• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4095 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

فضاي مجازي

بلاتكليفي سپنتا

«آقاي جنتي درباره برجام عليه روحاني نامه نوشت، ولي توضيح نداد كه چطور به نام اسلام، سپنتاي ايراني را از شوراي شهر اخراج مي‌كند ولي متوجه تصويب برجام كه مخالف شرع و قانون اساسي بود نشده است؟ اگر صادق بوديد مصوبه مجلس را خلاف شرع و قانون اساسي اعلام مي‌كرديد.» اين توييت روز گذشته عباس عبدي است. اشاره او به ماجراي سپنتا نيكنام، عضو زرتشتي شوراي شهر يزد است كه با وجود گذشت يك سال از مشخص شدن نتيجه انتخابات همچنان بلاتكليف است. اين پرونده فعلا در اختيار مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه روز دوشنبه محمد صدر، عضو اين مجمع در گفت‌وگو با «اعتماد» تاكيد كرد نظر مجمع تشخيص مصلحت نظام فوق شوراي نگهبان و مجلس است.

 

پمپئو و الطاف خفيه الهي

«اعلام استراتژي جديد امريكا در مورد ايران از الطاف خفيه الهي براي درك عظمت انقلاب اسلامي، توانايي ملي و صلابت رهبري است. ملت ما براي پاسخ به امريكا متحدتر خواهد شد. پاسخ ايران به ترامپ نه عجولانه ولي دردناك خواهد بود.» حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري در امور فرهنگي و رييس مركز تحقيقات استراتژيك رياست‌جمهوري روز گذشته در توييتي نسبت به اظهارات «مايك پمپئو» واكنش نشان داده است. اظهاراتي كه پس از خروج امريكا از برجام و آغاز مذاكرات ايران با «گروه 5» روي ديگري از تصميمات تازه كاخ سفيد را نشان داد، گرچه آشنا استراتژي جديد امريكا را از الطاف خفيه الهي خوانده است.

 

همدلي و وحدت ملي

«حرف #پمپئو روشن است؛ رژيم ايران كاري بيرون از مرزهايش نكند. مردم ايران نيز قبل از رسيدن به مرحله نفت برابر غذا حكومت را براندازند. حرف حاكميت تا مردم و جناح‌هاي سياسي چيست؟ مغتنم شمردن فرصت براي تسويه حساب يا تلاش براي ايجاد همدلي و وحدت ملي؟» مصطفي تاجزاده هم از‌جمله ديگر فعالان سياسي است كه روز گذشته در فضاي مجازي نسبت به اظهارات مايك پمپئو واكنش نشان داد. البته مصطفي تاجزاده صرفا در اين اظهارنظر كوتاه به بحث سياست خارجي ايران نپرداخته و از دو گزاره مهم ياد كرده است كه نياز امروز كشور در مواجهه با بحران‌هاي خارجي است؛ همدلي و وحدت ملي.

 

عارف پلي براي جوانان

«اصلاح‌طلبي يعني تحول‌خواهي مثبت و تحول‌خواهي تعارف‌بردار نيست. با تاكيد بر عهدم كه پلي براي #جوانان باشم، از همكارانم در #فراكسيون_اميد مي‌خواهم در آستانه سالروز حماسه #دوم_خرداد با تصويب #طرح_ممنوعيت_به‌كارگيري_بازنشستگان# اميد را به جوانان شايسته كشورمان هديه دهيم.» محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد در توييتر خود از اجماع اين فراكسيون براي تصويب طرح ممنوعيت به كار‌گيري بازنشستگان در آستانه سالروز دوم خرداد خبر داد و در توييتر نوشت كه اين تاكيد براي عهدي است كه با جوانان بسته، عهد بر اينكه پلي براي جوانان باشد!

 

از گفت‌وگو تا فوتبال

«#گفت‌وگو، تعامل و آرامش آري #تسليم، باج‌دهي و ذلت هرگز» محمد‌جواد حق‌شناس، ‌عضو شوراي شهر تهران با همين جملات كوتاه در توييتر به پمپئو واكنش نشان داد اما نكته جالب اين بود كه حق‌شناس توييت مسعود بهنود، ‌روزنامه‌نگار ساكن لندن را بازنشر و البته با همين جملات در مورد توييت بهنود اظهارنظر كرده است. حق‌شناس البته در توييت ديگري نسبت به اظهارنظر رييس‌پليس تهران در مورد ممنوعيت پخش فوتبال در كافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها واكنش داشت و نوشت: «اصولن #كافه‌ها و #كافي_شاپ‌ها با‌توجه به كوچك شدن اندازه و مقياس #خانه‌ها فرصتي ارزشمند براي ملاقات #شهروندان با هم را فراهم مي‌كنندكه نياز آن بيش از پيش احساس مي‌شود#جام_جهاني_فوتبال براي تقويت #همبستگي_ملي يك فرصت است موضع پليس در مجاز ندانستن پخش مسابقات منطق درستي ندارد. مستندشان چيست؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون