• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4093 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

هشتمين قهرماني آبي‌هاي لندن در جام حذفي انگستان

مورينيو: حق چلسي بُرد نبود

پس از شكست «يك-هيچ» منچستريونايتد برابر چلسي در فينال جام حذفي انگلستان، ژوزه مورينيو، سرمربي منچستريونايتد، گفت كه چلسي به دليل بازي به‌شدت دفاعي، شايسته قهرماني نبود: «چلسي با ۹ بازيكن داشت دفاع مي‌كرد. ما در اين بازي خيلي بهتر بوديم، اما خب كاري نمي‌شود كرد. فوتبال همين است. خيلي دوست دارم بدونم اگر به جاي چلسي، ما اينطوري بازي مي‌كرديم و مي‌برديم، شما خبرنگارها كه مرتب از من ايراد مي‌گيريد، الان به من چه مي‌گفتيد!؟» ژوزه مورينيو در شرايطي به تيم قهرمان طعنه و كنايه مي‌زد كه تيمش در نيم ساعت اول مسابقه، حتي يك شوت روانه چارچوب دروازه چلسي نكرد. البته اين تيم در نيمه دوم خيلي بهتر شد و دست به بازي هجومي زد و چلسي را مجبور به عقب‌نشيني كرد. «من‌يو» در نيمه دوم بارها صاحب فرصت‌هاي مناسب براي باز كردن دروازه آبي‌پوش‌ها شد، اما نتوانست از اين شانس‌ها استفاده كند و در نهايت شكست خورد. مورينيوي پنجاه و پنج ساله در آخر مسابقه با اينكه به چلسي تبريك گفت، اما نتوانست ناراحتي‌اش را پنهان كند: «من مربي منچستريونايتد هستم و براي همين بايد به همه تيم‌ها احترام بگذارم. اين صحبت‌هاي من درباره نمايش امروز چلسي به خاطر اين نيست كه قبلا در اين باشگاه كار مي‌كردم. حقيقت اين است كه آنها امروز شايسته پيروزي نبودند.»

به نظر كارشناسان يكي از دلايلي كه «من‌يونايتد» نتوانست در نيمه اول حملات خطرناكي انجام بدهد، غيبت لوكاكو، مهاجم بلژيكي اين تيم بود كه به دليل مصدوميت مچ‌ پا، از شرايط ايده‌آل دور بود. مورينيو هم بعد از مسابقه به همين نكته اشاره كرد: « براي ما بازي كردن بدون لوكاكو، واقعا سخت بود. آن هم جلوي تيمي كه با ۹ نفر دارد دفاع مي‌كند. آنها مي‌دانستند ما بدون لوكاكو و فليني، نمي‌توانيم از نظر فيزيكي در هجده قدم حريف، خطرساز باشيم. ما بدون آنها نمي‌توانستيم در محوطه جريمه حريف، حضور خودمان را ديكته كنيم. براي همين چلسي با توجه به اين نكته، راحت‌تر مي‌توانست دفاع كند. البته در نهايت بايد بگويم ما نهايت سعي‌مان را كرديم و الان كه مي‌خواهيم به خانه برگرديم، از اينكه كم تلاش كرديم يا بد بازي كرديم، ناراحت نيستيم. »

كونته: چلسي را دوست دارم

در سوي ديگر ميدان، آنتونيو كونته، سرمربي ايتاليايي چلسي، بعد از اين قهرماني ارزشمند گفت كه با توجه به قراردادش با چلسي به اين باشگاه متعهد است، اما در عين حال تاكيد كرد كه در صورت ادامه همكاري با آبي‌پوشان لندني، شيوه كار و مربيگري‌اش را عوض نخواهد كرد: «بعد از دو سال كار در چلسي، اين باشگاه به خوبي من را مي‌شناسند. امسال در همه نشست‌هاي خبري‌ كه داشتم گفتم كه من به قراردادم با چلسي احترام مي‌گذارم و ترجيح مي‌دهم كه در اين باشگاه بمانم. بعد از دو سال موفق، من به اين تيم، به رنگ لباسش و به هوادارانش علاقه‌مند شده‌ام. دوست دارم بمانم، اما اگر هم باشگاه تصميم بگيرد كه من نباشم، از اين احساس مثبت و قشنگم به باشگاه كم نمي‌شود.» آنتونيو كونته 48 ساله با اينكه با غلبه بر «من‌يو» چلسي را براي هشتمين‌بار قهرمان جام حذفي انگلستان كرد، اما امسال در ليگ برتر، فصل نسبتا ناموفقي داشت و اين تيم را در رده پنجم جدول قرار داد. با توجه به اين نتيجه و با توجه به اختلافات متعدد كونته با مديريت باشگاه در فصل گذشته درباره خريد بازيكنان جديد، بسياري از مدت‌ها قبل پيش‌بيني مي‌كردند كه چلسي به زودي اين مربي را از كار بركنار كند. كسي كه فصل گذشته در عين شگفتي چلسي را قهرمان ليگ برتر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون