• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4166 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

كف بازار

 

بستني گران شد

رييس اتحاديه آبميوه، بستني و كافي‌شاپ خاطرنشان كرد: قيمت بستني سنتي و ميوه‌اي به ميزان رشد قيمت محصولات بسته‌بندي افزايش قيمت را تجربه نكرده‌اند و تنها براي آنكه از كيفيت محصولات سنتي كاسته نشود به ناچار قيمت محصولاتي كه در آنها از مغز استفاده شده، افزايش يافته است. اسكندر آزموده قيمت هر كيلو بستني سوپر ويژه مغزدار را ۲۴ هزار تومان، بستني سنتي ويژه خامه‌دار و زعفراني را ۲۰ هزار، سنتي ممتاز را ۱۴ هزار و سنتي ساده را ۱۳ هزار تومان اعلام كرد كه در كنار آن هر كيلو بستني ميوه‌اي ويژه مغزدار ۲۴ هزار، ميوه‌اي ممتاز ۲۰ هزار و فالوده‌شيرازي اعلا ۱۲ هزار تومان تعيين شده است.

جهش 67 درصدي ميوه

در شرايطي كه قيمت ميوه در بازار رو به افزايش است، عضو هيات‌مديره اتحاديه باغداران سرمازدگي، افزايش قيمت ماشين‌آلات و نهاده‌هاي توليد و حمل‌ونقل را از دلايل افزايش قيمت ميوه مي‌داند.بر اساس آخرين آمار بانك مركزي از متوسط قيمت خرده‌فروشي مواد خوراكي در تهران در هفته منتهي به ۲۶ مرداد ماه، قيمت ميوه نسبت به هفته مشابه در سال گذشته ۶۷.۸ درصد افزايش داشته است و مجتبي شادلو، عضو هيات‌مديره اتحاديه باغداران، سرمازدگي محصولات در فروردين و افزايش هزينه‌هاي توليد را مهم‌ترين عوامل افزايش قيمت ميوه‌ها مي‌داند و مي‌گويد باغداران در قيمت‌گذاري نقشي ندارند. عضو هيات‌مديره اتحاديه باغداران همچنين با اشاره به اعتراض‌هاي اخير كاميون‌داران و افزايش كرايه‌هاي حمل‌ونقل گفت: چندين بار مجبور شديم كرايه دو برابر بدهيم تا ماشيني حاضر بشود بارها را جابه‌جا كند. ميوه و تر بار چيزي نيست كه بتواند معطل ماشين‌داران و كاميون‌داران بماند و بايد سريع به بازار مصرف برسد.

رشد 15 درصدي شيشه

رييس اتحاديه شيشه و آينه معتقد است كه با وجود افزايش قيمت رنگ كوره، هزينه حمل و نقل و دستمزد كارگر طي يك‌سال گذشته، قيمت تمام شده شيشه و آينه ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است. محمدعلي قنبري مي‌گويد: در شرايط فعلي توليد شيشه و آينه با مشكل خاصي همراه نيست و شرايط مناسب توليد به واسطه وجود ۹۰ درصد مواد اوليه در داخل كشور است. او ادامه داد: حجم قابل توجهي از توليدات شيشه و آينه كشور معطوف به شيشه‌هاي ساختماني است كه در يك سال اخير روند توليد مناسب ارزيابي شده و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد براي قيمت شيشه‌هاي ساختماني افزايش رخ داده است. با اين تفاسير مي‌توان گفت كه با وجود ركود نسبي ساخت‌وساز ساختمان از ميزان توليد شيشه و آينه كشور كاسته نشده و به نظر مي‌رسد اين مهم به واسطه صادرات ۴۰ درصدي محصولات به كشورهاي ديگر به ثبت رسيده است. همچنين شيشه و آينه در صنوف تزييناتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه اين موضوع خود محل درآمد و تقاضايي براي حوزه شيشه به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون