• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3202 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند

حمايت از حزب‌الله


ميشل عون، رييس جريان آزاد ملي لبنان كه كانديداي مورد نظر مقاومت لبنان در انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور است در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار اين كشور بار ديگر بر مواضع نزديك خود با حزب‌الله لبنان تاكيد كرد. ميشل عون گفت كه اگر وي به عنوان رييس‌جمهور لبنان انتخاب شود يك نظام محاسباتي و كارآمد روي كار خواهد آورد و اين نظام بايد تمام امور را به‌طور خودكار انجام دهد.
رييس جريان آزاد ملي لبنان درباره نقايص موجود در نظام حاكم بر لبنان گفت: ما به اوضاع كنوني كشور به خوبي واقف هستيم چرا كه همگان تغيير نظام را مي‌خواهند و سعي مي‌كنيم تا براي آگاهي مردم گزينه‌هاي خوبي را مطرح و بررسي كنيم. در نظام دموكراسي يك نفر به تنهايي نمي‌تواند كاري از پيش ببرد. ميشل عون افزود: در نظام جديد بايد توافق طايفه‌اي وجود داشته باشد و در آن طا‌يفه‌گرايي‌هاي احزاب را كنار گذاشت و از طريق روي كارآمدن افراد شايسته از هر طايفه‌اي، نظام حاكم بر لبنان تشكيل شود.  وي در خصوص بازنگري در موضع خود در خصوص مقاومت لبنان در سال 2006 گفت: اين موضوع نياز به تجديد نظر نداشت، بلكه به برخي توضيحات نياز داشت. من در آن زمان در فرانسه بودم و اشخاص را نمي‌شناختم، اما از اساس ديدگاه مقاومتي داشتم و كسي كه بيشترين توجه را به اين موضوع داشت، سيد حسن نصرالله بود. قبل از بازگشت از تبعيدگاه شبكه المنار در مصاحبه از من پرسيد: اگر در آينده به لبنان حمله شود، شما با چه كسي خواهيد بود؟ من پاسخ دادم قطعا با مقاومت و با كشورم خواهم بود. من در آن زمان هنگامي اين پاسخ را دادم كه از موازنه نيروهاي نظامي در عرصه ميداني خبر نداشتم. اين موضع‌گيري حتي قبل از امضاي تفاهم با حزب‌الله بود. البته حتي در تفاهمنامه نيز در مورد موضع‌گيري نسبت به جنگ چيزي نيامده است، اما وقتي جنگ جولاي 2006 آغاز شد، من موضع خود را اعلام كردم چرا كه موشك‌هاي دشمن لبناني‌ها را مي‌كشت. وي تصريح كرد: پس از اعلام تفاهم با حزب‌الله، گزينه‌هاي خود را مشخص كردم. گزينه‌هاي پيش‌روي من محور شرق و محور اسراييل-امريكايي بود اما من محور شرق و مقاومت را انتخاب كردم چرا كه ريشه من از شرق و لبنان است.
عون در پايان با اشاره به ورود گروه‌هاي تروريستي به مرزهاي كشورش اعلام كرد كه عليه داعش و جبهه نصرت در محور مقاومت قرار گرفته چرا كه تروريست‌ها و خطرشان كشور را نشانه گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون