• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3202 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند

به كارگيري فناوري سه بعدي در جواهر‌سازي

براي جذب مشتري بيشتر در بازار جواهرفروشي، بازاري كه جذابيت زيادي براي نسل‌هاي جوان‌تر ندارد، برخي جواهرسازان به ابتكار جديدي دست زده‌اند. مشتري به جاي انتخاب مدل‌هاي ويترين يا خريد اينترنتي، ايده خود را به فروشنده مي‌گويد و جواهرساز هم با استفاده از چاپگرهاي سه بعدي و قالبگيري حجمي، دستور خريدار را عملي مي‌كند.
يكي از مشتري‌هاي اين صنعت جديد مي‌گويد: نمي‌توانم فقط با ديدن يك طرح روي اينترنت، چك خريد را امضا كنم. چون مي‌تواند مشكلاتي، مثلا درباره اندازه را برايم به وجود آورد. به اين ترتيب، به فكر چيزي مي‌افتم كه اگرچه جنس نهايي را نداشته باشم ولي دست كم از نظر اندازه من رامطمئن كند. بايد به خريدار اين اطمينان را داد كه انتخاب درستي كرده است.
براي رسيدن به شكل دلخواه مشتري، يك نمونه از سفارش با استفاده از فناوري چاپگرهاي سه بعدي ساخته مي‌شود تا بعد از تاييد سفارش‌دهنده، جواهر اصلي از روي مدل ساخته شود. پاتريك باروئل، از فعالان صنعت جواهرسازي، قيمت تمام شده را، مشوق اصلي استفاده از اين روش دانسته و مي‌گويد: ما ويترين و جاي نمايش نداريم. همه سفارش‌ها، همان‌طور كه به دست‌مان رسيده ساخته مي‌شوند. ويترين و انبار نداريم و همين هم هزينه را به‌شدت كاهش مي‌دهد. قيمت جواهرات ما پايين‌تر است و اجناس با كيفيت عالي در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون