• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

ساخت اجساد موميايي با مصالح ساختماني

فرمانده انتظامي استان البرز از دستگيري فردي كه با ساختن اجساد موميايي تقلبي در نظرآباد و فروش آنها به افراد دوستدار ميراث فرهنگي يا افراد ساده‌لوح از اين طريق به كسب درآمدهاي ميلياردي مي‌پرداخت خبر داد.
سرهنگ علي كامراني‌صالح گفت: در پي دريافت گزارش از يك مركز نگهداري ميراث فرهنگي در نظرآباد مبني بر فروش اجساد موميايي باستاني و قديمي، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت. وي افزود: با توجه به احتمال فعاليت يك باند جعل و كلاهبرداري در خصوص فروش اشياي عتيقه بلافاصله تحقيقات در اين خصوص آغاز شد و پس از اطمينان از صحت و سقم موضوع در ارتباط با فعاليت يك نفر در فروش اجساد موميايي جعلي، اكيپي از ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي نظرآباد جهت بررسي موضوع به محل فعاليت متهمان واقع در يكي از روستاهاي دوردست اين منطقه اعزام شدند.
كامراني‌صالح افزود: ماموران با انجام تحقيقات ميداني پس از شناسايي مخفيگاه متهم و محاصره آن مكان، وي را در حالي كه قصد معامله يك جسد موميايي را داشت دستگير كرده و از داخل منزل وي مقاديري مصالح ساختماني، مواد موميايي و چندين جسد موميايي شده جعلي كشف كردند. فرمانده انتظامي استان البرز در پايان اظهار داشت: نامبرده پس از انتقال به پليس آگاهي اعتراف كرد كه در سال 80 نيز از طريق پليس آگاهي شهرستان ساوجبلاغ به جرم موميايي كردن جسد جعلي دستگير شده و پس از سپري شدن مدت محكوميتش و آزادي از زندان با توجه به تبحري كه در اين امر داشته با درست كردن اجساد موميايي تقلبي و فروش آنها به عنوان اجساد موميايي باستاني و قديمي به معامله‌هاي ميلياردي مي‌پرداخته  است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون