• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4179 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

خبر

رامين حسين‌پناهي اعدام شد

وكيل مدافع رامين حسين‌پناهي از اجراي حكم اعدام موكلش در روز جاري خبر داد. به گزارش ايسنا، حسين احمدي‌نياز، در اين باره اظهار كرد: ما وكلاي آقاي رامين‌پناهي هيچ گونه اطلاعي نداريم اما از منابع موثق اطلاع دادند كه حكم اجرا شده است.

رامين حسين پناهي در تاريخ 2/4/1396در شهر سنندج دستگير و در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام بغي به اعدام محكوم شد. راي پرونده حسين‌پناهي در شعبه 39 ديوان عالي كشور تاييد شده است. با اين حال روز گذشته پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران در اين باره اعلام كرد: رامين حسين‌پناهي، عضو گروهك كومله است كه حسب گزارش مورخ 02/۴/۱۳۹۶ سازمان اطلاعات سپاه كردستان در قالب يك تيم نظامي به قصد عمليات خرابكارانه به كشور وارد شده و با مشكوك شدن ماموران به اعضاي اين تيم در ايستگاه بازرسي ورودي شهرستان سنندج، رامين حسين‌پناهي و همراهانش اقدام به پرتاب نارنجك جنگي و شليك تير به سمت ماموران نموده كه اين درگيري منتهي به هلاكت سه تن از اعضاي تيم مذكور و مصدوم شدن رامين حسين‌پناهي گرديد. در اين بيانيه توضيح داده شده كه «بازپرس دادسراي سنندج به نامبرده اتهامات محاربه، عضويت در گروه‌هاي معاند نظام و حمل مهمات جنگي را تفهيم نموده و متهم تحت قرار بازداشت موقت قرار مي‌گيرد. وي اقرار نموده است كه مسلحانه وارد كشور شده و قصد عمليات در داخل كشور را داشته است. همچنين پذيرفته است كه يك خشاب ۳۰ تيري را به سمت ماموران شليك كرده و افزوده است براي انجام ماموريت گروهكي به منطقه دهگلان وارد شده بود. پس از صدور قرار جلب به دادرسي و متعاقب آن كيفرخواست، براي متهم مستند به ماده ۲۸۷ قانون مجازات اسلامي به اتهام بغي تقاضاي مجازات شده و رسيدگي به اين كيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامي سنندج محول گرديده است.»

 

مسدودسازي تلگرام به نحوي كه با فيلترشكن قابل دسترسي نباشد

معاون دادستان كل كشور در امور فضاي مجازي در مطلبي نوشت: با توجه به اينكه تلگرام يكي از مهم‌ترين ابزارهاي جنگ رسانه‌اي دشمن است، تمديد مهلت فعاليت غيرقانوني نسخه‌هاي فارسي تلگرام در اين موقعيت جاي تامل دارد.‌ عبدالصمد خرم‌آبادي، معاون دادستان كل كشور در يادداشتي نوشت: «اعمال مسدودسازي تلگرام بايد به نحوي اجرا شود كه محتواي شبكه مذكور با هيچ نرم‌افزاري (اعم از فيلترشكن و نظاير آن) در كشور قابل دسترس نباشد»، لذا فعاليت هاتگرام و تلگرام طلايي از ابتدا غيرقانوني و برخلاف دستور قضايي بوده و ناقضان دستور قضايي مستوجب مجازات ماده 576 قانون مجازات اسلامي (بخش تعزيرات) هستند. معاون دادستان كشور در اين يادداشت خبر داد: اخبار واصله حاكي از آن است كه اخيرا تلگرام ضمن راه‌اندازي درگاه‌هاي پرداخت، مديران ايراني برخي از كانال‌هاي پر بازديد را به كشور امارات فراخوانده و با آنها هماهنگي‌هايي را در خصوص استفاده و توزيع پول مجازي تلگرام (موسوم به «گرام») به عمل آورده است. با اين وصف ادامه فعاليت نسخه‌هاي فارسي تلگرام، خواسته يا ناخواسته، كمك به جنگ اقتصادي دشمن و هموار كردن راه خروج سرمايه و ارز و دخالت بيگانگان در امور اقتصادي كشور است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون