• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3202 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند

واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به ماجراي كشته شدن احمد الجميلي

امريكا پاسخگو باشد

يك مهاجر عراقي به ضرب گلوله مهاجم ناشناس در شهر دالاس امريكا به قتل رسيد. اين خبري است كه اين روزها در شبكه‌هاي اجتماعي با سرعت زيادي در حال چرخيدن است و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به خصوص مسلمانان واكنش زيادي به اين ماجرا نشان داده‌اند. يك مهاجر 36 ساله عراقي با نام احمد الجميلي درحالي كه در هواي برفي شهر دالاس امريكا به همراه برادر و همسر خود مشغول پياده‌روي بود به ضرب گلوله يك فرد ناشناس به قتل رسيد. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند كه نحوه برخورد با مسلمانان در امريكا و سپس عدم پوشش رسانه‌اي اين خبر توسط امريكايي‌ها خشم افراد زيادي را در برداشته است. اين در حالي است كه وي باوجود انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. هرچند پليس اعلام كرده تمام تلاش خود را براي بازداشت عامل اين تيراندازي به كار گرفته اما عدم پوشش رسانه‌اي انتقادات بسياري را در فضاي مجازي به همراه داشته است و مردم با استفاده از هشتگ #MuslimLivesMatter انزجار خود را از اين رفتار نژادپرستانه در امريكا نشان دادند. مرگ اين مسلمان عراقي تنها يك ماه پس از قتل سه جوان مسلمان در چپل‌هيل واقع در كاروليناي شمالي اتفاق افتاد، حادثه‌اي كه بسياري از شخصيت‌هاي مدني انگيزه‌هاي نژادپرستانه را در وقوع آن دخيل مي‌دانستند. از سويي ديگر كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند كه اين ماجرا براي هميشه در ياد آنها خواهد ماند و در ادامه گفته‌اند كه اگر اين اتفاق براي يك امريكايي روي مي‌داد چندين تظاهرات انجام مي‌شد و اعتراضات گسترده‌اي صورت مي‌گرفت. شوراي روابط اسلامي- امريكايي و سازمان آزادي‌هاي مدني مسلمانان از پليس خواستند تا انگيزه‌هاي ممكن در پس اين جنايت را به دقت مورد بررسي قرار دهد. در اين ميان كشورهاي ديگري به جز امريكا براي روشن شدن اين ماجرا دست به كار شدند و هم از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و هم از طريق مقامات كشورشان براي احمد در حال كمك كردن هستند. علي سالم، مدير اجرايي سازمان آزادي‌هاي مدني مسلمانان در اين باره گفت: به علت اتفاقات اخير در هدف قرار دادن مسلمانان مقيم امريكا، مانند قتل سه جوان مسلمان در كاروليناي شمالي، از مجريان قانون مي‌خواهيم تا نگراني‌هاي جامعه مسلمانان درباره انگيزه چنين قتل‌هايي را مورد بررسي قرار دهند. تنها 20 روز از زمان ورود الجميلي به امريكا مي‌گذشت كه هدف اين تيراندازي قرار گرفت. اين تبعه عراقي و همسرش 16 ماه قبل با يكديگر ازدواج كرده بودند. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي هر روز توييت‌هاي بيشتري را با هشتگ مخصوص به اين ماجرا منتشر مي‌كنند و مي‌نويسند كه نبايد در هيچ كجا از دنيا اين گونه اتفاقات تروريستي روي دهد زيرا در آينده هيچ كجاي زمين براي زندگي مكاني امن به حساب نمي‌آيد. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي ابراز اميدواري كرده‌اند كه هرچه زودتر قاتل احمد معرفي شود.

 

كامنت‌هاي منتخب

علي| اين يكي از بدترين اتفاقات تاريخ است كه در امريكا صورت گرفته و بايد هر چه زودتر ماجرا مشخص شود نبايد اينگونه به اين موضوع بي‌محلي كرد.


رضا | دنيا هر روز به مكاني ناامن‌تر تبديل شده است و برخي كشورها مثل امريكا شرايط را بدتر هم كرده‌اند.
احمد|  اين جوان هيچ گناهي نداشته و معلوم نيست چرا او را كشته‌اند، كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي بايد بيشتر درباره اين ماجرا به امريكا فشار بياورند.


حسين|  قطعا شبكه‌هاي اجتماعي كمك بزرگي به روشن شدن اين ماجرا خواهد كرد. نبايد دولت امريكا اجازه بدهد اين گونه اتفاقات در كشورش بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون