• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4122 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۹ تير

آزمون كي‌روش

رضا قوچان‌نژاد، از محبوب‌ترين و مهم‌ترين بازيكنان يك دهه اخير فوتبال ايران كه گل‌هاي مهمي در راه صعود به جام جهاني 2014 براي ما به ثمر رسانده بود از تيم ملي خداحافظي كرد. او به‌طور ضمني اشاره كرد به‌دليل بازي نكردن در اين جام جهاني، ديگر تمايلي به بازي در تيم ملي ندارد. كمتر از 24ساعت از خداحافظي قوچان‌نژاد نگذشته بود كه شاهد انتشار متن نامه خداحافظي سردار آزمون در اينستاگرام اين بازيكن بوديم؛ خداحافظي بسيار پرحاشيه‌اي كه بعد از گذشت چند روز از آن همچنان بحث اول فوتبال ايران است. در ادامه به تمام شايعات در مورد اين خداحافظي مي‌پردازيم.

يكي از شايعات اوليه كه در شبكه‌هاي اجتماعي هم طرفدار زيادي پيدا كرده است، اين است كه آزمون به درخواست تيم رسانه‌اي كي‌روش اين متن خداحافظي را آماده كرده است. گفته مي‌شود براي فراموش كردن و كم شدن فشار بر كادر فني بابت خداحافظي گوچي، سردار اين متن را منتشر كرده تا فضا را عوض كند؛ شايعه‌اي كه اگر صحت داشته باشد، بايد گفت كه تيم رسانه‌اي كي‌روش به‌شدت اشتباه كرده چراكه واكنش مردم به شكلي بود كه انگار از اين خداحافظي بسيار خوشحالند. تصور نمي‌شد مردم حتي در صورت خداحافظي سردار همچنان به انتقادات‌شان از اين بازيكن ادامه بدهند و حتي افراد جديدي به اين موج بپيوندند.

گمانه بعدي اين است كه سردار واقعا از توهين‌ها خسته شده و چون هرگز عادت نداشته انتقاد بشنود، يك واكنش احساسي نشان داده تا فشارها را از روي خودش بردارد. البته كه اين تصميم چندان هم وافي به مقصود نبود زيرا با اين كار نه تنها موج انتقادات از سردار كم نشد، كه بيشتر هم شد. سردار تنها 23سال سن و «لوس بازي‌ها»ي خاص خود را دارد، اما نوع برخورد او با مردم و نگاه بالا به پاييني كه داشت، مردم را عصباني كرد.

به هر حال به نظر مي‌رسد اين خداحافظي، يك بازنشستگي صوري از تيم ملي باشد. در خبرها ديديم كه ربيعي، وزير كار كه در گرگان حضور دارد پيگير منصرف كردن آزمون شده است. در همان زمان سردار كه به گنبد برگشته بود و با استقبال همشهري‌هايش روبه‌رو شده بود، گفت كه دوست دارد باز هم براي تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران گلزني كند. نكته عجيب اينجاست كه در برنامه عادل فردوسي‌پور، عليرضا جهانبخش در مورد گوچي گفت اميدوارم در ادامه موفق باشد، اما در مورد سردار گفت كه اميدوارم به تيم ملي برگردد و از تصميمش منصرف شود. كارلوس كي‌روش هم در فيس‌بوكش از گوچي بابت زحماتش در تيم ملي تشكر كرد، اما هيچ واكنش خاصي به خداحافظي سردار نداشت. بايد ديد كي‌روش كه پيش‌تر پشيماني از خداحافظي رحمتي و عقيلي و كريمي را نپذيرفته بود، به خداحافظي سردار چه واكنشي نشان مي‌دهد. در اين صورت او اصول خودش را زير پا گذاشته و با موجي از انتقادات در مورد تبعيض قائل شدن مربي نسبت به بازيكنان متفاوت روبه‌رو خواهد شد.

يكي از عجايب خداحافظي گوچي اين بود كه فردوسي‌پور هرگز جرات نكرد در برنامه‌اش از نامه رضا شفاف‌سازي كند. نامه رضا پر از كنايه و طعنه بود. اما عادل هيچ چيزي در مورد اين نامه نگفت و به راحتي از كنار آن عبور كرد. احتمالا دليل اين كار اين بوده كه عادل از ايجاد حاشيه براي تيم ملي مي‌ترسيد و فكر مي‌كرد شايد با اين كار كي‌روش دعوتش براي حضور در برنامه 2018 را رد كند. به هر حال او از رسالت هميشگي‌اش فاصله گرفت و مانند موارد مشابه پيشين، شفاف عمل نكرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون