• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4147 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

خبر كوتاه

ويل اسميت كتاب مي‌نويسد

 

بازيگر سرشناس سينماي امريكا با همه مشغوليت‌هايش نويسندگي را هم به برنامه‌اش اضافه كرده است. به گزارش «آسوشيتدپرس»، ويل اسميت اعلام كرده با همكاري مارك منسون قصد دارد يك كتاب بنويسد. اسميت با انتشار يك پست اينستاگرامي از خودش و منسون كه نويسنده يك كتاب پرفروش روانشناسانه است و ۳ ميليون نسخه از آن را به فروش رسانده، اين خبر را اعلام كرد. اسميت در اين ويديو مي‌گويد: «دارم يك كتاب مي‌نويسم! سال‌ها و سال‌ها انتظار گفتن اين خبر را داشتم و حالا سرانجام مي‌گويم دارم يك كتاب مي‌نويسم.» در اين ويديو اسميت از منسون سوال مي‌كند: «حس اعتماد به نفس داري؟ فكر مي‌كني با اين كتاب بتوانيم به ارتقاي هنر كمك كنيم؟» منسون مي‌گويد: « ۶ ماه اخير را با يك اضطراب ناخوشايند سر كردم، اما امروز حسي عالي دارم. » اسميت در اين ويديو اضافه مي‌كند: «قرار است با ۵ ناشر ملاقات كنيم. خيلي مطمئنم كه بالاترين پيشنهادها را از آنها مي‌گيريم. »گفته شده اين كتاب تركيبي از خاطرات اين بازيگر و خواننده و كتابي الهام‌بخش خواهد بود. بازيگر ۴۹ ساله بارها گفته است تنها وقتي خوشحال مي‌شود كه احساس كند براي ديگران مفيد است و اين تنها چيزي است كه او را به آرامش مي‌رساند. او به تازگي ترانه پاياني جام جهاني فوتبال را در مسكو خواند.

 

«شب محمد نوري» برگزار مي‌شود

انجمن شاعران ايران با همكاري خانه موسيقي آيين نكوداشت محمد نوري خواننده فقيد كشورمان را برگزار مي‌كند. به گزارش «مهر» آيين نكوداشت استاد محمد نوري خواننده فقيد موسيقي كشورمان ساعت ۱۸ امروز (هشتم مرداد ماه) توسط انجمن شاعران ايران در تالار اجتماعات اين انجمن و با همكاري خانه موسيقي ايران و حمايت سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار مي‌شود. در اين مراسم تعدادي از هنرمندان و مسوولان فرهنگي درباره شخصيت هنري زنده‌ياد محمد نوري سخنراني خواهند كرد و كليپي نيز از اجراها و زندگي اين هنرمند براي حاضران پخش مي‌شود. در اين برنامه قرار است چند گروه موسيقي به اجراي آثاري به ياد محمد نوري بپردازند.

 

«آرش» به ديوار چهارم رسيد

نمايش «آرش» نوشته بهرام بيضايي به تهيه‌كنندگي و كارگرداني آرش اشاداد در مجموعه نمايشي ديوار چهارم به صحنه خواهد رفت. به گزارش روابط عمومي مجموعه نمايشي ديوار چهارم، نمايش «آرش» نوشته بهرام بيضايي به تهيه‌كنندگي و كارگرداني آرش اشاداد از ۱۰ مردادماه هر روز ساعت 17:30 در مجموعه نمايشي ديوار چهارم روي صحنه خواهد رفت. ميلاد محمدي پور، نغمه طوسي، محمد صادقي، رعنا حسين دخت، عباس بابايي، زينب فرحزادي، امير شريعت و امين جوادي در اين اثر به ايفاي نقش مي‌پردازند. همچنين علي جهان‌جو نيا و محدثه نوياني دستياران كارگردان، مليكا هاشم‌خواني منشي صحنه، محمدامين پازوكي طراح حركت، قاسم غضنفري ساخت دكور، مهناز معيني اجراي لباس، آزاده اسانلو چهره‌پرداز، فاطمه ولي‌پور طراح پوستر، عليرضا يوسفي عكاس و مريم شريعتي روابط عمومي و مشاور رسانه ساير عوامل اثر هستند.

 

«شهر گناه» در دستان «فرانك ميلر»

«فرانك ميلر» حق ساخت اقتباس سينمايي و تلويزيوني بر اساس كتاب مصور «شهر گناه» نوشته خودش در سال ۱۹۹۱ را از كمپاني واينستين پس گرفت. به گزارش «هاليوود ريپورتر»، حق ساخت فيلم و سريال بر اساس كتاب مصور «شهر گناه» كه پيش از اين در اختيار كمپاني واينستين بود، پس از ماجراي رسوايي اخلاقي «هروي واينستين» مالك اين كمپاني فيلمسازي، به «فرانك ميلر» نويسنده و خالق كتاب‌ مصور نوآر «شهر گناه» رسيد. پس از ورشكستگي كمپاني «واينستين» اين شركت فيلمسازي با قيمت ۲۸۹ ميليون دلار به كمپاني «لانترن» فروخته شده است اما حقوق ساخت آثار اقتباسي بر اساس كتاب مصور «شهر گناه» با درخواست «فرانك ميلر» به عنوان بخشي از اين معامله لحاظ نشد. داستان فيلم «شهر گناه» در شهري به نام Basin City مي‌گذرد، شهري پر از خشونت و نا آرامي و فساد و جنايت كه در مركز تمام فعاليت‌هاي تبهكارانه آن، پليس فاسد شهر قرار دارد. در چنين شهري است كه داستان‌هايي مرتبط با هم شكل مي‌گيرند. «ميلر» به همراه «رابرت رودريگز» در سال ۲۰۰۵ فيلمي بر اساس كتاب مصور «شهر گناه» با بازي چهره‌هايي چون «بروس ويلس»، «جسيكا آلبا»، «بنيسيو دل‌تورو»، «ميكي رورك» و «كلايو اون» ساختند كه به موفقيت بزرگ هنري و تجاري دست يافت و با بودجه۴۰ ميليون دلاري به فروش حدود ۱۶۰ ميليون دلار در گيشه جهاني دست يافت. حدود يك دهه بعد و در سال ۲۰۱۴ «ميلر» و «رودريگز» دنباله فيلم «شهر گناه» را با عنوان كامل «شهر گناه: بانويي كه به خاطرش مي‌كشم» مقابل دوربين بردند كه به يك شكست تجاري بزرگ منجر شد. اين فيلم با بودجه ۶۵ ميليون دلاري تنها نزديك به ۴۰ ميليون دلار فروخت.

 

كارگاه مستند مهرداد اسكويي در سيستان

ورك‌شاپ تخصصي فيلم مستند با حضور مهرداد اسكويي به همت انجمن سينماي جوانان استان سيستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد. به گزارش روابط عمومي انجمن سينماي جوانان سيستان و بلوچستان، بيش از ۳۵ تن از مستندسازان اين استان و علاقه‌مندان به اين حرفه در كارگاه ۲ روزه تخصصي مهرداد اسكويي حضور داشتند و با اين كارگردان گفت‌وگو كردند. اسكويي در اين كارگاه با فيلمسازان جوان علاقه‌مند درباره روايت و درام در فيلم مستند گفت‌وگو كرد و تجربيات خود را در اختيار جوانان سيستان و بلوچستان گذاشت. مازيار مشتاق گوهري، مدير انجمن سينماي جوانان استان سيستان و بلوچستان نيز با بيان اينكه دوره‌هاي آموزشي تخصصي، تاثير بسزايي در بهبود كيفيت كار فيلمسازان استان مي‌گذارد، گفت: «با توجه به بعد مسافت استان ما از مركز و كمبود امكانات آموزشي، تلاش مي‌كنيم با برگزاري اين دوره‌ها مسير را براي افزايش سطح دانش فيلمسازان استان و هنرجويان اين عرصه هموار كنيم.» وي بيان كرد: « نتايج اين دوره‌هاي آموزشي در سال‌هاي بعد مشخص خواهد شد و اميد داريم با تلاش مسوولان و علاقه‌مندان به فيلمسازي و توجه بيشتر مديران استاني به امر تامين امكانات، شاهد تحول چشمگير در سينماي مستند و داستاني استان باشيم.» مهرداد اسكويي، مدرس اين دوره با حدود ۵۰۰ حضور ملي و بين‌المللي و كسب بيش از ۱۲۰ جايزه معتبر يكي از شخصيت‌هاي شناخته شده مستندسازي ايران است. انجمن سينماي جوانان استان سيستان و بلوچستان برنامه‌هاي آموزشي بلندمدتي با حضور ساير اساتيد مطرح كشوري نيز در نظر دارد.

اين كارگاه با همكاري اداره كل ارشاد استان و صدا و سيماي مركز سيستان و بلوچستان برگزار شد.

 

مارال فرجاد، برنده فستيوال عشق امريكا

به گزارش خبرگزاري مهر، مارال فرجاد جايزه بهترين نقش مكمل زن را براي بازي در فيلم «جاودانگي» از جشنواره بين‌المللي عشق در امريكا دريافت كرد. در مراسمي كه در شهر لس‌آنجلس امريكا برگزار شد، مارال فرجاد در رقابت با مگان انگليش با فيلم «بيداري خشم»(In the wake up Ire) از امريكا و جگي نوآ با فيلم «هنر اغوا» (Art of Deseption) از امريكا، برنده اين جايزه شد. جشنواره فيلم عشق Love International Film Festival هر ساله در لس آنجلس برگزار مي‌شود و فيلم‌هاي بسياري با مضمون عشق از كشورهاي مختلف در آن شركت مي‌كنند.

 

«يك شب نيمه تابستان» راهي فستيوال شكسپير لهستان شد

نمايش «يك شب نيمه تابستان» با بازنويسي باقر سروش و طراحي و كارگرداني مصطفي كوشكي در بيست و دومين فستيوال شكسپير شهر گدانس لهستان به صحنه مي‌رود. به گزارش روابط عمومي تئاتر مستقل تهران، نمايش «روياي يك شب نيمه تابستان» به كارگرداني مصطفي كوشكي پس از ۱۶۳ اجرا در تهران و موفقيت در جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، راهي بيست و دومين فستيوال تئاتر شكسپير لهستان شد. فستيوال شكسپير شهر گدانس لهستان در بيست و دومين دوره خود ميزبان آثاري از كشورهاي آلمان، آرژانتين و چك خواهد بود كه از ۲۷ جولاي تا ٥ آگوست به صحنه مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون