• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3103 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان

حسين ابراهيمي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

ناطق ذات اصولگرايي دارد و فلزش تغييري نمي‌كند

گروه احزاب| نام‌ها يكي يكي به ميان مي‌آيد. رداي دبيركلي جامعه روحانيت قرار است به كدام روحاني برسد؟ يكي از اعضاي جامعه روحانيت از تفقد ويژه آيت‌الله مهدوي كني به يكي از اعضا سخن گفت و اينكه نمي‌تواند نام آن فرد را بياورد. حال در تازه‌ترين گمانه‌زني‌ها نام علي اكبرناطق نوري مطرح مي‌شود.«اعتماد» در گفت‌وگو با حسين ابراهيمي و  سيد رضا اكرمي،  دو عضو شوراي مركزي  «جامعه روحانيت»  به بررسي اين موضوع پرداخته است.

  آقاي ناطق همچنان در جلسات جامعه روحانيت مبارز شركت نمي‌كنند. با توجه به اينكه جامعه روحانيت برنامه‌يي براي انتخاب جانشين آيت‌الله مهدوي كني دارد آيا اعضا براي بازگشت ايشان صحبت‌هايي داشته‌اند؟
ايشان كه بعد از سال 88 ديگر در جلسات شركت نكردند و همچنان هم شركت نمي‌كنند اما جامعه روحانيت مبارز مكرر از ايشان تقاضا كرده‌اند كه در جلسات دوباره حضور داشته باشند.
   صحبت‌هايي كه اعضاي جامعه روحانيت با آقاي ناطق در مورد حضور در جلسات داشته‌اند نتيجه‌يي هم داشته است؟ ايشان تصميم ندارند دوباره فعاليت سياسي‌شان را در اردوگاه اصولگرايي ادامه دهند؟
در صحبت‌هايي كه صورت گرفته است ايشان نظر خاصي نداشتند و فقط گفتند چون گرفتاري دارند در جلسات شركت نمي‌كنند.
   فكر نمي‌كنيد دلخوري آقاي ناطق از اصولگرايان بعد از سال 88 باعث تغييراتي در گرايشات سياسي ايشان شده است؟
فكر نمي‌كنم تغييري در گرايشات ايشان به وجود آمده باشد، آقاي ناطق همان اصولگرايي است كه پيش از اين بوده است اما در مورد حضور در جلسات جامعه روحانيت مبارز تصميم شخصي ايشان است كه شركت كنند يا نه.
     اما آقاي ناطق بعد از سال 88 از اصولگرايان فاصله گرفتند.
به هر حال ايشان بعد از سال 88 توقعاتي از جامعه روحانيت مبارز داشتند و حالا معتقدند كه جامعه توقعات ايشان را برآورده نكرده است. اما ايشان از اصولگرايان و اصولگرايي دور نشده‌اند. اما اينكه چرا جامعه روحانيت توقعات ايشان را در آن مقطع زماني برآورده نكرده است، نمي‌دانم.
  در حال حاضر بحث وحدت بين اصولگرايان مطرح است كه قاعدتا با محوريت جامعتين اتفاق مي‌افتد. فكر مي‌كنيد آقاي ناطق حاضر است با وحدت اصولگرايان همراهي كنند؟
آقاي ناطق به هر حال اصولگراست چه در عرصه سياسي فعال باشد و چه فعاليتي نداشته باشند. صحبت‌هاي هم صورت گرفته است اما اينكه به صورت بحث و درخواست جدي از سوي جامعه روحانيت مبارز مطرح شود هنوز اتفاق نيفتاده است. آقاي ناطق به هر حال اصولگرا هستند و اصولگرايان هم به آقاي ناطق و حضور ايشان علاقه‌مندند همانطور كه به آقاي روحاني، هاشمي و امامي كاشاني علاقه داشته و دارند.
  با توجه به دلخوري آقاي ناطق فكر مي‌كنيد در صورتي كه بحث بازگشت و همراهي مجدد با اصولگرايان با ايشان مطرح شود مي‌پذيرند؟
بايد از خودشان بپرسيد اما ما از دوستان قديمي هستيم و ارتباطات فردي‌مان را حفظ كرده‌ايم اما در اين ارتباطات فردي بحثي در اين مورد نشده است. ما ارتباط عاطفي و دوستانه‌مان از سياست جداست، اصولگرايان هم اين ارتباط را با آقاي ناطق همچنان حفظ كرده‌اند. اين دلخوري‌ها هم پيش مي‌آيد و ممكن است براي هر كدام از ما اين دلخوري‌ها اتفاق بيفتد يا حوادثي كه خلاف نظر ما باشد.
   فكر نمي‌كنيد حمايت آقاي ناطق در انتخابات و محوريت ايشان و آيت‌الله هاشمي و سيدمحمد خاتمي نمودي از تغيير در گرايشات سياسي‌شان باشد؟
 به هر حال آقاي ناطق ذات اصولگرايي دارد و فلزش تغييري نمي‌كند. ما معتقديم آقايان هاشمي و روحاني هم اصولگرا و جزو موسسين جامعه روحانيت مبارز هستند. اين افراد هر كاري هم بكنند نمي‌توانند از اصولگرايي فاصله    بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها