• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4179 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

تابلو معاملات

شروع هفته با رشد بورس

بورس تهران هفته سوم شهريور‌ماه را با رشد 1914 واحدي آغاز كرد و به مدد شركت‌هاي پتروشيمي و فلزي حاضر در بازار سرمايه شاخص كل به ارتفاع 139 هزار و 628 واحدي رسيد. در معاملات بورس تهران بيش از 2 ميليارد و 771ميليون سهم و ورقه مالي قابل معامله در بيش از 156 نوبت داد و ستد شد تا ارزش كل معاملات بورس به بيش از 6 هزار و 648 ميليارد ريال برسد. شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نيز امروز بر مدار رشد بود.

 

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد ‌

ورود «صندوق در صندوق» به بازار سرمايه

با توجه به اهداف و استراتژي‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار مبني بر ايجاد بسترها و ابزارهاي نوين در بازار سرمايه، نوع ديگري از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري به بازار سرمايه كشور معرفي مي‌شود.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصويب مقررات صندوق‌‌هاي سرمايه‌‌گذاري «صندوق در صندوق» (Fund of Funds) در بازار سرمايه خبر داد و گفت: با توجه به اهداف و استراتژي‌‌هاي سازمان مبني بر ايجاد بسترها و ابزارهاي نوين در بازار سرمايه، نوع ديگري از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري به بازار سرمايه كشور معرفي مي‌شود. شاپور محمدي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بيان مطلب فوق جزييات مقررات «صندوق در صندوق» را تشريح كرد و گفت: پيش از اين صندوق‌هاي سرمايه ‌گذاري، حداكثر مجاز به سرمايه‌‌گذاري 5 درصد از ارزش كل دارايي‌‌هاي خود در ساير صندوق‌‌هاي سرمايه‌‌گذاري بودند. اين در حالي است كه صندوق‌‌هاي جديد مي‌‌توانند كل دارايي‌هاي خود را در ساير صندوق‌‌ها سرمايه‌‌گذاري ‌كنند.به گفته رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با آغاز به كار اين صندوق‌‌ها، امكان سرمايه‌‌گذاري در دارايي‌‌هاي متنوع ‌فراهم مي‌شود. دبير شوراي عالي بورس با بيان اينكه ساختار اين صندوق‌‌ها مي‌تواند از هر دو نوع صدور و ابطالي يا قابل معامله در بورس (ETF) باشد، گفت: مدت فعاليت اين صندوق‌‌ها نامحدود است و حداقل سرمايه لازم براي ايجاد آن 500 ميليارد ريال تعيين شده و مدير صندوق ملزم است همواره حداقل 85 درصد سرمايه جذب شده از طريق اين صندوق‌‌ها را در ساير صندوق‌‌ها سرمايه‌‌گذاري كند.رييس سازمان بورس با بيان اينكه به طور قطع بازار سرمايه نقش كليدي در توسعه اقتصاد كشور ايفا مي‌كند، گفت: سازمان بورس با ايجاد بسترهاي نوين سرمايه‌گذاري، جذب حداكثري نقدينگي سرگردان جامعه را در دستور كار خود قرار داده و صندوق‌‌هاي سرمايه‌‌گذاري «صندوق در صندوق» (Fund of Funds) نيز با توجه به اهداف و استراتژي‌‌هاي سازمان مبني بر ايجاد بستر‌ها و ابزار‌هاي نوين در بازار سرمايه راه‌اندازي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون