• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

نبايد وقتي اسم فساد مي‌‌‌‌‌آيد شهرداري سرليست باشد

سيدمحمدعلي افشاني در دومين همايش فصلي مديران شهري با بيان اينكه مردم شهر تهران از ما انتظار دارند، گفت: بايد هزينه و خدماتي كه به مردم مي‌‌‌‌‌دهيم، با يكديگر نسبت مستقيم داشته باشند وگرنه اعتمادشان را از دست مي‌‌‌‌دهيم، لازمه ايجاد شهر درست اعتماد است و اگر مردم اعتماد داشتند براي ايجاد شهر مشاركت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه شرايط خاص است، اظهار داشت: اگر براي رفع تفويض قدم برنداريم، با توجه به شرايط جامعه دير مي‌شود بايد منابع را اولويت‌‌‌‌گذاري كنيم و نه دچار شعارزدگي و نه دچار يأس و نااميدي شويم.

شهردار تهران با بيان اينكه مردم وقتي اعتماد مي‌كنند، وقتي ببينند منابع درست هزينه شده است و اولويت‌ها با كارشناسي تعيين‌‌‌‌شده اعتماد مي‌كنند، تصريح كرد: مردم وقتي اعتماد مي‌كنند كه حيف و ميلي در كار نباشد. هيچ‌كس بهتر از مردم شرايط را متوجه نمي‌شود. هر كس مي‌خواهد مردم را محكوم كند در حقيقت قصد دارد خود را تبرئه كند قضاوت عمومي مردم را جدي بگيريد.

افشاني با بيان اينكه تلاش اولش بالا بردن اعتبار سازماني شهرداري است، خاطرنشان كرد: نبايد وقتي اسم فساد مي‌‌‌‌‌آيد شهرداري سرليست قرار بگيرد، بخش اعظم كارمندان شهرداري سالم و كارآمد هستند اما با تخلف چند نفر به اين شرايط رسيده است.

وي با اشاره به مشكل پسماند با بيان اينكه ۳۰ سال است شعار ساماندهي پسماند مي‌دهيد اما هنوز هيچ اقدامي انجام نشده، ابراز داشت: اين سرمايه هنگفت درآمدزا در حال نابودي است و اين ثروت گران‌بها محيط زيست را نابود مي‌كند و در آينده متوجه نتايج و بيماري حاصل از اين مساله خواهيم بود و بسيار زمين حاصل‌خيز مهم تهران به‌خاطر اين مساله اشغال شده است.

شهردار تهران در ادامه برنامه خود را به صورت پاورپوينت روي مانيتور به نمايش گذاشت و بند بند آن را براي مديران تشريح كرد.

افشاني با اشاره به اينكه تهران در رده بندي‌هاي جهاني در موقعيت مناسبي قرار ندارد، بيان كرد: بايد سهم زنان در سطوح مديريتي با جمعيت كشور يكي شود. نبايد از بيرون منطقه معاون مناطق آورده شود مگر اينكه پشت آن استدلال قوي باشد.

وي ادامه داد: همه در مقابل مردم به قانون پاسخگو هستيم و بايد در دسترسي به اطلاعات شفافيت وجود داشته باشد. نگاه من به شورا متفاوت است و معتقدم بايد به كساني كه توسط مردم انتخاب شده‌اند نگاه خاصي داشت.

شهردار تهران با اشاره به اينكه طبق قانون انرژي، مديران نه مي‌ميرند، نه تغيير مي‌كنند بلكه فقط از پستي به پست ديگر تغيير مكان مي‌دهند، يادآور شد: من خود را به عنوان عضو بيست و دوم شورا مي‌دانم. در حال حاضر شهرداري بدهي بالا و نيروي انساني زيادي دارد اما اين نااميدي است كه بيمار را از پا در مي‌آورد نه خود بيماري. به نظرم قدرت اقتصادي شهرداري امروز بالاتر از اين بودجه ۱۸ هزار ميلياردي است. افشاني با تاكيد بر اينكه شرايط كشور دشوار است، عنوان كرد: هر منطقه تهران قدرت اقتصادي بيشتر از چند استان دارد و اگر اين را پشت سر بگذاريم آينده بهتري در انتظارمان است. شما بايد به عنوان مدير، هزينه‌ها را نه كم بلكه بهينه كنيد. وي با بيان اينكه كار مدير بهينه‌كردن درآمدها است، گفت: اگر براي انجام پروژه‌اي به دفترتان آمده‌اند بگوييد پول نداريم و تا وقتي بدهي پيمانكاران را ندهيم پول جديدي پرداخت نمي‌كنيم. براي ما خوب نيست كه پيمانكاران هفته دو بار جلوي شورا آمده و بدهي خود را مطالبه كنند.

شهردار تهران افزود: شهرداري تنها نهادي است كه با همه سطوح در ارتباط بوده چون همه در شهرداري ذي‌نفع هستند. از خبرنگاران گرفته تا مردمي كه يك گوشي موبايل در دست دارند هر كدام از ذي‌نفعان را فراموش كنيد از همان جا ضربه خواهيد خورد.

افشاني با اشاره به اهميت عدالت با بيان اينكه به هر كدام از مديران يك نهج البلاغه مي‌دهم، اظهار داشت: توصيه جمعي مي‌كنم كه همه نامه امام‌علي(ع) به مالك اشتر را بخوانيد. در اين نامه تاكيد روي استقرار عدالت به عنوان عامل استحكام در جامعه است. وي با بيان اينكه عدم استقرار عدالت عامل اضمحلال جامعه است، اظهار داشت: بايد عموم مردم را ببينيد و نگران خواص نباشيد. بايد با توجه به وجود تفاوت‌هاي فاحش و زندگي طبقات مختلف جامعه ميان آنها تبعيض مثبت قائل شويم. شهردار تهران با بيان اينكه كساني كه در راستاي نااميدي مردم قدم مي‌زنند خائن هستند، تصريح كرد: مختاري، مديرعامل سازمان بوستان‌ها به ما وعده دادند كه كمربند سبز شمالي شرق تهران را تكميل كنند. ۶۳۰ واگن مترو نيز در آينده نزديك با توجه به اينكه چيني‌ها در مناقصه برنده شدند نهايي خواهد شد. افشاني همچنين درباره اظهارات محسن هاشمي درباره پخش مسابقه فوتبال ايران- اسپانيا در ورزشگاه آزادي و تلاش‌هاي حق‌شناس (عضو شوراي‌شهر) در اين خصوص خاطرنشان كرد: درست است كه حق‌شناس در اين زمينه زحمت كشيد و با همه حتي با من تماس گرفت اما رييس‌جمهور شخصا به صورت مستقيم دستور دادند.

افشاني افزود: بايد روي نشاط و شادي مردم كار كنيم. پابلو نرودا شعري دارد كه مي‌گويد «به آرامي آغاز به مردن مي‌كني» او در خط آخر آن نوشته مي‌گويد شادي را فراموش نكنيد و ما نيز نبايد شادي را در شهر فراموش كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون