• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

رهبري

انتصاب نماينده ولي فقيه در استان قزوين و امام جمعه شهر قزوين

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت‌الاسلام شيخ عبدالكريم عابديني را به عنوان نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين و امام جمعه شهر قزوين منصوب كردند. متن حكم

رهبر انقلاب به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب حجـ[ الاسلام آقاي حاج شيخ عبدالكريم عابديني دامت افاضاته
اكنون كه جناب حجـ[ الاسلام والمسلمين آقاي باريك‌بين دامت بركاته پس از خدمات ارزشمند انقلابي و جهادي در حوزه تبليغ و تربيت ديني كه سال‌هاي دراز با كمال سلامت و صداقت بدان اشتغال داشتند، از مسووليت امامت جمعه كناره‌گيري كرده‌اند، جنابعالي را كه بحمدالله متصف به علم و عمل انقلابي هستيد، به امامت جمعه شهر قزوين و نمايندگي خود در آن استان منصوب مي‌كنم.  مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي ارزشمند مردم شريف قزوين چه در دوران مبارزات انقلابي و چه در سال‌هاي دفاع مقدس، برگ افتخارآفرين ديگري بر دفتر قطور افتخارات علمي و سياسي آن منطقه پر استعداد افزوده است. انتظار مي‌رود جنابعالي در برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي علمي و تبليغي و اجتماعي خود، گام‌هاي بلند ديگري در اين راه‌ برداريد و به ويژه نسل جوان و پر‌انگيزه را در جهت هدف‌هاي انقلاب اسلامي، پدرانه و صميمانه راهنمايي كنيد. توفيق شما را از خداوند متعال مسألت مي‌كنم.

 

با تخصيص مبلغ 500 ميليون ريال

رهبر معظم انقلاب در جشن نيكوكاري مشاركت كردند

در آستانه روز احسان و نيكوكاري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي مبلغ 500ميليون ريال جهت كمك به افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و خانواده‌هاي نيازمند اختصاص دادند.

 

عضو دفتر استفتائات رهبرمعظم  انقلاب:  

آوازخوانی بانوان غالباً با مفسده همراه است

عضو ستاد پاسخگويي به استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به فتواي كتاب اجوبه‌‏الاستفتائات به نشاني سوال 11ص 46 در بحث خوانندگي بانوان گفت: ايشان در پاسخ به اين سوال آوازخواني براي بانوان در مجامع عمومي را اگر غنايي نباشد و شنونده نيز به قصد لذت و ريبه به آن گوش ندهد و مفسده‏اي نيز بر آن مترتب نباشد حلال مي‏دانند. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين فلاح زاده، رييس ستاد ترويج احكام دين، با اشاره به صدور مجوزهاي وزارت ارشاد به كنسرت‏هاي موسيقي با خوانندگي زنان گفت: در ايام گذشته سوال‏هاي بسياري مبني بر تك خواني و آواز‏خواني بانوان در مجامع عمومي شده كه لازم است به آنها پاسخ داده شود. وي افزود: با توجه به اين‏كه نيمي از جمعيت جهان را بانوان تشكيل مي‌دهند لازم است شخصيت زن را از ديدگاه فقهي اسلام بررسي كنيم، بديهي است كه بين زن و مرد تفاوت‏هايي در خلقت و طبيعت موجود است كه البته به معناي تبعيض بين اين دو در احكام اسلامي نيست. رييس مركز موضوع‌شناسي فقهي حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: خداوند براي بانوان و آقايان تكاليفي قرار داده است كه شكستن اين حدود الهي به كمال بشر ضربه خواهد زد، زيرا كه احكام الهي بر اساس مصالح انسان وضع شده است. وي افزود: ارتباط بين زن و مرد مسلمان داراي محدوديت‏هايي است كه البته به معناي ممنوعيت نيست فقط چارچوبي را بين اين دو جنس مشخص مي‌كند كه در ديد اسلام رعايت آنها لازم و واجب است. حجت‌الاسلام والمسلمين فلاح‌زاده تصريح كرد: اما به‌طور اجمال مي‌توان گفت كه اصل در تكاليف براي زن پرهيز نامحرمان در ارتباط‏‏هاي غير ضروري از يكديگر است، چرا كه بسياري از ارتباطات زن و مرد نامحرم داراي مفسده است. وي افزود: اما همه آگاه هستند كه آوازخواني بانوان در مجامع عمومي غالبا با مفسده همراه است بنابراين مسوولان ذي ربط بايد در ترويج اين نوع فعاليت‏ها تامل كنند. رييس ستاد ترويج احكام با اشاره به فتواي امام خميني(ره) در اين موضوع خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) نيز همين سوال را در كتاب استفتائات خود جلد سوم صفحه 271 به وجود مفسده معلق كرده‏اند و اگر مفسده‏اي در بين باشد بدون ترديد حرام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون