• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4147 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

شهرام جزايري در مرز بازرگان دستگير شد

وكيل جزايري: موكلم به خاطر 450 ميليون بدهي ممنوع‌الخروج است

عليرضا رادفر، معاون سياسي، اجتماعي استاندار آذربايجان غربي صبح ديروز خبر داد: شهرام جزايري در حالي كه قصد خروج غيرمجاز از مرز را داشت، در گمرك بازرگان دستگير شد. به گزارش ايرنا، عليرضا رادفر افزود: جزايري همراه با چند نفر افغانستاني قصد داشت با مخفي شدن در داخل يك كاميون به صورت قاچاقي از مرز ايران به سمت تركيه خارج شود كه توسط دستگاه «ايكس‌ري» شناسايي و دستگير شد. وي با اشاره به اينكه جزايري پس از دستگيري خودش را تبعه افغانستان معرفي كرده بود، توضيح داد: وي به هويت خود اعتراف كرده و در حال بازپرسي است.

اعلام جزييات شناسايي و دستگيري شهرام جزايري از سوي گمرك

گمرك ايران جزييات شناسايي و دستگيري شهرام جزايري توسط ماموران گمرك را اعلام كرد. ماموران گمرك بازرگان شنبه شب گذشته شهرام جزايري را از داخل يك دستگاه تريلر خروجي از كشور كه حامل بار ترانزيتي بود، دستگير كردند.

اين تريلر تركيه‌اي حامل بار عدس بود و از مبدا تركمنستان عدس بارگيري كرده و قرار بود از كشورمان خارج شود، اما ماموران گمرك با رصد اطلاعات محموله و به كمك دستگاه‌هاي كنترلي ايكس‌ري كاميوني اقدام به اسكن محموله مي‌كنند كه پس از اسكن محموله مشخص مي‌شود دو نفر در داخل بار تريلر مخفي شده‌اند.

با مشكوك شدن به محموله حاوي قاچاق انسان، ماموران گمرك اقدام به بازرسي كامل محموله كرده و موفق مي‌شوند دو نفر را در داخل بار عدس شناسايي و به جرم قاچاق انسان و خروج غيرقانوني از كشور بازداشت كنند.

پس از بازداشت دو نفر يكي از افراد خود را به نام ف. ف و تبعه ايراني معرفي و نفر بعدي خود را تبعه افغانستان و به نام حبيب‌الله احمدي معرفي مي‌كند، اما در بازجويي‌هاي بيشتر مداركي براي شناسايي به ماموران گمرك ارايه نمي‌دهد. بنابراين گزارش، با توجه به اينكه فرد دوم فاقد مدارك شناسايي بوده بررسي‌هاي بيشتر انجام و متهم جهت شناسايي بيشتر به نهادهاي امنيتي تحويل داده مي‌شود كه نهايتا اين فرد توسط نهادهاي امنيتي شناسايي و در بررسي‌هاي بعدي اعلام مي‌شود كه فرد بازداشتي شهرام جزايري است. گمرك بازرگان در حال حاضر مجهز به دو دستگاه ايكس‌ري كاميوني است كه يك دستگاه از اين ايكس‌ري‌ها هفته گذشته به بهره‌برداري رسيد و اولين ايكس‌ري كاميوني ساخت داخل به شمار مي‌رود كه با حمايت گمرك در داخل كشور توليد و به بهره‌برداري رسيده است.

شهرام جزايري: نزديك مرزيم، كباب مي‌خوريم

در همين حال، شهرام جزايري در كانال تلگرامي خود با انتشار ويدئويي نوشت: ما دو سه روزه اومديم به اتفاق خانواده تبريز و ماكو، خيلي هموطنان عزيز ما رو ديدن و عكس گرفتن، حالا شايعه هم ساختن! اين شايعه هم تكذيب ميشه. نزديك مرزيم. كباب مي‌خوريم!

براي شهرام جزايري پرونده‌اي تشكيل نشده است

وكيل مدافع شهرام جزايري خبر داد كه هنوز پرونده‌اي براي موكلش تشكيل نشده است. لعيا باقري، وكيل شهرام جزايري در گفت‌وگو با ايسنا در رابطه با خبر دستگيري شهرام جزايري اظهار كرد: موكلم در مرز گمرك در بازرگان است و به دليل نداشتن پاسپورت برايش مشكلي پيش آمده است. وي شايعات مطرح شده در فضاي مجازي و پنهان شدن موكلش در دستگاه كاميون را تكذيب كرد و گفت: عكس منتشره مربوط به دو سه سال پيش است. باقري افزود: بدهي موكلم حدود ۴۵۰ ميليون تومان است و ممنوع‌الخروج است. او قرار بود يكي از دوستانش را ببيند كه به دليل نداشتن پاسپورت دستگير مي‌شود و فعلا هم موكلم را براي تحقيقات و بازجويي نگه داشته‌اند. وكيل مدافع شهرام جزايري اخبار منتشره در فضاي مجازي مبني بر فرار شهرام جزايري و نيز پيشنهاد رشوه يك ميلياردي از سوي موكلش را تكذيب كرد و گفت كه اين موضوع صحت ندارد. پيش از اين علي معصومي، مديركل گمرك بازرگان در پاسخ به انتشار عكسي از جزايري توضيح داده ‌بود: اين عكس توسط ماموران ما در ساختمان يگان حفاظت گمرك گرفته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون