• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4095 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

نصرالله اسدالهي، همرزم سابق حجت‌الاسلام غلامرضا حسني در گفت وگو با «اعتماد»:

آن مرحوم به آموزش تيراندازي به يارانش تاكيد زيادي داشت

نصرالله اسدالهي، فعال سياسي و هم‌رزم سابق حجت‌الاسلام غلامرضا حسني امام‌جمعه سابق اروميه اظهار كرد: سابقه آشنايي من با آن مرحوم به قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در اوايل دهه 50 بازمي‌گردد. در ابتدا نمي‌دانستم كه ايشان مسلح هستند، ولي كمي بعد كه ارتباط بيشتري با ايشان برقرار كردم برايم مسلم شد كه ايشان مبارز و مسلح هستند.

اسدالهي كه خود عضو تشكل رهروان امربه‌معروف و نهي از منكر استان آذربايجان غربي است، گفت: حجت‌الاسلام حسني شخصيتي مبارز و از روحانيون شجاع بود.

او درباره اينكه گفته مي‌شود مرحوم حسني به تيراندازي علاقه داشته‌اند نيز تصريح كرد: مسائل نظامي و امنيتي كشور براي آن مرحوم اهميت زيادي داشت و در ضمن نكات و مباحث نظامي را به‌خوبي درك مي‌كردند. زماني كه در آذربايجان غربي گروهك‌هاي معاند فعال بودند، ايشان در مبارزه با آنان، نقش ارزنده‌اي ايفا كرد و چون يك روحاني بودند، مردم به ايشان ابراز علاقه مي‌كردند. بعلاوه ايشان تيراندازي خوبي داشتند.

اين فعال سياسي افزود: مرحوم حسني كه خود متولد روستا بود در آن مناطق روستايي كه كوهستاني و براي آموزش و تيراندازي مكان مناسبي بود، تمرين تيراندازي مي‌كردند و به خاطر همين تمرين‌ها تيراندازي ايشان عالي شده بود و ازاين‌رو در زمان مبارزه با شاه و پيروزي انقلاب فعاليت داشتند.

اسدالهي تصريح كرد: مرحوم حسني تاكيدشان بر آموزش تيراندازي به يارانشان بود. به اين دليل كه اعتقاد داشتند، اين ياران بايد بتوانند در موقعيت‌هاي خاصي تيراندازي كنند چون كه مي‌گفتند مخالفان و مستكبران انقلاب نمي‌گذارند اين انقلاب بدون دردسر پيش برود و براي همين موضوع بود كه يار جمع مي‌كردند و قبل و بعد از انقلاب براي آموزش تيراندازي به ياران تلاش مي‌كردند. ايشان همواره مي‌گفتند كه تيرنشان نشده خطرناك است چراكه اگر يك نفر مسلح باشد و نتواند به هدف بزند، تير را هدر مي‌دهد و ضمن اينكه خطرش هم بيش از منفعتش است چراكه با اين كار دشمن را بيدار مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون