• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

نوبخت: دولت گرفتارتر از آن است كه به انتخابات ورود پيدا كند


گروه سياسي| ديروز سخنگوي دولت بيشتر تكذيب كرد. ورود دولت به مساله انتخابات مجلس را رد و اعلام كرد كه دولت گرفتار‌تر از آن است كه به اين انتخابات ورود پيدا كند. گره زده شدن سرنوشت كشور به سرنوشت مذاكرات را هم رد كرد. ديروز نشست محمدباقر نوبخت حاوي خبرهاي زيادي بود. اما مهم‌ترين آنها حول محور بودجه، ورود دولت به انتخابات، مذاكرات هسته‌اي و ممنوع‌التصوير شدن رييس دولت اصلاحات گذشت. در همين ميان سخنگوي دولت گفت: سرنوشت كشور را به نتيجه مذاكرات گره نزده‌ايم و همزمان براي تمام شرايط برنامه داريم. وي اظهار اميدواري كرد كه نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات هسته‌اي بتوانند همه حقوق ملت ايران را استيفا كنند و همه حلقه‌هاي تحريم را بردارند. به گزارش ايرنا، گزيده اظهارات محمدباقر نوبخت در پايان جلسه هيات دولت به شرح زير است:
 با پيگيري‌هاي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، به دانشگاه‌هايي كه با مضايق مالي روبه‌رو بودند، اعتباراتي تعلق گرفت. اميدواريم همكاران قدرشناس و فهيم فرهنگي و دانشگاهي بدانند كه ما در شرايطي سخت كشور را اداره مي‌كنيم و بدون ترديد آنها ما را درك خواهند كرد.
  مجلس منابع قانون هدفمندي را در حد 48 هزار ميليارد تومان از محل اصلاح قيمت‌ها تعيين كرد و مجموعه منابع مصوب قانون بودجه همان پيشنهاد دولت بود اما در مصارف تغييراتي به وجود آمد. در لايحه دولت تا 42 هزار ميليارد تومان براي پرداخت‌هاي نقدي و غيرنقدي در نظر گرفته شده بود كه در مجلس اين رقم به 39 هزار ميليارد تومان تقليل پيدا كرد.
  مجلس يك حكم كلي داده است كه يارانه افراد پردرآمد قطع شود و به اين مسائل پرداخته نشده است كه پردرآمدها چه كساني هستند؛ آيا مسكن دارند يا ندارند؟ شهري يا روستايي هستند؟ و در مورد درآمد بالاي 5/2 ميليون تومان اگر يك خانواده با سه نفر كارگر ماهانه 900 هزار تومان درآمد داشته باشد آيا بايد از ليست حذف شود يا خير و مسائلي از اين دست پاسخ نداده است.
  مورد ورود زودهنگام دولت به انتخابات، نمي‌دانم چه اتفاقي صورت گرفت كه چنين بحثي پيش آمد؛ شايد به خاطر گردهمايي حزب اعتدال و توسعه و حضور و صحبت كوتاه من در آن مراسم بود. دولت خيلي مشغول‌تر از اين است كه بخواهد درگير انتخابات باشد؛ دولت با مسائلي از جمله تامين حقوق‌ها، پرداخت‌ها، دو هزار و 900 طرح نيمه تمام و افت قيمت نفت روبه‌رو است.
  من اظهارات يك سري از نمايندگان را مي‌شنوم، مي‌خواهم بگويم كه نمايندگان مجلس بايد حواس‌شان جمع باشد و حرف خلاف قانون را مطرح نكنند و تهمتي نزنند. اصلا جايگاه نمايندگي چنين موضوعاتي را ايجاب مي‌كند البته همين هم ممكن است اين موضوعات كه مطرح مي‌كنم سوژه شود اما حل مشكلات كشور براي ما فراتر از اينها است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون