• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4201 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

بنگاه‌ها

همراه اول

پلتفرم 5G را پياده‌سازي كرد

همراه اول پلتفرم كامل شبكه مبتني بر رايانش ابري را براي ارايه سرويس‌هاي 5G به صورت كاملا بومي پياده‌سازي كرد.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول با كمك متخصصان و دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف براي نخستين‌بار در كشور و در منطقه توانسته است پلتفرم كامل مبتني بر NFV/SDN را با قابليت‌هايي نظير MEC و برش‌دهي به صورت كامل پياده‌سازي كند.

بخش فني همراه اول كه همكاري خود با دانشگاه شريف را از دو سال پيش آغاز كرده است، توانسته تمام بخش‌هاي شبكه را در قالب يك پلتفرم كامل به صورت بومي پياده‌سازي كرده و آمادگي تبديل اين شبكه به صورت تجاري را دارد.

همراه اول امسال در نمايشگاه با رونمايي از كاربردهاي مختلف 5G در قالب دموهايي از دانشگاه شريف و تربيت مدرس توانست توانمندي‌هاي پلتفرم پياده‌سازي شده را به نمايش بگذارد.

رقابت خودروهاي برقي متصل به شبكه با استفاده از قدرت تمركز ذهن افراد و حسگرهاي مغزي در نمايشگاه تلكام براي عموم مردم به نمايش گذاشته شد.

پياده‌سازي پلتفرم كامل شبكه 5G، به‌كارگيري تكنيك‌هاي مجازي‌سازي و شبكه‌هاي نرم‌افزار محور و مجازي‌سازي توابع شبكه از مهم‌ترين بخش‌هاي همكاري همراه اول و دانشگاه صنعتي شريف در مورد بومي‌سازي و پياده‌سازي شبكه نسل پنجم تلفن همراه بوده است.

اشتغالزايي همراه اول

با توليد سيم‌كارت

همراه اول با توليد سيم‌كارت داخلي توانسته فرصت شغلي براي متخصصان و كارشناسان داخلي فراهم كند.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول با همكاري شركت صنايع قطعات الكترونيك ايران، توانست زمينه اشتغال بيش از ۲۰۰ نفر متخصص و كارشناس ايراني را در ايران فراهم كند.

اين همكاري در توليد سيم‌كارت كه تاكنون ارايه بيش از ۵۰ ميليون سيم‌كارت را به بازار در بر داشته، سبب اشتغال غير‌مستقيم بيش از ۵۰۰ نفر شده است.

توليد سيم‌كارت توسط همراه اول در داخل ايران علاوه بر كارآفريني و اشتغال‌‌زايي، توانسته امنيت مشتركان همراه اول را افزايش دهد.

اين افزايش امنيت از طريق توليد تمام كليدهاي امنيتي و حفظ آن در داخل كشور صورت مي‌گيرد و احتمال بروز مشكلاتي از قبيل لو رفتن اطلاعات كاربران توسط شركت‌هاي خارجي را از بين مي‌برد.

سيم‌كارت‌هاي داخلي تمامي استانداردهاي بين‌المللي از جمله تحمل دماي منفي ۲۰ تا مثبت ۸۵ درجه را براي سيم‌كارت‌هاي عادي و تحمل دماي منفي ۴۰ تا مثبت ۱۰۵ درجه را براي سيم‌كارت‌هاي M۲M دارد.

گردهمايي مديران بيمه ايران

در «ايران زمين»

در نشستي صميمانه، محسن پوركياني رييس هيات‌مديره و مديرعامل بيمه ايران، ضمن قدرداني از تلاش‌هاي ارزشمند همه مديران و كاركنان شركت در تمامي سطوح، با تشريح آنچه در دو سال گذشته در مسير عبور از بحران‌هاي مختلف از جمله بحران نقدينگي، عدم توازن ضرايب خسارت به‌ويژه در قراردادهاي ثالث و درمان واقع شده بود، توفيقات بيمه ايران در زمينه كنترل ريسك نقدينگي و تسويه با تمامي طرف‌هاي قرارداد و اصلاح پرتفوي و قرار گرفتن پروژه ساختمان گلستان در مسير تكامل را حاصل همت و عزم و همدلي و همكاري شايسته اعضاي هيات‌مديره، مديران ستادي و استاني و واحدهاي اجرايي و يكايك كاركنان شريف شركت بيمه ايران دانست.

مديرعامل بيمه ايران در بخش ديگري از سخنان خود كه در قالب گفتماني تعاملي و دوستانه صورت پذيرفت، با اشاره به اينكه قرار داشتن در شرايط سخت ما را متوجه و متمركز بر تكاپو و تلاش مجدانه توام با ابتكار عمل براي يافتن راه‌حل‌هاي كليدي كرد، يادآورشد شرايطي كه امروز در آن قرار داريم با تمامي اوصاف و مختصاتي كه دارد، عينا نتيجه عملكرد خود ما است بنابراين بايد نقاط قوت را بيشتر كنيم و نقاط ضعف را بشناسيم و براي بهتر شدن، مسوولانه و بي‌مضايقه و با تمام وجود و توان خود صادقانه تلاش كنيم.

رييس هيات‌مديره بيمه ايران در ادامه با مروري بر شاخص‌هاي عملكردي پنج‌ماهه شركت، رشد 20 درصدي در حق‌ بيمه‌ها، كاهش و كنترل خسارت‌ها و كاهش كم‌نظير بدهكاران كه در خلال 25 سال گذشته بي‌سابقه بوده و حدود 27‌% كاهش داشته است، همچنين رشد 44 درصدي بيمه‌هاي زندگي را به عنوان نقاط قوت و شاخص‌هاي عملكردي كه شايسته تقدير است اعلام كرد.

پوركياني با اشاره به اولويت‌هاي 1+5 كه در همايش ابتداي سال در مشهد مقدس ابلاغ شده بود، تصريح كرد اين تجربه ثابت كرد ‌بايد اهداف و سياست‌هاي بنيادين خود را به سادگي بيان كنيم و با تمام قوا براي تحقق آن گام‌ برداريم، در اين صورت حتما با استعانت از الطاف خداوند و در سايه عزم و تلاش و همدلي توفيق نصيب همه خواهد شد؛ اينكه ما توانسته‌ايم در پنج ماه اول امسال نسبت خسارت به حق بيمه را در مقايسه با سال قبل از 72 درصد به 62 درصد كاهش دهيم، تجلي و ترجمان نتايج توجه به اولويت‌هاي 1+5 است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون