• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4095 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

واكنش هشت چهره سياسي به اظهارات پمپئو

كسي نمي‌تواند براي مردم ايران تصميم‌ بگيرد

ماجراجويي‌هاي امريكا عليه ايران ادامه دارد. 14 روز پيش بود كه دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا در اظهاراتي سخيفانه ايران را به حمايت از تروريسم متهم كرد و از توافقنامه بين‌المللي برجام خارج شد. پس از خروج امريكا از برجام، طرف اروپايي توافقنامه با ايران وارد مذاكره شد و تلاش در حفظ برجام دارد. در مقابل تلاش اروپايي‌ها براي حفظ برجام، دولت امريكا همچنان بر مواضع خويش پافشاري مي‌كند. شامگاه دوشنبه به وقت ايران، مايك پمپئو وزير امور خارجه دولت ترامپ در اظهاراتي سخيف «12 بايد» براي ايران مطرح و اعلام كرد شديد‌ترين تحريم‌هاي تاريخ در انتظار مردم ايران است؛ موضوعي كه نشان مي‌دهد هم سفره‌هاي ترامپ به مانند او دچار توهم شده و متصور هستند كه با سخنراني‌هايي از اين دست مي‌توانند دولت و مردم ايران را تحت فشار قرار دهند. سخنان پمپئو واكنش مسوولان و فعالين سياسي هردوجناح اصلاح‌طلب و اصولگرا را به همراه داشت:

محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد: در شأن ما نيست كه وقتي يك ابله اراجيفي را مي‌گويد، در ايران 300 نفر بخواهند پاسخ وي را بدهند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت: كرايه‌نشينان كاخ سفيد بدانند كه وقتي ايران را تهديد مي‌كنند اراده‌شان تحقق پيدا نمي‌كند.

علي لاريجاني، رييس مجلس: وزير خارجه امريكا لياقت نداشت كه صحبتي در صحن نسبت به حرف‌هاي او انجام شود آنقدر حرف‌هاي بي‌حساب زد كه احتياج به پاسخ نداشت.

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور: وزير خارجه ترامپ٤٠ سال از زمان عقب است، اساسا ملت ايران انقلاب كرد تا كسي نتواند به آنها امر و نهي كند. با اين ملت بايد با زبان ادب و منطق سخن گفت نه تهديد.

حميد بعيدي‌نژاد، سفير ايران در لندن: دولت ترامپ امروز به جاي آنكه سياست جديدي را اعلام كند بيش از همه‌وقت خوي استكباري و متوهم امريكا را به نمايش گذاشت.

فاضل ميبدي، عضو مجمع مدرسين حوزه علميه: اظهارات وزير خارجه امريكا بي‌محتوا، مبتني بر احساسات، دور از عقلانيت و ديپلماسي و به نفع ايران بود دنيا به اين اظهارات اقبال جدي نشان نمي‌دهد. امريكا به دنبال بهانه‌جويي عليه ايران است.

مجيد تخت‌روانچي، معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور: سخنان وزير خارجه امريكا از نظر محتوايي جديد نبود و ادامه خصومت چهل سال گذشته واشنگتن عليه كشورمان بود كه­ با ادبيات­­ زننده و بي‌ادبانه بيان شد و از كلماتي استفاده كرد كه لايق رژيم امريكاست.

اسماعيل كوثري، جانشين فرماندهي قرارگاه ثارالله تهران: وزير امور خارجه امريكا با چه رويي اين ادعاها را عليه ايران مطرح كرده و براي ما تعيين تكليف مي‌كند؟ ما اگر مي‌خواستيم به حرف‌هاي سران امريكا گوش كنيم انقلاب نمي‌كرديم و كشورمان را از دست اين جنايتكاران آزاد نمي‌كرديم.


شامگاه دوشنبه به وقت ايران، مايك پمپئو وزير امور خارجه دولت ترامپ در اظهاراتي سخيف «12 بايد» براي ايران مطرح و اعلام كرد شديد‌ترين تحريم‌هاي تاريخ در انتظار مردم ايران است؛ موضوعي كه نشان مي‌دهد هم سفره‌هاي ترامپ به مانند او دچار توهم شده و متصور هستند كه با سخنراني‌هايي از اين دست مي‌توانند دولت و مردم ايران را تحت فشار قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون