انتشار آثار ناشنيده ديويد بويي
زمان ميخزد
مترجم:بهار سرلك
پارلفون ركوردز به زودي مجموعه ترانههاي جديدي را از ديويد بويي، خواننده انگليسي، منتشر ميكند. «عشق به بيگانه» (1988-1983) چهارمين مجموعه از سري مجموعههايي است كه فعاليت هنري بزرگترين موزيسين قرن بيستم را از سال 1969 پوشش ميدهد. بويي در سالهاي دهه 80 موفقترين دوره تجاري را در حرفهاش پشت سر گذاشت و آلبومهايي همچون «Let’s Dance» و «امشب» را روانه بازار موسيقي كرد.
پارلفون ركوردز نخستين مجموعه از آثار ديويد بويي را با عنوان «پنج سال 1973- 1969» در سال 2015 منتشر كرد. پارلفون در اين مجموعه قطعاتي را كه در سالهاي نخست فعاليت اين اسطوره موسيقي به صورت رسمي منتشر شده بود، گردآوري و در دسترس علاقهمندان قرار داد. اين ناشر موسيقي سال 2016 مجموعه «حالا چه كسي ميتوانم باشم؟» كه فعاليت حرفهاي بويي در سالهاي 1974 تا 1976 را پوشش ميداد، منتشر كرد. پارلفون در مجموعه بعدي دوره پنج سالهاي را كه از سال 1977 تا 1982 بود كه شامل «سهگانه برلين» نيز ميشد، منتشر كرد.
پس از استقبال و تقديرهايي كه از اين مجموعهها شد، پارلفون تصميم دارد 12 اكتبر مجموعه «عشق به بيگانه» را كه سالهاي فعاليت بويي از 1983 تا 1988 پوشش ميدهد، روانه بازار موسيقي كند. اين مجموعه شامل توليدات كاملا تازهاي از آلبوم «هرگز نااميدم مكن» كه در سال 1987 منتشر شد، ميشود كه ماريو مكنالتي، تهيهكننده و مهندس صداي آثار بويي كه ريوز گابرلز، ديويد تورن، استرلينگ كمپبل و تيم لِفِبوِر در تنظيم اين ترانهها همكاري داشتهاند. همچنين آلبوم «هرگز نااميدم نكن» (2018) داراي كوارتتي زهي است كه تنظيم آن را نيكو مولي و لاري اندرسون بر عهده داشتهاند.
آلبوم «هرگز نااميدم نكن» هفدهمين آلبوم استوديويي بويي است كه در سال 1987 به بازار موسيقي آمد. او ترانههاي اين آلبوم را بازگشتي به موسيقي راكاندرول ميدانست. ايده بازسازي اين آلبوم در سال 2008 شكل گرفت؛ ديويد بويي از ماريو مكنالتي درخواست كرد ترانه «Time Will Crawl» را ريميكس كند و از استرلينگ كمپبل، درامر، خواست درام تازهاي براي اين ترانه بسازد. ترانه ريميكسشده مورد استقبال قرار گرفت و ديويد بويي در نتهاي اين
قطعه نوشت: «آه، همين كار روي باقي ترانهها انجام شود.» در سال 2018 مكنالتي با استرلينگ، تيم لفبور نوازنده گيتار بيس و ريوز گابرلز و ديويد تورنز نوازندههاي گيتار در استوديوي «الكتريك ليدي» مشغول ضبط اين آلبوم شدند. اين موزيسينها سابقه همكاري با بويي را داشتند بنابراين مهره مناسبي براي بازتوليد ترانههايي شدند كه حالا گويي ترانههايي جديد هستند. بازسازي «هرگز نااميدم مكن» مجموعهاي قدرتمند از ترانههايي است كه درونمايه تاريكي در هر نت آن احساس ميشود. نسخه 2018 اين قطعات اين ذهنيت را براي شنونده ايجاد ميكند كه به ترانههاي گمشدهاي از بويي گوش ميدهد.
اين مجموعه تازه منتشرشده شامل آلبومهاي استوديويي و زنده بويي ميشود. آلبوم زنده «Glass Spider» بخشي از تور كنسرتهاي بويي است كه در سال 1987 در مونترال روي صحنه اجرا كرد، آلبوم زنده «Serious Moonlight» كه شامل مجموعهاي از رميكسهاي ارجينال با عنوان «Dance» است كه پيش از اين منتشر نشده بود. اين آلبوم نيز در ونكوور و در سال 1983 ضبط شده است. عكسهاي نادر و منتشرنشده بويي و همچنين مرورها و يادداشتهايي كه در مطبوعات آن زمان درباره اين آلبومها نوشته شده بود نيز در كتابي گردآوري شده و در اين مجموعه
قرار دارد.