبه‌رو شد از اين ليست 4 نفره استفاده كند. از همين رو براي بررسي بيشتر ليست تيم ملي و همين طور آخرين وضعيت تيم ملي اميد با حميد استيلي هم كلام شديم تا از زبان پيشكسوت فوتبال ايران و مدير تيم ملي اميد بيشتر اين موضوع را واكاوي كنيم.

 

ليست تيم ملي براي حضور در جام جهاني اعلام شد. خيلي‌ها نسبت به اين ليست انتقاداتي را وارد كردند چراكه سيد جلال حسيني و وريا غفوري از اين ليست خط خوردند.

به هر حال بايد به اسامي اعلام شده از سوي سرمربي تيم‌ ‌ملي احترام گذاشت. بحث مربيگري سليقه‌اي است و مربي با توجه به خواسته و نياز خودش بازيكنانش را انتخاب مي‌كند. درباره بازيكناني كه انتخاب شده‌اند يا نشده‌اند نبايد صحبت كرد، زيرا كار اشتباهي است. به‌ هر حال هر بازيكني كه قرار است براي تيم‌ ‌ملي در جام جهاني به ميدان برود، بايد با روحيه بالا پا به ميدان بگذارد و تمام تلاشش را براي نام ايران انجام دهد. من اميدوارم تيم‌ ‌ملي با هر بازيكني كه قرار است در روسيه بازي كند، موفق باشد.

پس به اعتقاد شما نمي‌شود انتقادي وارد كرد؟

بايد بپذيريم هر مربي سليقه خاص خودش را دارد. مربي تيم ملي اشراف كامل به عملكرد بازيكنان دارد و قطعا بهترين نفرات را به جام‌جهاني خواهد برد.

شرايط آماده‌سازي تيم ملي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

برنامه‌هاي تيم ملي به خوبي اجرا شد و فكر مي‌كنم الان هم اردوهاي خوبي را پيش رو دارد. با توجه به دانشي كه كادر فني تيم ملي دارد قطعا در زمان كم باقيمانده، مي‌شود اميدوار بود تيم خوبي روانه جام‌جهاني شود.

لباس جديد تيم ملي براي جام‌جهاني هم رونمايي شد. نظرتان درباره اين لباس چيست؟

‌متاسفانه هنوز تصوير لباس را نديده‌ام اما آن طور كه دوستانم بهم گفتند گويا طراحي خوبي دارد.

از تيم ملي اميد چه خبر؟ آيا ليست بازيكنان مورد نظر خود را انتخاب كرده‌ايد؟

يك اردوي ١٠روزه داشتيم كه با حضور ۴٠ بازيكن برگزار شد. سعي كرديم در اين اردو بازيكنان مدنظر را بيشتر بشناسيم و در ادامه هم يك اردوي ديگر با حضور ۴٠ بازيكن ديگر برگزار خواهيم كرد تا در نهايت از بين اين نفرات ٣٠ بازيكن را به اردوي نهايي دعوت كنيم و از بين آنها هم با ٢٠ بازيكن به جاكارتا برويم.

آيا همين تيم در ادامه به مسابقات مقدماتي المپيك خواهد رفت؟

طبق برنامه‌ريزي انجام شده قرار است از همين بازيكنان براي مسابقات مقدماتي المپيك استفاده كنيم.

در مورد انتخاب دستياران آقاي كرانچار به جمع‌بندي رسيديد؟

با گزينه‌هاي مدنظر خودمان صحبت كرديم اما هنوز به جمع‌بندي نرسيده‌ايم.

 


كارلوس كي‌روش اسامي ۲۴ بازيكن تيم ملي فوتبال براي اردوي تركيه را به شرح زير اعلام كرد. فهرست نهايي تيم ملي براي حضور در جام جهاني ۴ ژوئن به فيفا اعلام خواهد شد. دروازه‌بان‌ها: عليرضا بيرانوند از پرسپوليس، رشيد مظاهري از ذوب‌آهن و امير عابدزاده از ماريتيمو.

مدافعان: علي قلي‌زاده از سايپا، مجيد حسيني از استقلال، ميلاد محمدي از اخمت گروژني، محمد خانزاده از پديده، مرتضي پورعلي گنجي از السد، پژمان منتظري از استقلال، رامين رضاييان از اوستنده و روزبه چشمي از استقلال. بازيكنان مياني: احسان حاج صفي از المپياكوس، كريم انصاري فرد از المپياكوس، مسعود شجاعي از آ اك آتن، مهدي ترابي از سايپا، اميد ابراهيمي از استقلال و سعيد عزت‌اللهي از روستوف. مهاجمان: عليرضا جهانبخش از آلكمار، اشكان دژآگه از ناتينگهام، مهدي طارمي از الغرافه، رضا قوچان‌نژاد از هيرنفين، سامان قدوس از اوسترشوند، وحيد اميري از پرسپوليس و سردار آزمون از روبين كازان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون