• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4122 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۹ تير

توييت ‌نامه

دو توييت و يك موضوع

در يكي، دو روز گذشته بعد از اغتشاش‌هاي بازار و پاساژ علاءالدين، اظهارنظرهاي مختلفي در مورد موضوع نوسانات ارز و اغتشاشات در شبكه‌هاي اجتماعي و مخصوصا توييتر منتشر شده كه از منظر اقتصادي قابل توجه هستند. از اين ميان دو توييتر خاص دقيقا وضعيت اقتصادي مرتبط با اين اغتشاش‌ها را موردتوجه قرار داده‌اند.

 

حذف سهميه‌بندي و رانت

محسن جلالپور، رييس پيشين اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران موضوع اعلام اسامي وارد‌كنندگاني كه ارز دولتي گرفته‌اند را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «همه اصرار دارند وزرا مثل آذري جهرمي اسامي شركت‌هايي را كه ارز دولتي گرفته‌اند، افشا كنند. اگرچه اين اصرار خوب است اما مراقب باشيم مطالبه اصلي به حاشيه نرود. مطالبه اصلي اين باشد كه سهميه‌بندي و رانت و اتلاف منابع برچيده شود.»

 

انتظار از روحاني

حجت‌الله ميرزايي، مدرس دانشكده اقتصاد علامه و معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران نيز با اشاره به پيامدهاي اجتماعي افزايش قيمت ارز خواستار تدابير ويژه از سوي رييس‌جمهور شده و نوشته است: « افزايش لحظه‌اي نرخ ارز يك پديده ويرانگر با پيامدهاي غيرقابل بازگشت است. از بين رفتن كسب و كارهاي كوچك و بزرگ فساد بي‌مهار، احساس بي‌قدرتي در مردم، تصور رهاشدگي، اقتصاد و گسيختگي اجتماعي بخشي از اين پيامدهاست. مردم از روحاني انتظار حضور خردمندانه و اراده موثر براي پيشگيري از فاجعه را دارند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون