• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4166 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

الو... اعتماد

باز هم به پاييز نزديك مي‌شويم و مطمئنا پديده وارونگي هوا و روزهاي آلوده در تهران را در پيش داريم. اما باز هم مسوولان شهرداري اقدام قابل‌ توجهي براي توسعه حمل و نقل عمومي شهر انجام نداده‌اند، اتوبوس‌هاي شركت واحد با شرايط نامناسبي مسافران را جابه‌جا مي‌كنند و هنوز كپسول‌هاي آلاينده‌اي هستند كه شهروندان ترجيح مي‌دهند به جاي آنها از خودروي شخصي استفاده كنند. ضمن اينكه اين اتوبوس‌ها در مسيرهاي طولاني هيچ امكاناتي از جمله كولر، صندلي‌هاي پاكيزه و شرايطي كه مسافران را مجاب كند كه از اين وسيله‌ها براي تردد در شهر استفاده كنند، ندارند. كاش مسوولان شهري قبل از شروع پاييز و به اوج رسيدن پديده وارونگي هوا فكري براي وسايل حمل و نقل عمومي از جمله اتوبوس‌هاي شهري كنند.

۰۹۲۰۰۰۰۵۶۲۱

 

امروز از اسنپ اتومبيل خواستم اما به جاي خودرويي كه مشخصات آن در اپليكيشن درج شده بود، يك تاكسي منتظر من بود و اعلام كرد كه خودرو را تعويض كرده است. پيش از اين هم از همين اپليكيشن خودرويي تقاضا كردم اما خودرويي با همان مشخصات و يك شماره پلاك ديگر براي رساندنم به مقصد آمده بود، نظارت تاكسي‌هاي آنلاين بر عملكرد راننده‌ها و خودروهايي كه با آنها همكاري مي‌كنند چه سازوكاري دارد كه افراد با درج مشخصات يك خودرو با خودروي ديگري در آن فعاليت مي‌كنند؟

۰۹۱۹۰۰۰۶۷۲۳

 

جالب است كه قوه قضاييه از مقام معظم رهبري دستور گرفت كه با اخلالگران اقتصادي برخورد كند. همچنان با آنچه اخلالگر اقتصادي ناميده مي‌شود به شكل حروف اختصاري مواجه مي‌شويم. همين امروز در خبرها از متهمي با ۳ حرف اختصاري ياد شده بود كه قرار است محاكمه شود. او از سال ۱۳۸۶ پرونده مفتوح داشته و به دفعات وام و تسهيلات ارزي گرفته است. آيا بهتر نيست به جاي آنكه متهمان اقتصادي را پشت حروف اختصاري پنهان كنيم با شفاف كردن همه امور مالي و قضايي امكان هر نوع سوءاستفاده را بگيريم نه اينكه با حروف اختصاري سوژه طنز درست كنيم.

۰۹۳۶۰۰۰۷۲۰۱

 

از تاكسي‌هاي آنلاين انتظار مي‌رود فرهنگ تاكسيراني را ارتقا دهند. الان راننده تاكسي‌ها با همان فرهنگ قبلي وارد تاكسي‌هاي آنلاين شده‌اند. براي نمونه راننده تاكسي‌ها هيچ اعتقادي به روشن كردن كولر براي مسافر ندارند. اين چه فرقي به حال مسافر دارد؟

۰۹21۰۰۰6799

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون