• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4179 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

حضرتي در ديدار با مديران كانال‌هاي خبري اعلام كرد

هركس در حد توان خود براي‌كشور و حل مشكلات آن قدم بردارد

الياس حضرتي روز گذشته با برخي از مديران كانال‌هاي خبري و تحليلي در شبكه‌هاي مجازي ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش اعتمادآنلاين، الياس حضرتي، نماينده تهران و قائم‌مقام حزب اعتماد ملي در اين ديدار با تاكيد بر ضرورت همگرايي و همكاري در فضاي عمومي كشور، گفت: امروز فرصت خوبي است تا از طريق هم‌نظري و بيان ديدگاه‌ها، راهكارها و روش‌هاي موثر براي حل مشكلات كشور و تحقق مطالبات عمومي پيدا كرد.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي با اشاره برخي شايعات درباره نامزدي او براي انتخابات اعلام كرد: همانطور كه از دو سال قبل اعلام كرده‌ام من قصد شركت در انتخابات را ندارم، ولي با اين حال زماني كه در مجلس و در جريان استيضاح وزير اقتصاد نطق كردم، برخي اين موضوع را دوباره مطرح كردند. مجددا امروز با وجود آنكه در فضاي جامعه واكنش‌هاي خوبي نسبت به اين موضوع وجود داشت، اعلام مي‌كنم كه قصد نامزدي در انتخابات را ندارم.

مديرمسوول روزنامه اعتماد همچنين با تاكيد بر اين مساله كه هر كسي بايد وظايف خود را نسبت به جامعه و جمهوري اسلامي به درستي و طبق قانون انجام داده و در اين ميان توجهي به نوع رفتار و عملكرد ديگران نداشته باشد، تصريح كرد: اينكه بگوييم ديگران چه كردند يا بايد چگونه عمل مي‌كردند و در عين حال خودمان كاري نكنيم، درست نيست.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان كرد: راه درست آن است كه هر كسي در حد توان خود براي كشور و حل مشكلات آن قدم بردارد و سعي كند كه به اندازه توان و بضاعت خود در رشد كشور و حل مشكلات و مسائل تاثيرگذار بوده و نقش موثري داشته باشد.

اين نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به اين نكته كه بايد نقد منصفانه و دلسوزانه باشد، افزود: امروز وظيفه رسانه‌ها بيان نقد درست، منطقي، دلسوزانه و كارشناسانه است. من بارها بر اين نكته تاكيد كرده‌ام كه وقتي قرار بر نقد يك موضوع است، بايد در بطن اين نقد احترام افراد حفظ شود و به شأن و جايگاه آنان احترام گذاشت و در عين حال اشتباه يا تخلف يا ناتواني در آن حوزه يا موضوع منصفانه و همراه با يك راهكار و راه‌حل قابل اجرايي و عقلاني بيان شود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي همچنين با تاكيد بر اين مساله كه اصلاح‌طلبي با اصلاحات متفاوت است، گفت: همان‌گونه كه اسلام با مسلماني يا ايران با مفهوم ايراني تفاوت‌هايي دارد، اين قاعده در مورد اصلاحات نيز صادق است. واقعيت آن است كه امروز در بخشي از جامعه و بدنه اين عرصه، شاهد محافظه‌كاري هستيم. نطقي كه پيشتر در مجلس داشتم، اشاره به همين مساله داشت كه نبايد تمام مطالبات اصلاح‌طلبي را به چند موضوع خاص محدود كرد، چرا كه اين موضوعات تمامي مطالبات اولويت‌دار جامعه را شامل نمي‌شود. هرچند كه اين موضوعات نيز اهميت ويژه‌اي دارند.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه امروز هر سياستمداري بايد مطالبات مردم را درك كند و همراه با اين مطالبات و دغدغه‌هاي عمومي رفتار و اهداف خودش را تعريف كند، گفت: اگر سياستمداري نتواند در كنار اين مطالبات باشد، بايد خودش را نابود شده بداند. امروز اولويت مهم مردم بحث اقتصاد و معيشت است كه احتمالا در آينده جدي‌تر نيز خواهد شد. با اين حال در داخل مجلس زماني كه من به اين نكات اشاره كردم برخي از من انتقاد كردند.

وي با اشاره به آخرين وضعيت حزب اعتماد ملي نيز توضيح داد: كميسيون ماده 10 احزاب در آخرين نامه‌اي كه به دبيركل حزب آقاي كروبي ارسال كرد، اعلام كرده بود كه اصل كنگره تاييد شده ولي انتخاب اعضاي شوراي مركزي بايد ظرف يك ماه آينده انجام شود كه بر همين اساس ششم مهر ماه سال جاري، حزب كنگره‌اي برگزار و در قالب آن اعضاي شوراي مركزي را انتخاب خواهد كرد.

حضرتي همچنين با تاكيد بر اينكه در مجلس شوراي اسلامي نمايندگان مجلس بايد به‌صورت جدي دغدغه‌ها و مطالبات مردم را رصد و پيگيري كنند، گفت: درباره مساله خزر و امثالهم كه دوستان در جلسه مطرح كردند و اين را به عنوان يك مطالبه از فراكسيون اميد مورد توجه قرار دادند، بايد گفت كه خود من درباره اين مساله از آقاي ظريف در كميسيون امنيت ملي سوال كردم و يك جلسه ديگر نيز بعد از تعطيلات مجلس درباره اين موضوع در كميسيون تخصصي برگزار خواهد شد.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملي در ادامه افزود: علاوه بر اين نيز در مجموعه رسانه‌هاي اعتماد، اعتمادآنلاين و تعادل نيز همواره به مطالبات عمومي توجه مي‌شود و مشخصا درباره موضوعي مانند درياي خزر قريب 50 تا 60 يادداشت و مطلب و گزارش و نقد منتشر شده است. البته اين ايده‌آل نيست ولي حكايت از آن داشته كه بايد مطالبات عمومي در رسانه و همين‌طور مجلس دنبال شود.

وي همچنين در پاسخ به انتقاداتي كه نسبت به شهرداري تهران مطرح مي‌شود، گفت: اگر امروز از كسي درباره سابقه شهرداران تهران سوالي بپرسيم در همان لحظه از آقاي قاليباف و آقاي كرباسچي نام خواهد برد، چرا كه آقاي كرباسچي 9 سال و آقاي قاليباف 12 سال شهردار تهران بودند ولي آقاي افشاني تازه 100 روز است كه شهردار تهران شده و بايد به او فرصت داد تا بتوان يك مقايسه و بررسي درستي از عملكردش داشت.

حضرتي افزود: متاسفانه فضاي خوبي نسبت به مديريت شهري وجود ندارد. آقاي نجفي از همان روز اول كاري در تيررس انتقادات تخريبي قرار گرفت و آقاي افشاني هم بعد از يك ماه از آمدنش خودش را در مواجهه با تخريب‌ها و انتقادات تند ديد. من اعتقاد دارم كه بايد فرصت داد ولي در همان روزهاي ابتدايي شنيدم كه مي‌گفتند من در كميته انتصابات شهرداري قرار دارم كه از اساس چنين موضوعي دروغ است.

قائم‌‌مقام حزب اعتماد ملي همچنين در پايان اين جلسه و در پاسخ به يكي از حاضرين در جلسه درباره شفافيت آراي نمايندگان مجلس، تاكيد كرد: من نظرم نسبت به شفافيت آراي نمايندگان مثبت بوده و خودم از پيگيران هستم. من به اين طرح راي مثبت دادم چون اعتقاد دارم كه آراي هر نماينده نشان‌دهنده تفكر و ديدگاه آن فرد است كه نبايد اين ديدگاه و تفكر از مردم مخفي بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون