• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4147 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

خبر

امضاي سوال از رييس‌جمهوري از نصاب نيفتاده است

نماينده مردم ورامين در مجلس با انتقاد از شايعه‌پراكني‌ها درخصوص از نصاب افتادن امضاهاي طرح سوال از رييس‌جمهور گفت: امضاهاي سوال از رييس‌جمهور داراي نصاب قانوني است.

به گزارش مهر، در پايان جلسه علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي، سيدحسين نقوي حسيني، نماينده مردم ورامين در تذكري با تاكيد بر اينكه بانك‌ها دشمن حمايت از توليد ملي هستند، گفت: بانك‌ها پاي‌شان را روي گردن توليدكنندگان گذاشته‌اند.

سخنگوي فراكسيون نمايندگان ولايي ادامه داد: سوال از رييس‌جمهور با 91 امضا تحويل هيات‌رييسه مجلس شد. اين اقدام بدي است كه عده‌اي به امضاكنندگان اين طرح مي‌گويند امضاها از حد نصاب پايين آمده و شما هم انصراف دهيد. وي افزود: همكاران در جريان باشند امضاهاي سوال از رييس‌جمهور از حد نصاب پايين نيامده است.

 

استيضاح وزير علوم منتفي شد

عضو هيات‌رييسه مجلس از منتفي شدن استيضاح وزير علوم به دليل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد. علي‌اصغر يوسف‌نژاد، نماينده مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت از منتفي شدن استيضاح وزير علوم به دليل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد و گفت: موضوع استيضاح در كميسيون آموزش با حضور استيضاح‌كنندگان بررسي شد و تعداد زيادي از نمايندگان قانع شدند و اعلام انصراف كردند.

عضو هيات رييسه مجلس ادامه داد: تعداد امضاهاي باقي‌مانده كمتر از 10 امضا است، بنابراين بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس موضوع استيضاح منصور غلامي، وزير علوم منتفي و بايگاني شد.

 

15 شهريور آخرين مهلت به نسخه‌هاي داخلي تلگرام

ابوالحسن فيروزآبادي، رييس مركز ملي فضاي مجازي با بيان اينكه كمكي به فيلترشكن‌ها نمي‌شود، گفت: اميدواريم وزارت ارتباطات مانند گذشته، همان ميزاني كه بايد جلوي فيلترشكن‌ها را بگيرد، اين كار را انجام دهد؛ به نسخه‌هاي داخلي تلگرام هم تا ۱۵ شهريور مهلت داده شده كه ۱۰۰ درصد بومي شوند.

به گزارش ايسنا، ابوالحسن فيروزآبادي در حاشيه بازديد از نمايشگاه الكامپ، اظهار كرد: مطابق تقسيم كاري كه شده بود، طرح مركز ملي فضاي مجازي، خروج از انحصار تلگرام بود؛ براي بعضي از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تكاليفي تعيين شده بود كه تقريبا همه دستگاه‌ها در اين‌ حوزه همكاري خوبي را با مركز ملي فضاي مجازي داشتند.

وي با بيان اينكه چيزي تحت عنوان كمك به فيلترشكن‌ها وجود ندارد، افزود: شركت ارتباطات زيرساخت بايد براي ممانعت از فعاليت فيلترشكن‌ها در كشور، ايمن‌سازي و مصون‌سازي شبكه مخابراتي كشور را با دقت بيشتري انجام دهد كه البته در اين زمينه اين اواخر نقص‌هايي ديده مي‌شود كه اميدواريم وزارت ارتباطات مانند گذشته به شرايط قبل از يك ماه اخير برگردد و همان ميزاني كه بايد، جلوي فيلترشكن‌ها را بگيرد.

رييس مركز ملي فضاي مجازي ادامه داد: درباره حمايت از هاتگرام و طلاگرام هم در حقيقت از همان ابتدا كه سياست خروج از انحصار تلگرام را داشتيم، براي دوران گذار پذيرفتيم كه تلگرام‌هاي نسخه فارسي چند ماهي فعال باشد. با آخرين مهلتي كه به آنها داديم، تا ۱۵ شهريور بايد به يك پيام‌رسان ۱۰۰ درصد بومي تبديل شوند.

 

تذكر به وزير اطلاعات در مورد اتاق‌هاي فكر متضاد با منافع ملي

يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: ردپاي منفعت‌طلبان و انحصارطلبان در بازار سكه و ارز ديده مي‌شود. هر چه سريع‌تر بايد اين افراد معرفي شده و تحويل مقامات قضايي شوند.

به گزارش ايسنا، علي اكبري، نماينده شيراز در تذكري شفاهي به وزير اقتصاد، بيان كرد: رفتار يكجانبه بانك‌ها در مصادره اموال بانك‌ها و كارخانه‌ها و مكان توليد و ضبط وسايل وام گيرندگان امنيت سرمايه‌گذاري را به حداقل رسانده است. در اين فرآيند توليد زمينگير شده است و سرمايه‌گذار و كارآفرين متضرر شده‌اند، ‌چرا به اين موضوع رسيدگي نمي‌شود.

او همچنين در تذكري به وزير آموزش و پرورش بيان كرد: بالغ بر شش ماه است كه آموزش و پرورش استان فارس بلاتكليف است. با وجود مذاكرات اين همه بي‌توجهي به عدم احساس مسووليت توجيه‌پذير نيست. اميدوارم كه نياز به اقدام قانوني بعدي نباشد. جمعيت دانش‌آموزي فارس بيش از جمعيت كل برخي از استان‌هاست و رها كردن چندصد هزار دانش‌آموز استان و آسيبي را كه به دنبال دارد چه كسي قرار است پاسخگو باشد.

اكبري در تذكري به وزير اطلاعات بيان كرد: در شرايط پيچيده سياسي و اجتماعي امروز عده‌اي منفعت‌طلب با رفتار بي‌شرمانه و منابع و رانتي كه در اختيار دارند در جامعه اخلال ايجاد مي‌كنند. عده‌اي انحصارطلب نيز موسسه و بنياد و ميكروفن در اختيار دارند به دنبال مانع‌تراشي و سنگ‌اندازي براي دولت هستند؛ خروجي اتاق فكر آنها در تضاد با منافع ملي است. ردپاي هر دو گروه در خريد سكه و ارز ديده مي‌شود، آنها را شناسايي كرده و در اختيار مقامات قضايي قرار دهيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون