• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3202 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند

جشن تولد پير‌ترين آدم دنيا

ويديوي عجيب و پرسروصداي ژاپني اين روزها نظر بسياري از مردم را به خودش جلب كرده است، اين هفته در ژاپن جشن تولد ويژه‌اي براي پيرترين انسان دنيا گرفته شد كه اين ويديو در شبكه‌هاي اجتماعي بيش از 12 ميليون بازديد‌كننده در يك روز داشته است. طي اين مراسم به طور رسمي ميسائو اوكاوا با
 117 سال سن به عنوان پيرترين انسان دنيا معرفي شد. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند كه از ديدن اين ويديو كاملا تعجب كرده‌اند و فرزندان اين مرد بايد توضيح دهند كه او چگونه زندگي مي‌كرده كه توانسته همچنان در اين سن اين گونه متوجه همه مسائل باشد. اين ويديو بيش از يك ميليون بار بازنشر شده است. اين در حالي است كه رسانه‌ها و سايت‌هاي جهان اين ويديو را روي سايت‌هاي خودشان منتشر كرده‌اند و به آن لقب ويديو هفته را داده‌اند.

جداسازي دو كودك به هم چسبيده در چين

در يك عمل جراحي پزشكان در چين موفق به جداسازي دوقلوهاي به هم چسبيده شدند. اين دو نوزاد كبد مشترك داشتند و پس از پنج ساعت عمل جراحي از هم جدا شدند. اين ويديو كه به صورت دقيق به كاربران نشان مي‌دهد كه پزشكان چگونه اين كار را انجام داده‌اند، در شبكه‌هاي اجتماعي بيش از 10 ميليون بازديد‌كننده داشته است. اكثر كاربران دنيا نوشته‌اند كه يكي از زيباترين ويديوها در شبكه‌هاي اجتماعي بوده كه تا امروز ديده‌اند. از سويي ديگر فيلمبرداري و تدوين خوب اين ويديو شما را كاملا از مراحل مختلف اين عمل جراحي آگاه مي‌كند. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي اين ويديو را ابتدا از يوتيوب وارد ديگر شبكه‌هاي اجتماعي كرده‌اند. اين ويديو همچنان در شبكه‌هاي اجتماعي در حال چرخيدن است.

پرواز هواپيما به دور دنيا بدون سوخت

نخستين هواپيماي جهان كه با انرژي خورشيدي كار مي‌كند و يك شركت سوييسي آن را طراحي كرده و ساخته است، پرواز خود را به دور دنيا از ابوظبي شروع كرد. اين نخستين بار است كه خلبان يك هواپيما مي‌خواهد بدون استفاده از حتي يك قطره سوخت به دور دنيا سفر كند. ويديوي درست كردن اين هواپيما و پروازهاي آزمايشي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است كه اين ويديو بيش از پنج ميليون بازديد‌كننده به خودش اختصاص داده است. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند كه اين گونه از تكنولوژي‌ها مي‌تواند كمك زيادي به كمبود آلودگي هوا كند و اين گونه آسيب كمتري به محيط زيست خواهد خورد. اين ويديو بيش از 200 هزار بار بازنشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون