• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4122 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۹ تير

عجايب هفت گانه روسيه

مرحله گروهي جام‌جهاني 2018 به پايان رسيد و شاهد اتفاقات و رخدادهاي بي‌نظيري در اين مرحله از مسابقات بوديم. با هم نگاهي گذرا خواهيم داشت به عجايبي كه تا امروز در روسيه ديده‌ايم.

گروه دو رقابت‌ها

تك تك بازي‌هاي اين گروه سراسر شور و هيجان بود. از هفته اول و تساوي سه گله غول‌هاي گروه گرفته تا روز آخر كه ايران شانس صدرنشيني داشت. گل به‌خودي عزيز بوهدوز ايران را برنده مصافي كرد كه آينده گروه را تحت تاثير قرار داد. مراكش در مقابل پرتغال و اسپانيا نشان داد تا چه اندازه تيم قدرتمندي است. هر دو تيم به سختي و با اشتباهات داوري از سد اين تيم آفريقاي شمالي عبور كردند. گرفتن پنالتي بيرانوند مقابل كريس رونالدو هم اتفاق بسيار خاصي بود. فيفا در پايان مسابقات اين گروه از ايران و مراكش بابت زيبا كردن بازي‌هاي اين گروه رسما تشكر كرد.

تكنولو‍ژي كارآمد

در مورد كمك داور ويديويي صحبت‌هاي زيادي شنيده‌ايد. اما جالب است بدانيد كه در آمار و ارقام هم اين تكنولوژي تاثيرگذار بوده است. 24 پنالتي گرفته شده و 18 مورد از آنها گل شده است. تا همين جاي كار ركورد پنالتي در يك دوره جام جهاني شكسته شده است. از آن طرف تنها سه مورد اخراج تا اينجاي جام داشتيم. در جام جهاني برزيل تا همين جاي رقابت‌ها و در پايان دور گروهي 9كارت قرمز به بازيكنان داده شد.

سوئد

پيش از شروع جام جهاني هلند و ايتاليا توسط سوئد حذف شدند و انتقادات زيادي به اين تيم‌ها وارد شد كه مقابل تيمي مثل سوئد حذف شده‌اند. اما گذشت زمان ثابت كرد كه مشكل از هلند و ايتاليا نبوده. سوئد قدرتمند با نتايج درخشانش با كمك مكزيك موجبات حذف آلمان را فراهم كرد. اين تيم بدون زلاتان در حال تبديل شدن به يك ابرقدرت است.

چشم‌بادامي‌ها

كره جنوبي با يك بازي درخشان مقابل آلمان مدافع عنوان قهرماني را شكست داد و ژرمن‌ها را به خانه فرستاد. برتري دو گله مقابل آلمان هر چند آنها را به مرحله بعد نرساند، اما احترامي براي آنها خريد كه حتي با چهارم شدن در جام جهاني هم به آن نرسيده بودند. از آن سو ژاپن در روز آخر بازي‌هاي دور گروهي با قبول شكست مقابل لهستان بدون امتياز جواز صعود به دور بعد را كسب كرد تا تنها تيم آسيايي حاضر در مرحله حذفي رقابت‌هاي جام جهاني باشد.

بدون آفريقايي‌ها

براي اولين‌بار بعد از سال 1982 هيچ تيمي از قاره آفريقا در مرحله حذفي حضور نخواهد داشت. تيم‌هاي تونس، مصر، مراكش، سنگال و نيجريه 5نماينده قاره سياه در اين رقابت‌ها بودند و هر كدام به نوعي ناكام ماندند. سنگال و نيجريه به‌شدت شانس صعود داشتند؛ اما در روز آخر و گام آخر كم آوردند. تيم ملي مصر با دو گل محمد صلاح بدون امتياز ماند و مراكش با شايستگي حذف شد.

آلمان

بزرگ‌ترين و مهم‌ترين اتفاق جام جهاني 2018 كه براي هميشه در تاريخ ثبت خواهد شد، حذف تيم ملي آلمان در دور گروهي است. اين حذف با اشتباهات بي‌شمار يواخيم لوو و ستاره‌هاي تيمش باعث شد طلسم تيم مدافع عنوان قهرماني براي سومين دوره پياپي باقي بماند. عدم دعوت از لروي سانه و بازي دادن به مانوئل نوير از ابتداي جام ژرمن‌ها را تحت فشار گذاشته بود و شكست در بازي اول مقابل مكزيك تلنگري بود كه مانشافت زياد آن را جدي نگرفت.

تله استار 18

اين جام، جام گل‌هاي زيبا بوده. گلي كه خودمان از كوارشما خورديم و حدود هفت گل راه دور ديگر. داويد دخه‌آ پيش از شروع رقابت‌ها گفته بود كه مهار اين توپ بسيار سخت است. گفته مي‌شود اين توپ گردترين توپ جهان است و دقت شوت مهاجمان را بالا مي‌برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون