• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4098 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

هشدار احمد مسجدجامعي

«باغ برره» در آستانه نابودي است

احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران درمورد تخريب باغ معروف به باغ برره گفت: باغ واقع در منطقه دو معروف به برره 22 هزار متر است كه براساس حكم دادگاه 15 هزار متر آن بايد حفظ و در مابقي مي‌توان برج‌سازي انجام داد اما آثاري از اسيد، بنزين و... وجود دارد كه نشان مي‌دهد سودجويان قصد تخريب باقي مانده باغ را دارند.

وي با بيان اينكه براساس قوانين اگر مشخص شود كه مالك به‌طور عمد قصد تخريب باغ خود را دارد بايد اين باغ با حكم دادگاه به نفع عموم مردم ضبط شود، گفت: همگان مي‌دانيم كه بايد از باغات و فضاي سبز باقي مانده تهران محافظت كنيم اما واقعيت اين است كه شورا و شهرداري به تنهايي نمي‌توانند از اين باغات انگشت‌شمار حفاظت كنند و لازم است افكار عمومي نيز پاي كار بيايند.

مسجد جامعي افزود: بايد به سمت حمايت از مالكين باغات برويم تا آنها با كمك شهرداري اين باغات را حفظ كنند و در اين زمينه تجربه موفقي هم داشتيم، در تهرانگردي‌هاي خود از باغ مستوفي بازديد كرديم و مالك از اين پيشنهاد كه شهرداري در نگهداري باغ شان حمايت كند بسيار استقبال كردند و حالا هم مي‌بينيم كه باغ مستوفي با كمك شهرداري و همت مالكان حفظ شده و اين مهم مي‌تواند گسترش يابد.

اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه باقي‌مانده درختان در باغ نشان مي‌دهد كه درختاني كه بن بيشتري داشتند در اولويت خشك شدن قرار دارند، گفت: متاسفانه قوانين نيز بازدارنده نيست چراكه مي‌بينيد در ماجراي نگين‌خودرو در خيابان وليعصر كه با هرس غيراصولي درختان خيابان وليعصر موجب از بين رفتن آنها تنها به دليل نمايان شدن تبليغاتش شد با اينكه جريمه چند ميليوني پرداخت شد اما اين جريمه چه فايده‌اي دارد. آيا درخت‌ها برمي‌گردند!

وي با بيان اينكه شاهد آن هستيم كه مالك اين باغ كه يكي از سازمان‌هاي معروف است با ديواركشي در قسمت جنوبي كار ساخت‌وساز را شروع كرده است، گفت: بنا بر اطلاعاتي كه مديرعامل سازمان بوستان‌ها داده است، شهرداري تهران بيش از 550 پرونده شكايت از مالكين باغات به قوه قضاييه داده است كه 59 پرونده شامل حال تبصره يك ماده 6 شدند. يعني بايد اين باغات به نفع مردم ضبط مي‌شد اما مي‌بينيم كه اين مهم محقق نشده است.

مسجدجامعي افزود: واقعيت اين است كه بايد مردم پاي كار بيايند و با كمك هم مانع از تخريب اين باغ در منطقه دو و تبديل شدنش به برج ديگر شويم. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون